25 Reacties

3 jaar geleden

Ik neem aan dat je recht heb op studiefinanciering? Plus toeslagen? Ik was zelf 18 van mijn eerste en studeerde ook nog, diploma gehaald en alles is goed gekomen!

3 jaar geleden

Wow heftig.. blijf altijd dichtbij je zelf en je keuze! En het komt wel goed voor alles is een oplossing. Zelf ook jong moeder geworden 19 jaar en een jaar in een vrouwenopvang gewoond gewoon puur als jonge moeder en vanuit daar me eigen plekkie❤️ en me dochtertje gaat al na de opvang vanaf 4 maanden 2016..... ivm tot ik me diploma wou halen en guess what dit jaar slaag ik en me dochter word 4! En wat betreft je moeder ik denkt zodra je zwangerschap verder is gevorderd tot ze wel bijtrekt..

3 jaar geleden

Jeetje wat heftig.. Ik heb hier geen ervaring mee. Heb het tot nu toe alleen aan mijn moeder verteld dus nog weinig reacties kunnen krijgen ook. Als je wil mag je mij wel een appje sturen of toevoegen op Facebook als je iemand nodig hebt om mee te praten. Ik wil je best helpen met het vinden van een nieuwe baan ook om je inkomen stabieler te maken. Ben zelf 20 dus weet wel een beetje hoe het is om het gevoel van weinig geld te hebben is..

3 jaar geleden

Bij mijn eerste was ik 21, wel een baan en woonde bij een vriendin in.. verder geen cent te makken, verwekker wilde er ook niets mee te maken hebben.. Van mijn moeder kreeg ik ook van alles over me heen, maar paar weken later toch door hun in huis genomen en hebben ze veel voor me geregeld

3 jaar geleden

Jeetje wat een heftige situatie. Maar het is jouw keuze.. er is altijd wat te regelen! Er zijn zoveel instanties te kunnen helpen! Ik was zelf 22.. uitkering en was 10 weken zwanger toen ik bij mm ex weg ging.. heb ontzettens veel hulp gehad. De huisarts of vk kunnen je daar vast mee helpen. Via fb zijn er zoveel mensen die vanalles weg geven.

3 jaar geleden

Ik denk dat een goede basis wel heel belangrijk is voor het krijgen van een kind. Dus de financiële middelen hebben.. Maar aan de andere kant kan ik of kunnen je ouders dat wel zeggen, maar het is nou eenmaal gebeurd en dat is niet terug te draaien. Het is een feit dat er een mensje in je buik groeit. Ik hoop dat je in je omgeving mensen hebt die je kunnen bij staan met evt. gratis spullen enzovoort. Verder zou ik zeggen volg je gevoel! Jouw leven, jouw lichaam en jouw baby. Denk er goed over na en vergeet niet dat voor alles een oplossing is. Misschien is adoptie of pleegzorg ook iets om over na te denken (totdat je zelf alles op de rit hebt kwa financiën)? Sterkte.

3 jaar geleden

Ik zelf was destijds 16 toen ik mijn dochter kreeg, de vader gaan lopen en ouders steunden me niet. Ik ging nog naar school had 0 euro, helemaal niks. Fuck iedereen en heb voor mijn kind gekozen ik ben naar de jeugdzorg gestapt om me te helpen, begeleid zelfstandig wonen gedaan, school afgemaakt, 18 geworden 10 dagen later vast beginnen werken. Ik deed alles alleen, ja het was krabben en ja het was kut en ja ik heb veel gehuild als men dochter in bed lag. Maaaar je bent moeder boven alles en moeders doen wat ze moeten doen voor hun kinderen. Nu 14 jaar later, mijn tienerdochter is een knap, slim ding, zij is super trots op mij want ze kent het hele verhaal en ik ben haar super dankbaar dat ze mij destijds gered heeft! Nu ben ik 30 en zwanger van m’n 2de en ze is in de wolken dat ze grote zus word. Succes meid! YOU GOT THIS! ❤️

3 jaar geleden

Ik neem aan dat je recht heb op studiefinanciering? Plus toeslagen? Ik was ...
Heey ja als het goed is wel alleen ben ik nu in mijn laaste 3 weken van mijn opleiding.

