6 Reacties

5 jaar geleden

Mijn zoontje heeft het blijkbaar ook, maar niet ernstig. De lactatiekundige constateerde het tijdens het drinken. Ze merkte de hoorbare ademhaling op (stridor). Hij moet eroverheen groeien. Wel heftig zeg dat je zoontje daardoor opgenomen moest worden in het ziekenhuis. Mijn lactatiekundige had diezelfde dag met nog iemand contact waarvan het kindje de hoorbare ademhaling nog een stuk heftiger had dan ons zoontje.

5 jaar geleden

Reactie op Talithaaa

Mijn zoontje heeft het blijkbaar ook, maar niet ernstig. De lactatiekundige ...
Wat fijn dat jouw kindje het in milde vorm heeft en er weinig last van heeft. Ons zoontje heeft er helaas behoorlijk last van. Tot een uur na het drinken van zijn fles is hij buiten adem en afgelopen weekend stopte hij snachts zelfs even met ademhalen. Tijdens zijn opname hebben ze met een camera naar zijn strottenhoofd gekeken en echo’s van zijn hartje gemaakt. Dat was gelukkig allemaal goed.

5 jaar geleden

Ik heb er geen ervaring mee, maar zag gisteren hele oude afleveringen van 16 & pregnant op mtv, Gary en Amber. Blijkbaar had hun dochtertje Leah dat ook en daar werd gezegd dat ze erover heen zou groeien en nu heeft ze er idd geen last meer van.

5 jaar geleden

Beste Saskia, vervelend dat je zoontje nu al twee keer is opgenomen hiervoor! Mijn zoontje van bijna 5 weken heeft er (afgaande op het geluid bij drinken) ook in milde mate last van en ik werk als KNO arts dus kan je vanuit die ervaring wel wat vertellen. Laryngomalacie in milde vorm komt nog redelijk vaak voor bij kleintjes, is vanaf de geboorte al aanwezig, maar ze krijgen er na een paar weken pas meer last van. Wanneer je baby naast de stridor (het geluid) ook last heeft van veelvuldig verslikken, slecht groeien of inderdaad zodanige benauwdheid dat hij moet worden opgenomen, dan moet er echt verder gekeken worden. Het liefst in een academisch kinderziekenhuis (weet niet welke regio je zit?, bijvoorbeeld Wilhelmina in Utrecht of Sophia in Rotterdam) en het beste is vaak ook een scopie (camera onderzoek) onder narcose. Qua behandeling zou ik in jouw geval in ieder geval een logopedist inschakelen (indikken van voeding kan vaak al wat helpen, geef je BV of KV?). Gelukkig groeit het grootste gedeelte van de kleintjes hier vanzelf na een paar maanden tot twee jaar over heen, bij een heel klein percentage is soms een operatie nodig om het te verhelpen.

5 jaar geleden

Reactie op EemD

Beste Saskia, vervelend dat je zoontje nu al twee keer is opgenomen hiervoo ...
Dank voor je reactie. Op basis van wat de kno arts zag vond hij verder onderzoek onder narcose op dit moment nog niet nodig. Verder is in de 3 dagen aan de monitor ook geen zuurstofdaling te zien, dus dat is ook positief. Hij groeit gelukkig ook goed. Ik geef bij de kv ook jbpm en dat helpt heel goed! Weet je toevallig of kindjes die dit hebben ook sneller neusverkouden zijn, want hij is ook al 2 weken neusverkouden.

5 jaar geleden

Reactie op Saskia Jacobs

Dank voor je reactie. Op basis van wat de kno arts zag vond hij verder onde ...
Gelukkig maar! Nee kindjes met laryngomalacie zijn niet sneller of vaker neusverkouden. Maar als ze verkouden zijn hebben ze er vaak wel meer last van, omdat drinken en huilen door de laryngomalacie al meer inspanning kost. Dus goed neusje spoelen met zout water. Kindjes met laryngomalacie hebben wel vaker last van reflux, dus na de voeding goed recht op houden en bedje wat hoger zetten bij het hoofdeinde, maar dat zal je vast al geadviseerd zijn!