73 Reacties
6 jaar geleden
Ik slaap soms een beetje op mijn buik zo half op mijn buiknu het nog kan
6 jaar geleden
Ik slaap vanaf week 7 al op mijn linkerzij half buik. Ik lig totaal niet lekker meer op mijn rechterzij en rug. Ben nu 14,5 zwanger.
6 jaar geleden
Ik probeer zoveel mogelijk op m'n linkerzij te slapen. Maar de hele nacht gaat niet, dus dan wissel ik af met m'n rechterzij en af en toe half zij/half buik. Soms draai ik onbewust ook op m'n rug. Ik heb sinds deze week een zwangerschapskussen en dat helpt.
Omdat ik het toch moeilijk vind wil ik hierover nog wel vragen stellen bij de verloskundige.
6 jaar geleden
Ik heb altijd al op mijn linkerzij gelegen, dus hier geen probleem. Enige wat ik nu merk is dat als ik het bewust doe, ik last van mijn schouder en nek krijg.
6 jaar geleden
Ik heb het nagevraagd bij mijn verloskundige. Ik sliep namelijk geforceerd alleen maar op mn linkerzijde omdat ik had gehoord dat anders de doorbloeding naar de baby afgesloten kon worden oid. Maar ik had hierdoor een verschrikkelijk stijve nek en rug.
De verloskundige legde uit dat het echt niet uitmaakt hoe je ligt. In een later stadium van de zwangerschap kan door zwaarte van je buik inderdaad een bloedvat (weet niet welke) afgekneld worden, maar deze komt eerst langs je eigen hart voordat hij je baby bereikt. Dus je krijgt altijd zelf eerst klachten van niet lekker worden, en dan ga je al anders liggen en verhelp je het dus al voordat het je baby iets kan doen.
Ze zei wel dat ze, bij vrouwen waarbij dit gebeurt, adviseren om op de linkerzijde te gaan liggen omdat dan inderdaad de doorbloeding beter is en de klachten niet optreden.
Ik zou dus lekker liggen zoals je het lekkerste ligt totdat je verloskundige anders aangeeft :).
6 jaar geleden
Gewoon op m’n rug en afwisselend de zijden in m’n slaap. Je merkt het echt wel als je niet lekker wordt omdat er wat wordt afgekneld.
6 jaar geleden
Waarom is het belangrijk dat je op je linkerzij slaapt? Ik slaap erg graag op mijn rechterzij of rug, anders kan ik niet slapen
6 jaar geleden
Ik probeer ook op mijn linkerzij te slapen, maar lig toch liever op mijn rechter 😫 Wissel maar zoveel mogelijk af en probeer op mijn rug liggen te voorkomen.. Maar best lastig als je dat stiekem in je slaap toch doet..... 😇