3 jaar geleden

Ik zat toen ik 21 was, in een soortgelijke situatie, minus de sorres met je moeder. Omdat ik wilde dat ik mijn kind een vader wilde kunnen bieden en dat ik mijn opleiding af wilde maken en financieel in een betere positie wilde zijn wanneer ik aan kinderen ging beginnen, heb ik toen besloten om de zwangerschap stop te zetten. Op dit moment ben ik weer zwanger, gepland en kan ik mijn kind bieden wat ik belangrijk vind. Het is een enorm lastige keuze en ik adviseer je om iemand te zoeken waarmee je hierover kunt praten. Alle voor en tegens van houden of niet... Heel veel succes met je lastige keuze

3 jaar geleden

Reactie op ...kelly..

Heey ja als het goed is wel alleen ben ik nu in mijn laaste 3 weken van mi ...
Dan snap ik het probleem helemaal niet? Het is natuurlijk je eigen keuze.. maar als jij niet achter een abortus staat ga je daar later heel veel spijt van krijgen... en wie weet draait je moeder wel bij en is ze nu ook even in shock..

3 jaar geleden

Praktisch gezien: Ik heb ook geen werk, ben 41. Wat je zou kunnen doen is de bijstand in. Er zijn veel spullen te vinden, ook die gewoon gratis zijn. Emotioneel gezien, maar dan vanuit je moeders perspectief: Waar denk je dat wat ze zegt vandaan komt?

3 jaar geleden

Als jij het kindje wil houden dan doen. Alles komt wel goed. Het zal misschien even zwaar zijn maar er is genoeg babyspul voor een prikkie of gratis te krijgen. Ook kan je veel vergoedingen krijgen en je kan ook altijd nog een uitkering aanvragen na je opleiding. En mensen gaan je echt wel aannemen als jij je werk goed doet. Wat je moeder vind is haar mening maar het hoeft niet de jouwe te zijn en zij moet onderhand volwassen genoeg zijn om dat in te zien. Wel vervelend dat je de steun niet hebt.

3 jaar geleden

Er is inderdaad altijd een weg naar een oplossing. Heel verdrietig om geen steun te krijgen van je moeder. Maar zij hoeft niet met het verdriet te leven als je ervoor zou kiezen het kindje niet te laten komen. Het is makkelijk praten "we helpen je met verwerken" Geloof in jezelf en vertrouw ook op jezelf Ga informeren waar je de juiste hulp kunt krijgen. Hetzij een uitkering of inderdaad stufi En toeslagen is inderdaad ook iets waar je mogelijk aanspraak op kunt maken. Social media inderdaad voor goedkoop of gratis aan dingen te komen Het komt vast allemaal goed uiteindelijk. Later zul je trots op jezelf zijn dat je toch hebt doorgezet. Heel veel sterkte en kracht toegewenst Geloof in jezelf ❤️

3 jaar geleden

Elke gemeente heeft een sociaal team (heet overal anders, maar kijk even op de site van je gemeente). Zij kunnen je helpen met het maken van een plan, kennen de financieringsmogelijkheden en de weg binnen hulpverlening. Verder is er een ander topic die heet ‘ Ik schaam me hier erg voor’ die in dezelfde situatie zit. Daar zijn ook veel tips gegeven. Heel veel sterkte!

3 jaar geleden

Ah lieverd, wat vervelend zeg dat je moeder zo reageert. Ze kan best schrikken, maar zulke nare dingen zeggen. Pff. Mijn moeder staat gelukkig achter mij dus die mazzel heb ik. Geloof mij het zal even pittig zijn, maar je kan ook echt aardig wat toeslagen krijgen en op marktplaats of andere sites spulletjes krijgen. Desnoods kan je kijken om voorlopig even in een supermarkt ofzo te werken. Er zijn altijd oplossingen! Geloof ik jezelf en maak vanuit je hart de keuze❤️

3 jaar geleden

Reactie op Shar35

Ah lieverd, wat vervelend zeg dat je moeder zo reageert. Ze kan best schrik ...
Je kunt bijzondere bijstand aanvragen voor baby spullen en een uitkering aanvragen en de situatie uitleggen

3 jaar geleden

Mijn moeder heeft me net terug gebeld en aangegeven dat ze het super lastig vind maar altijd als mentale steun er voor me zal zijn. En dat doet me goed. Thnx iedereen voor alle lieve berichten en hulp❤️

3 jaar geleden

Reactie op ...kelly..

Mijn moeder heeft me net terug gebeld en aangegeven dat ze het super lastig ...
Wat fijn! Kop op meid het komt goed!

3 jaar geleden

Reactie op ...kelly..

Mijn moeder heeft me net terug gebeld en aangegeven dat ze het super lastig ...
Dat is fijn! Voelt denk ik al een stuk beter.

3 jaar geleden

Reactie op Sammetje

Dat is fijn! Voelt denk ik al een stuk beter.
Jaa klopt