8 Reacties

4 jaar geleden

Onze dochter is nu bijna 3 weken oud. Als ik op bezoek ga bij m'n moeder, dus even uit haar vertrouwde omgeving ga is ze ook wat onrustig ( ze huilt niet, maar ze pakt der slaap ook niet die ze normaal wel pakt).. Ik merk dat ze het dan toch nog spannend vind. Mijn oudste dochter is nu bijna 4 en als die heel enthousiast word of een woede aanval, dan merk ik dit ook aan de kleinste. Dus wat je zegt kan het zijn dat hij wat krampjes heeft, maar ook toch daarbij kan reageren op het bezoek. Het is allemaal nieuw voor ze.

4 jaar geleden

Mijn dochter had hier heel veel last van. Te veel prikkels en ze raakte of ter plekke of in de avond/nacht overstuur. Het patroon was overduidelijk. Wij deden een stapje terug voor haar en hebben het toen ze ouder werd weer langzaam opgebouwd. Nu is het trouwens een sociaalbeest :).
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: Overprikkeling en gênante momenten

In deze aflevering vertelt jeugdarts Lucy je alles over overprikkeling bij je baby. Hoe herken en voorkom je dit? Verder lachen we om gênante momenten en bespreken we hoelang je baby idealiter bij jou op de kamer slaapt.

4 jaar geleden

Tussen de 10e en 14e dag heeft je kleine ook een regeldag

4 jaar geleden

Bij ons ook opgevallen. Ons meisje is bijna 2,5 week oud. Op dagen dat we geen bezoek hebben is ze heel rustig. Slaapt langer door en is in de avond redelijk makkelijk in slaap te krijgen. Als we bezoek hebben gehad is ze 's avonds 3 of 4 uur lang ontroostbaar. Niks helpt. We hebben nu besloten dat we in de avond zo min mogelijk bezoek ontvangen. Volg je eigen gevoel. Familie roept wel vaker iets, maar je kent zelf je baby het beste.

4 jaar geleden

Hier ook geprikkeld mannetje. Hij is vandaag precies 6 weken en ja er komt een regeldagje aan. 24 december op bezoek geweest bij mijn pa waar mijn schreeuwlelijke stiefzus ook eventjes op bezoek kwam en ons mannetje letterlijk uit onze armen werd getrokken. Die nacht 1 grote drama. Alleen kunnen kalmeren door hem in badje te doen. 1ste kerstdag lekker thuis en meneer was heel tevreden, geen huiltje helemaal niets. Gisteren 2e kerstdag op bezoek geweest bij familie. Ook kids die constant aan hem zaten ondanks we 102738292 x zeiden “laat Finley met rust en slapen” Afgelopen nacht weer drama weer in badje gedaan om te kalmeren. Eerder hadden we dit soort dingetjes ook als er bezoek was geweest. Toen dachten wij ook aan krampjes. Maar hij heeft nu al 2 wekenlang geen krampjes gehad omdat wij lauw water uit de kraan gebruiken ipv flesje opwarmen in magnetron. Dus ja baby’s kunnen zeker geprikkeld worden door bezoek!

4 jaar geleden

Mijn dochtertje raakt ook snel overprikkeld door bezoek (nu bijna 6 weken oud). Op zich geluid en drukte kan ze nog wel hebben (wel handig met een stuiterende peuter in huis), maar ze vindt het niet prettig als ze wordt vastgehouden door iemand anders dan door mij of mijn partner. Als iemand anders haar vasthoudt, blijft ze nonstop alert of ze mij hoort en als ik haar terug neem, blijft ze lang onrustig. Sinds ik dit weet, laat ik haar voorlopig niet meer door anderen vasthouden. (Vreemde is, dat dit niet zo is als mijn zus haar vasthoudt. Bij alle anderen die haar tot dusver even vastgehouden hebben wel). Nu, na 3 dagen bezoek achter elkaar is ze ook wat onrustiger. Helaas staat er voor vandaag nog 1 kraambezoekje gepland, maar dat houden we kort. Daarna even geen bezoek meer (ben zelf ook kapot).

4 jaar geleden

Als er bezoek is zorg ik dat onze kleine man boven ligt als hij slaapt (met de babyfoon aan). Wij halen hem niet eruit als er bezoek is en hij slaapt nog. Bezoek moet maar accepteren dat als hij slaapt hij lekker blijft liggen. Alleen onze ouders mogen hem vasthouden. En met bezoek spreek ik altijd een begin en eindtijd af. Jij bepaald wie er komt en hoe lang diegene komt. Je moet goed luisteren naar jezelf. En eerlijk zeggen tegen mensen dat als je geen zin hebt in bezoek of niet wilt dat er kinderen mee komen. En als je geen bezoek wilt is dat helemaal aan jezelf. Ik geef je groot gelijk als je er even geen zin in hebt. Zo is het voor je kindje en jezelf een stuk rustiger. Het belangrijkste is nu je kindje en jezelf. Volg je hart en doe waar je je goed bij voelt 😘

3 maanden geleden

Reactie op Moontjee_93

Als er bezoek is zorg ik dat onze kleine man boven ligt als hij slaapt (met ...
Goed zo!!!