9 Reacties

één jaar geleden

Niet meer extra melk aanbieden overdag (en ook niet een hele beker naar binnen laten werken voor het eten) en ‘s avonds en dan heeft hij maar ‘s nachts honger. Uitleggen dat hij niet genoeg heeft gegeten en daardoor nu trek heeft en moet wachten tot het ontbijt. Ik zou verder er proberen zo relaxed mogelijk mee om te gaan en te kijken wat er op de dagen dat hij meer eet wat er dan anders is. Ik merk bij mijn zoontje dat ze nu best aan het uitproberen zijn en heel goed door hebben of er een alternatief is bij het eten. Bij alles buiten de standaard aan gerechten krijgt hij geen alternatief, want hij had het eten nog niet gezien en hij begon al over “ander eten”. Verder zal er vast iets op tegen zijn, maar wij onderhandelen ook best veel. De dingen die hij lekker vindt aan het gerecht laten we van zijn bord (vlees, zure komkommer etc) en dan krijgt hij een beetje na elke hap van de groente.

één jaar geleden

Door te stoppen met te veel melk te geven en ‘s nachts ook dit niet meer te doen. Het cb zei mij toen mijn dochter 1 jaar was: een kind heeft 300 ml melk nodig maar mag zoveel melk als het wil mits(!) dit de vaste voeding niet in de weg staat. Vast voedsel gaat voor melk. Ik zou zelf proberen de gewone eetmomenten aan te houden met daarbij een bekertje melk en verder niet eraan toegeven meer melk te geven en dit een poosje volhouden. Als je je zorgen maakt over het voedingspatroon van je zoontje kan je misschien een afspraak maken bij het cb of de huisarts.

één jaar geleden

Reactie op mooni

Door te stoppen met te veel melk te geven en ‘s nachts ook dit niet meer te ...
Ik denk dat het ook een gedeelte is met de nachtrust die ze er voor terug krijgen als ze wel melk geven.

één jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Niet meer extra melk aanbieden overdag (en ook niet een hele beker naar bin ...
Uitleggen over niet mogen eten midden in de nacht? Ik vraag mij soms af of het kind zulke dingen wel snapt. Hier snapt hij dingen al heel goed. Maar meeste is echt nog te hoog gegrepen het kind is nog maar 2 hé.

één jaar geleden

Reactie op FreyFrey

Uitleggen over niet mogen eten midden in de nacht? Ik vraag mij soms af of ...
Onderschat ze niet. Die ukkies snappen echt meer dan genoeg al moet je altijd op individueel niveau kijken hoe je het uitlegt. De uitleg hoeft ook niet ingewikkeld te zijn 😉

één jaar geleden

Reactie op FreyFrey

Uitleggen over niet mogen eten midden in de nacht? Ik vraag mij soms af of ...
Dit dus. Hij snapt niet als ik zeg dat hij geen melkje krijgt. Heb ik al geprobeerd natuurlijk. Ik krijg dan een heel zielig ventje dat hard begint te huilen omdat hij geen melk krijgt terwijl hij waarschijnlijk echt honger heeft. Mijn moederhart kan dit niet aan om hem te laten huilen van de honger.

één jaar geleden

Reactie op vdbd92

Dit dus. Hij snapt niet als ik zeg dat hij geen melkje krijgt. Heb ik al ge ...
Als je dat te vaak doet gaan de hersens elke nacht een seintje afgeven dat er gedronken moet worden en dan heb je daar ook werk mee (incidenteel kan het uiteraard geen kwaad, denk aan ziek zijn etc) Als je het ‘s nachts niet uitgelegd krijgt zou ik eenmaal geven en de dag erop toch heel strak op voldoende eten zitten, zodat je weet dat hij in de nacht geen honger heeft. En jij kent je kind het beste dus kijk naar je kind waar hij op aanslaat als het gaat om eten. Soms maken kleine aanpassingen een enorm verschil. Bij ons gaat alles in fases. Dan weer van ons bestek eten, dan weer zijn kleine nette bestek, dan weer de tupperware lepel, dan weer van ons bord dan weer van zijn bord, wel aan tafel willen zitten of weer niet, weer net een andere stoel, dan eet hij weer alles en dan is alles wat gekauwd moet worden een ding, dan moet het stukje vlees op de lepel op de groente en dan weer eerst de groente en dan het vlees op de lepel en dan weer dat hij het stukje vlees met zijn hand wil eten, fijngesneden bladspinazie eet hij geen hap van, maar de gehakte spinazie zonder probleem, eerst was gehakt een dingetje en nu kipfilet, appel thuis schuift hij weg na een paar minihapjes, maar dezelfde sooort appel bij de groenteboer eet hij met klokhuis en al in no-time op, smeer ik het brood met zijn favoriete beleg dan is het niet goed, maar kiest hij zelf hetzelfde uit dan wel. Ze hebben een willetje en ik denk vaak maar heel simpel of het kwaad kan wat ze willen. Zo niet dan beweeg ik gewoon mee.

één jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Als je dat te vaak doet gaan de hersens elke nacht een seintje afgeven dat ...
Ja ik denk dat ik misschien ook wat te rechtlijnig wil zijn en denk ‘nee eten wat de post schaft zoals het er staat en niet teveel poespas’ maar het zijn inderdaad geen robotjes. De laatste 2 dagen heeft hij overdag flink gegeten omdat we er een soort van spelletje van maakte. Voor elke hap die hij nam mocht hij een naam kiezen voor wie hij de hap nam ‘een hapje voor woef, een hapje voor mama,..’. En een bordje geven met op de bodem een tekening dus bij elke hap zag hij telkens meer van de tekening en dat hielp ook. Vergt wat meer tijd en geduld maar liever dat dan niets eten en ‘s nachts wakker met honger. En zoveel mogelijk stukken en brokken vermijden in zijn eten want dat wil hij op dit moment niet.

één jaar geleden

Reactie op vdbd92

Ja ik denk dat ik misschien ook wat te rechtlijnig wil zijn en denk ‘nee et ...
Fijn dat het nu beter gaat 💕