47 Reacties
5 jaar geleden
Ik doe dit denk ik bij 37 weken omdat ik hoor dat het kraakt en niet fijn slaapt
5 jaar geleden
Mij kraamverzorg zei bij mij week 35 maar dit is omdat ik verhoogde bloeddruk heb en dan schijnbaar alles wat meer onder druk staat .
5 jaar geleden
Ik ben morgen 33 weken, maar ik slaap al met een onderlegger, maar dat is omdat ik al 2 cm ontsluiting heb. Heb wel weeënremmer enzo gehad maar wetend dat het vanaf nu ieder moment toch kan komen of misschien duurt het nog wel weken maar nemen we liever het zekere voor het onzekere.
5 jaar geleden
Ik heb altijd een waterdichte molton op bed liggen... Gewoon zo een van IKEA. Daaroverheen een hoeslaken. Ik doe het zijltje er dan ook niet onder.
Over de auto heb ik nog nooit nagedacht haha. Gaan jullie dan standaard elke x op de vuilniszak zitten?
Wij hebben net een nieuwe bank (half jaar) dat zou ik wel zonde vinden als daar m'n vliezen op breken. Wij hebben de bank wel ingespoten tegen vlekken, en daar zit een vlek garantie van 3 jaar bij. Dus als we t niet schoon krijgen betekend dat dat het opnieuw gestoffeerd wordt.
Maar ik zou ook echt niet wekenlang op een zijltje op de bank gaan zitten hoor haha. Denk niet dat de bank te beschermen valt.
5 jaar geleden
Reactie op Lvdb1994
Ik heb mijn inboedel altijd allrisk verzekerd dus ook als ik zelf een vlek ...
Hebben jullie dan geen franchise bij de verzekering. Bij ons brandverzekering is er vb. een franchise van 500€ daar betaal ik mijn matras ook al mee denk ik. Sorry als sommige woorden niet duidelijk zijn. Maar ben van België.
5 jaar geleden
Ik ben nu 36 weken en ga straks het bed opdekken met een beschermend zeil. Ik ga denk ik een handdoek in de auto leggen maar of ik hem standaard gebruik weet ik nog niet
5 jaar geleden
Vanaf week 37 iets van een waterdichte molton op het bed. De rest geloof ik wel.
5 jaar geleden
Heb een waterdichte molton voor het bed gekocht. Bij 37 weken leg ik daar denk ik het waterdichte matje nog onder van het kraampakket. Onze auto is af en gaat na de geboorte zo snel mogelijk de deur uit, zal me een worst wezen of ik daar in lek. Ik zit er toch al bijna nooit in. Onze bankhoezen kunnen in de was. Verder is het niet veel voorkomend dat je ineens een hele plens verliest en lees ik vooral dat mensen dat opmerken als ze gaan staan of lopen. Zou me er dus vooral niet te druk over maken;)
5 jaar geleden
Ik ga straks een waterdichte molton onder mijn hoes leggen. Ben morgen 35 weken. In mijn auto heb ik zo een matje uit het kraampakket in het dashboardkastje gelegd. Verder zie ik het wel 😊
5 jaar geleden
Wat Sun90 ook zegt: bij maar 10% van de zwangeren begint het met gebroken vliezen en het schijnt nog wel mee te vallen om hoeveel vocht het dan gaat. En ik heb ook begrepen dat het meestal gebeurt als je (op)staat. Ik maak me er dus totaal niet druk om en ga nergens preventief wat neerleggen.
Het kraampakket is in huis dus daar kunnen we altijd wat uitpakken indien nodig en we hebben 1 onderlegger in de auto. Maar dat is voor mijn idee meer als je tijdens de bevalling nog naar het ziekenhuis moet rijden.
5 jaar geleden
Het is inderdaad maar bij 10% van de bevallingen dat de vliezen breken voor de weeën beginnen (dus dan kun je er rekening mee houden). Ik begon vorige keer met gebroken vliezen maar dit was gewoon een stroompje wat ik na het opstaan s'ochtend op weg naar de wc merkte. Echt geen 'golf' ofzo die je bank verwoest.
5 jaar geleden
Mijn KV zei vanaf week 34 maar vind dat wel vroeg. ☺️ En als ik het hier zo lees dan valt het allemaal wel mee. Is het vocht zo goor dat je je bank of eetkamerstoel nooit meer fris krijgt?
5 jaar geleden
Heb het plaatsen van de onderlegger voor dit weekend op mijn lijstje staan mede door een eerdere vroeggeboorte. Daarnaast hebben we altijd een molton die ook wat tegen kan houden. Bij de vorige waren het hollywood achtige taferelen juist toen ik net in bed was gestapt. Net een waterval het plonste eruit en was enorm blij dat ik die avond voor het slapen( met 35,6) de onderlegger had neergelegd.
Voor in de auto heb ik ook een onderlegger in de achterbak gegooid en standaard kraamverbandje in mijn tas just in case. Beval in het ziekenhuis dus ga die niet nodig hebben voor een thuisbevalling.
Let wel op dat je niet standaard op een vuilniszak gaat zitten maar alleen inzet als het echt nodig is. Mocht je heel hard moeten remmen dan vlieg je door die zak naar voren en is dus enorm gevaarlijk. Denk dat je nog beter een handdoek mee kan nemen dan een vuilniszak.
5 jaar geleden
Verstandelijk zeg ik, vanaf 34 weken, heb namelijk net een nieuwe bank en ben erg blij met mijn auto 😅 maar het idee dat ik dan misschien wel 8 weken op een onderlegger moet gaan zitten op de bank zou er voor kunnen zorgen dat het pas vanaf 37/38 weken wordt. Kortom, ben er nog niet echt over uit.