25 Reacties

3 jaar geleden

Ik vind zelf persoonlijk niet dat jou moeder kan beslissen om je een abortus te laten doen. Je bent volwassen , en je wilt later geen spijt krijgen. En tegenwoordig zijn er veel instanties waar je terecht kan, denk goed na over je keuzes. Zelf was ik 19 en onverwachts zwanger, alles is uiteindelijk op zijn pootjes terecht gekomen. Als je er maar echt voor wil gaan en alle hulp aan neemt die je kan krijgen.

3 jaar geleden

Jouw moeder kan niet voor jou beslissen. Dit is een keuze die je zelf moet maken. Als je ervoor kiest om het kind weg te halen, is het woord verwerken makkelijker te typen en uit te spreken dan het werkelijk in praktijk brengen. Ze gaat je miss kunnen steunen maar ze gaat nooit de pijn voelen die jij voelt omdat je het kindje moet afstaan. Je kan ook altijd steun krijgen van subsiddies en organisaties als je voor het kind kiest. Plus je krijgt bij geboorte geld voor het kindje en je hebt elke maand kinderbijslag. Het zal niet makkelijk gaan maar het is niet onmogelijk. Wat zegt jouw vriend?

3 jaar geleden

Ik zelf was destijds 16 toen ik mijn dochter kreeg, de vader gaan lopen en ...
Ik precies hetzelfde meegemaakt

3 jaar geleden

Je moet kijken naar jezelf, en wat jij de kleine zou kunnen bieden, je bent nu 22 jaar en 7w zwanger. Heb jij het doorzettingsvermogen om te kijken wat je allemaal zou kunnen regelen om de kleine een goede toekomst te bieden. Praat met de papa van het kind, probeer samen met hem te kijken naar opties. Weetje er zal altijd een weg zijn dat het goed zou moeten komen, maar je moet het zelf wel echt willen en weten wat een baby opvoeden inhoud en hoe je dat gaat combineren met werk/studie etc. Het is niet meer lang uitslapen of even ergens heen gaan je word moeder je hebt een zorgtaak.

3 jaar geleden

Ik precies hetzelfde meegemaakt
We zijn zijn er alleen maar sterker uitgekomen ☺️