24 Reacties
5 jaar geleden
Mijn zoon had een hoofdomtrek van 36,5 en ze vonden het mega als ik zo de reacties hoorde😅
Maar je moet ook het totaal plaatje zien denk ik hij was 4,5 kilo en 53 cm dus alles was groter dan gemiddeld hoe groot was jouw zoon verder?
5 jaar geleden
Geen idee wat bij de geboorte de omtrek was.
Maar afgelopen maandag was hij 39, en ze was toen precies 6 weken oud.
5 jaar geleden
Eerste zoon: 34,5 bij geboorte en een bevalling van 44 uur in totaal en 1,5 uur persen. Wel een knip gekregen
Tweede zoon: 38 bij geboorte en een bevalling van 4 uur in totaal waarvan 4 minuten persen was. Wel een reptuur gekregen(scheur)
Dus bij mij zij de hoofdomtrek niet veel bij de duur van de bevalling/ pers tijd.
5 jaar geleden
Mijn baby die bovenin de curve groeit had bij de geboorte een hoofdomtrek van 35cm en na 1 maand 39cm. Alles in proportie met lengte (54cm) en gewicht (4kg) dus dan is t prima en niet té groot.
Mijn dysmature baby had een hoofdomtrek van 27 bij de geboorte. Ook in verhouding met lengte (47cm) en gewicht (2500gr) dus ook prima.
5 jaar geleden
35 cm, 3,1 kg en 51 cm. Geboren met 38+0.
Hier heeft het persen maar 6 minuten geduurd, eerste kindje.
5 jaar geleden
Reactie op Dekentje25
35 cm, 3,1 kg en 51 cm. Geboren met 38+0.
Hier heeft het persen maar 6 minu ...
Ik ben jaloers op die 6 min!
5 jaar geleden
Reactie op Mommyofboth
Mijn zoon had een hoofdomtrek van 36,5 en ze vonden het mega als ik zo de r ...
54cm en 3908 gram. Met de groeiecho's gelukkig een daling van p90 naar p80 naar p75 (ongeveer) dus dat was al een beter vooruitzicht, maar opmerking van het hoofd bleef elke echo terug komen.