12 Reacties

5 jaar geleden

Voor een eventuele wens voor een hypotheek voor nu of binnen de komende 8 jaar is het gunstiger om 38 uur op contract te hebben staan en dus oudetschapsverlof in te zetten, dan kun je een hogere bedrag lenen maar moet je wel kunnen ophoesten met minder inkomen. Maar aangezien jij aangeeft dat je niet meer terug wil naar deze hoeveelheid uren en je dus blijvend zult gaan inleveren kwa inkomen is het misschien verstandiger om je contract naar beneden bij te stellen.

5 jaar geleden

Ik heb mijn contract om laten zetten, zodat ik het betaalde ouderschapsverlof niet hoef terug te betalen als ik minder ga werken. Maar als het van jou niet betaald is, weet ik niet of dat nodig is.

5 jaar geleden

Als het ouderschapsverlof niet betaald is, altijd het ouderschapsverlof inzetten ipv contractwijziging. Je bent nu misschien niet van plan om weer 5 dagen te gaan werken, maar je weet nooit hoe het loopt in het leven en dan heb je tenminste altijd nog recht om die 5e dag erbij te pakken mocht je het toch ooit nodig hebben! Als je ouderschapsverlof op is, kun je altijd je contract nog laten wijzigen. Maar in de praktijk komt het vrijwel altijd voor dat je dan weer nieuw ouderschapsverlof hebt omdat je een tweede kindje krijgt (natuurlijk afhankelijk van jouw situatie).

5 jaar geleden

Reactie op ThirsaB

Voor een eventuele wens voor een hypotheek voor nu of binnen de komende 8 j ...
Dit is idd ook een bijkomend voordeel van ouderschapsverlof!

5 jaar geleden

Ik zou ook ouderschapsverlof nemen. Mocht je nog een x met zwangerschapsverlof gaan krijg je die over de 38u

5 jaar geleden

Ik zou ouderschapsverlof opnemen want zo pas je je contract niet formeel aan. Stel dat je in de situatie komt dat je ontslagen wordt, wordt er naar je contracturen gekeken. Daarnaast is het zo dat als je voor een tweede gaat, je in de periode van verlof gewoon betaald krijgt conform je contracturen. Best lekker kan ik je vertellen extra spaarpotje 😄

5 jaar geleden

Belasting technisch schijnt ouderschapsverlof ook voordeliger te zijn 😀

5 jaar geleden

Wat iedereen al zegt.. ik heb een contract van 36 uur en wil 28 uur gaan werken en ben ook niet meer van plan om terug te gaan naar 36. Maar met ouderschapsverlof heb je niks te verliezen en dat contract kan je altijd nog aanpassen :)

5 jaar geleden

Ouderschapsveelof word vamaf half 2022 2 maandwn betaald dua bewaren!

5 jaar geleden

Fiscaal gezien is ouderschapsverlof aantrekkelijker en je behoud je recht op terug te gaan in uren, wat bij eventuele wijzigingen handig/voordeliger kan zijn. Tevens volledige pensioen opbouw gedurende de periode van ouderschapsverlof opname.

5 jaar geleden

Reactie op Joe joe

Ouderschapsveelof word vamaf half 2022 2 maandwn betaald dua bewaren!
Woww top!