13 Reacties
vor 2 Jahren
Oh dit hadden wij ook een aantal weken terug! Achteraf vermoed ik toch een buikgriep, ondanks dat ook hij verder vrolijk was en goed sliep. Hoelang houden die spuitluiers al aan bij jullie, echt sinds die gekke maand met ziek zijn en tandjes?
vor 2 Jahren
Wij hebben dit nu ook! De huisarts zei waarschijnlijk een combinatie van tandjes en toch een buikgriep die heel erg heerst. Ons was geadviseerd om veel vocht te blijven aanbieden en als de ontlasting echt waterdun is dan konden we "ors" toedienen. Dit kun je halen bij de drogist en is veilig om aan je kindje te geven. (Onze meid is 1)
vor 2 Jahren
Reactie op Catharina89
Oh dit hadden wij ook een aantal weken terug! Achteraf vermoed ik toch een ...
Dit vind ik lastig te herinneren. We hadden zeker niet altijd die explosieve luiers, dit speelt op en aan, huidige episode een week of zo. Het is na die gekke maand mooi echt consistent "normaal" geweest.
vor 2 Jahren
Reactie op Kahless
Dit vind ik lastig te herinneren. We hadden zeker niet altijd die explosiev ...
Hier was oktober een schijt-maand
Bijna 2 weken ellende van het rota virus (buikgriep), daarna darmkrampjes en wisselende ontlasting.
Ik denk dat het na 2 weken weer redelijk nornaal was. Het is afhankelijk van wat er gegeten is, hoe het eruit komt 😉
Als je het niet vertrouwd kun je altijd de huisarts bellen
vor 2 Jahren
Wat hebben jullie gebruikt? Mijn zoontje heeft helaas ook buikgriep. Zo zielig!! Hij heeft ook diarree en het kontje daardoor zo knalrood dat hij echt alles bij elkaar huilt als we hem schoon moeten maken? Help.. dit is zo zielig. Wat deden jullie op de billetjes?
vor 2 Jahren
Reactie op MamaI2020💙
Wat hebben jullie gebruikt? Mijn zoontje heeft helaas ook buikgriep. Zo zie ...
Geen billendoekjes meer...
Haal katoenen zigzagwatten, maak die nat en trek dan uit elkaar beetje platduwen zodat ze niet meer doordrenkt zijn. In een bakje bewaren : dit zijn nu even je billendoekjes...
Dan, droogfohnen of met een zachte hydrofiel droogdeppen
Insmeren met ... sudo/ weleda calendula/ zinkzalf of wat je ook maar goed vind werken
Regelmatig verschonen en als je de mogelijkheid hebt, af en toe even een half uurtje zonder luier rond laten lopen/kruipen
Deze tips kreeg ik van de huisarts. Vooral de billendoekjes zelf maken was hier een verlichting voor onze uk.
Succes 🍀
vor 2 Jahren
Hey! Ik ben benieuwd hoe de ontlasting van jullie kindjes er inmiddels uitziet. Mijn zoontje is bijna 17 maanden en heeft 1x en poepluier per dag. Soms slaat hij een dag over en heeft hij de volgende dag 2 poepluiers. Zijn ontlasting is de afgelopen 5 maanden denk ik al breiig, zodanig dat t vaak langs 1 rand lekt als we het niet snel genoeg door hebben en alles onder zit. Daarvoor had hij nog wel eens een drolletje of was het net klei, een stuk makkelijker schoon maken iig. Nu dachten we eerst dat het mss met doorkomende tandjes te maken had, maar het verandert niet. Wat het lastig maakt is dat er ook sprake is van voedsel allergieën en we een tijd terug met de melk ladder gestart zijn. Nu weet ik niet meer of dit al zo was of daarna begonnen is. Vandaar dat ik dus benieuwd ben hoe het bij jullie er aan toe gaat en of dit normaal is!
vor 2 Jahren
Hier inderdaad, zachte klei/drolletje 1x per dag, soms 2x. Dat breiige heeft ze ook bij buikgriep als voorbode van diarree, kan best lang duren zei de huisarts, maar 5 maanden lijkt mij wel erg lang. Vervelend die allergieën, is die melkladder een langzame blootstelling/intro van zuivel?
vor 2 Jahren
Reactie op Mamavanmarije
Hier inderdaad, zachte klei/drolletje 1x per dag, soms 2x. Dat breiige heef ...
Ja klopt! Zijn we al heel lang mee bezig en elke stap meerdere keren moeten doen omdat hij weer huid plekjes kreeg. Moeten alleen de laatste stap nog, wel al 1 poging gedaan maar moest weer stoppen. Heb net maar probiotica besteld om te kijken of dat nog effect heeft. Hij heeft er gelukkig geen last van maar t schoonmaken is niet altijd even makkelijk aangezien hij niet heel lang op zn rug wil blijven liggen haha