3 Reacties

één maand geleden

Lastig, zeker als hij (redelijk) goed eet! Wij hebben een dochter van 12 kg en maat 92. Adviezen hier waren volle zuivelproducten, bijv. volle melk, ‘veel’ roomboter op brood, toetje geven. Het gaat nu wel redelijk, maar schiet ook nog niet echt op. Ik lees even mee.

één maand geleden

Ik zou me nog niet al te druk maken. Mijn dochter is 98 cm en was 13,5 kg afgelopen maand . Volgens de kinderarts perfect en precies op de lijn. Het grootst deel van de kinderen is eigenlijk al te dik zei ze . Nu was ze wel gewogen op het moment dat ze net een kinderziekte had gehad en een verkoudheid/ geknapt trommelvlies. Nu weegt ze een kilo meer. Ik doe vaak een schepje olijfolie door het eten, olijven geef ik ook. Volle melk of yogurt. Vette vis en noten. (Het pellen van nootjes vinden ze ook leuk, pistache of doppinda's) Vindt ze gelukkig ook allemaal lekker. En eieren ! Goed en voedzaam

één maand geleden

Mijn zoontje is ook heel licht en mager. En hij was laatst (weer) vaak moe, liggend spelen, hangen etc. Dus we geven nu weer volle melk en zorgen dat hij z'n avondeten goed eet. Maar het blijft lastig om er wat in te krijgen, hij heeft geen rust om te eten. En hij is altijd aan het bewegen.. Ik ben wel benieuwd hoeveel jullie kindjes eten. Mijn zoontje eet: 140 ml melk 1 boterham Fruit 1 boterham + 1 wrap Koekje ofzo Avondeten Kwarkje 180 ml melk