36 Reacties
5 jaar geleden
Soortgelijke situatie hier; ook last van reflux en erg onrustig, zichzelf wakker slaan etc. Wij gebruiken ook de puckababy piep en dat scheelt een hoop! Wij hadden handdoeken onder het bedje gelegd zodat hij wat schuin lag met als gevolg dat hij ook onder de dekens terecht kwam, vreselijk! Hij gleed naar de zijkanten. Bedje korter opgemaakt, maar nog kreeg meneer het voor elkaar om onder de dekens terecht te komen. Toen hebben we de handdoeken er weer onderuit gehaald en was het weer goed. Ondertussen hebben we medicatie gekregen via de huisarts, een maagzuurremmer, dat scheelt heel veel! Misschien is dat voor jullie ook een oplossing 😊
5 jaar geleden
Je hebt van ergopouch de ergococoon, dat is een inbakerslaapzak. Dan heb je geen dekentje nodig en kan ze toch lekker warm en ingebakerd worden. En anders gewoon bij je houden buik op buik en weg leggen als ze rustig is? Als dat niet werkt op de buik leggen als je daar goed bij voelt. Wij doen haar sinds 4 weken op de buik, omdat ik haar met geen mogelijkheid op haar rug kon leggen vanwege reflux. Hier slaapt ze in de chicco next to me cosleeper.
5 jaar geleden
Het bed lager opmaken. Als het het bed op zijn laatst opmaakt zou ze in principe niet onder de dekens moeten kunnen komen, behalve als ze echt draait in bed. Wij bakeren ook in en maken het bedje heel laag op. De overige stof vouw ik onder de matras weg. Onze zoon ligt ook wel eens tegen de zijkant van de co sleeper aan, maar omdat de dichte kant van dat gaas achtig spul is...
5 jaar geleden
Ja verwarming wat hoger en een inbakerslaapzak eventueel, je hebt ook van ik geloof fedde en co inbakerlakentjes, misschien is dat wat? Mijn tweeling slaapt nu ook met een mouwloos winterslaapzakje met daaronder wollen kleding met een laag opgemaakt wollen dekentje, zij zijn echt goed op temperatuur in de ochtend
5 jaar geleden
Hier het zelfde gehad. Ze ligt nu ingebakerd in een puckavaby newborn waarvan ik de armen er aan heb zitten maar zonder dat ze erin kan zeg maar.
Dekentje doen we tot aan haar navel strak ingestopt.
Daarnaast schuift die van ons altijd naar de rechterhoek van het ledikant dus rechts van haar ligt nu een kruik.
Op deze manier gaat het bij ons goed.
5 jaar geleden
Ik zet de cosleeper ook schuin( op een stapel boeken) en mijn dochter zakte ook naar onder,ik zet nu een dik kussen op het voeteneind waardoor ze tegengehouden word en dus niet meer zakt. Je kan dit ook proberen?
5 jaar geleden
Wij hebben de nunki en bundi van Fedde en Kees. Werkt super goed en is een milde manier van inbakeren
5 jaar geleden
Bij ons werken het lakentje en de slaapzak van Fedde & Kees enorm goed! Door het lakentje hoef je ook niet bang te zijn dat ze gaan bewegen. Bij ons adviseerde het ziekenhuis om dit te gebruiken. Toen onze zoon werd opgenomen gebruikten zij dit zelf ook!
5 jaar geleden
Wij hebben alleen het nunki lakentje van Fedde en Kees. Gewoon met een dikke HEMA slaapzak. Werkt perfect
5 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Wel een beetje dure optie. 🙈
Kun je de mouwen van de slaapzak niet aan el ...
Vind het knap als je zijn/haar armpjes er dan nog in krijgt 😂. Duur ja, ik kan niet in iemands portemonnee kijken. Wij hebben voor elk bedje 2 setjes en een paar van die slaapzakjes. Je kunt ze immers ook lang gebruiken.
Bij ons slaapt ze sinds gebruik elke nacht door tot 7.00u. Een goede nachtrust is me veel waard 😉.
Voor de handige hobbyist zou je ook een rits onder de oksel kunnen naaien.
5 jaar geleden
Ik zou sowieso geen dekens meer in haar bed doen, of zodanig kort opmaken dat ze er niet onder kan..
Wellicht warm genoeg aankleden dan inbakeren, en een kruik waar ze dan niet tegen aan kan komen maar wel warmte afgeeft?
5 jaar geleden
Je gaat toch niet elke keer e.a bed kopen???
Inbakeren in zoiets als een Meyco swaddle en je kind komt nergens meer onder met haar hoofdje. Ipv nog een deken over de swaddle kan je je kind ook gewoon een vestje aandoen en dan de swaddle. Op deze manier is het maaien met de armpjes ook over. Wat voor slaapzak heb je dan als ze zichzelf nog wakker kan slaan?
5 jaar geleden
Je gaat toch niet elke keer e.a bed kopen???
Inbakeren in zoiets als een Me ...
Dit is ons eerste kindje dus alles voor de veiligheid. De andere bedjes konden we gelukkig retourneren dus prima opgelost. Wij gebruiken een slaapzak van Lodger de 4 seizoenen.
5 jaar geleden
Hier verdikken we de voeding nu ook, en heb z'n reflux kussen loopt scheef, ik heb aan 't einde van 't bedje een kruik neergelegd zodat hij niet na benenden kan zakken, en heb aan alle 2 kanten dikke handoeken tot zijn schouders zo kan hij ook niet via de zijkanten zakken.. En tgaat momenteel op deze manier goed!