17 Reacties

3 jaar geleden

Misschien eerst proberen te kolven? Of combinatie geven van BV en KV? Ik zit et zelf ook helemaal doorheen mijn partner wil me met helemaal niets helpen. De gedachte dat dit allemaal maar tijdelijk is houd me eigenlijk overeind.

3 jaar geleden

Egoïstisch is het niet. Je moet maar zo denken, de eerst start heeft ze een goede start gehad Ivm je borstvoeding hebt gegeven. Ook heb ik geleerd, dat je je zelf voorop mort stellen. Want zorg je niet goed voor jezelf, kan dit ook niet naar je kindje.. Omdat ik alleen maar alles voor m'n kindje goed wilde doen maar ik vergat mezelf onwijs.. Ik ben sinds 2 a 3 weken over naar kv. Ik had ook erg het gevoel dat ik egoïstisch was of dat ik niet kon door zetten. Maar elke dag was ik aan het huilen, een kindje die continu los liet, en continu wilde eten. En heb ik na 4 weken besloten te stoppen met borstvoeding. Ik heb nog even een paar dagen Gekolfd maar m'n productie ging hard achteruit. Ik wilde afbouwen, maar onze dame werd onwijs onrustig van wisseling dat ik na 2 of 3 dagen volledig ben over gestapt.wel heeft ze even een weekje moeten wennen. Maar krampjes viel ons mee. Wij gebruiken sinds de kv ook sab simplex en ik zweer er bij 🙈. Wij zij over gestapt naar nutrilon van borst naar flesvoeding.

3 jaar geleden

Reactie op Sam_123

Misschien eerst proberen te kolven? Of combinatie geven van BV en KV? Ik z ...
Ik zou een gesprek aan gaan met je partner. Tenslotte heeft ook hij verantwoording

3 jaar geleden

Reactie op Sam_123

Misschien eerst proberen te kolven? Of combinatie geven van BV en KV? Ik z ...
Ja, ik kan het proberen; bv en kv. Lees wel overal dat de kans van slagen niet zo groot is na een maand. Vandaag maar is contact opnemen met het consultatiebureau voor een plan van aanpak.

3 jaar geleden

Reactie op Kirsten 28

Egoïstisch is het niet. Je moet maar zo denken, de eerst start heeft ze een ...
Bedankt voor het delen van jou ervaring. Fijn om te lezen dat je er niet alleen zo in staat. Sab simplex hebben we idd ook in huis. Fijn dat het voor jouw meisje werkt zo. 👍

3 jaar geleden

Waarom zou flesvoeding egoïstisch zijn? Een moeder die zichzelf ongelukkig maakt door borstvoeding te geven, dát is egoïstisch naar je kleintje toe. Hij/zij heeft veel meer aan een mama die goed in haar vel zit. Welke voeding: bv of kv, doet er écht niet toe.

3 jaar geleden

Ook ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ik trok het ook niet meer, ik ben sinds zondag helemaal over naar kunstvoeding en geef de borst alleen nog als ‘toetje’ en als ze zuigbehoefte heeft, zo heb ik toch mn mama-kind moment, want ik zou de borstvoeding enorm gaan missen. Ik geef het dus nog wel maar ze is er niet van afhankelijk. Zo fijn! Doordat je kunstvoeding gaat geven komt er dus ‘nieuwe’ voeding door dr darmpjes, de krampjes kunnen dus verergeren omdat de darmen eraan moeten wennen. Is niet gezegd dat het zo is hoor! Het kan.. Ook ik vond het egoïstisch dat ik niet door kon zetten maar heb inmiddels wel geleerd dat het niet egoïstisch is. Een gelukkige/ontspannen mama maakt de baby ook een stuk gelukkiger en ontspannen. Succes met je beslissing! P.s. Ik heb ook een topic geopend ‘overstappen borstvoeding naar kunstvoeding’. Misschien vindt je hier nog wat tips.

3 jaar geleden

Ik kon niet genoeg geven qua borstvoeding dus al gauw begonnen met fles voeding. Ik kon het borstvoeding gedeelte niet los laten en ben dus gaan kolven. Ze krijgt 1 a 2 flessen borst per dag, maar ik merk steeds vaker dat ik geen zin meer heb in kolven, daarnaast merkt ik gelukkig aan haar niet veel wat ze krijgt maakt haar niet uit. Ik gebruik mijn borst nu nog als toetje, als mevrouw met een uur weer doet alsof ze honger heeft, doe ik alsof ze eten krijgt door mijn borst te geven. Ze moet dan meer moeite doen maar krijgt nog wel een kleine beloning. De toevoer stopt vanzelf. Daarna zien we wel verder. Ik stop binnenkort met kolven. Ik wil graag slapen

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ik kon niet genoeg geven qua borstvoeding dus al gauw begonnen met fles voe ...
Hier precies hetzelfde. Al vond ik het besluit om te stoppen met kolven best moeilijk. Ondanks maar een halve productie, ging het zoveel beter dan de vorige keer (toen hield het na 3 weken op na 2 borstontstekingen). Ik heb besloten het rustig te proberen af te bouwen (al moet het nu toch nog versneld omdat ik medicatie moet gaan slikken die niet samen kan met borstvoeding). Zit nu op 1x kolven per dag en dat is dan bijna een hele fles. Ik wilde dit eigenlijk nog een poosje gaan doen, maar helaas moet ik dus ook dit gaan afbouwen. Het scheelt wel echt heel veel tijd en daar ben ik dan weer dankbaar voor.

3 jaar geleden

Ik ben na 4 weken rustig overgestapt van borstvoeding naar kunstvoeding (veel problemen met de borstvoeding helaas). Onze kleine man heeft er helemaal niet onder geleden. Hij is iets meer gaan spugen, maar krampjes heeft hij er helemaal niet van gekregen. Wij gebruiken ook orthiflor en sindsdien is de kleine sowieso zo goed als krampjesvrij 🥰.

3 jaar geleden

Happy mom is happy baby, dus zeker niet egoïstisch! Wij geven een mix van borst en kunstvoeding (ivm zijn groei die niet genoeg was) ik heb niet het idee dat mn zoon daar veel moeite mee heeft. Toen bij ons de beslissing kwam om te gaan bijvoeden met kunstvoeding, vond ik dat wel lastig (hormonen....). Ik was er gewoon verdrietig om terwijl ik vooraf al had gezegd dat als bv onmogelijk bleek te zijn, dat prima is. Ik ben zelf ook met alleen kunstvoeding gegroeid en ik leef ook nogsteeds 😉. Niks mis mee, dus lekker je gevoel volgen.

3 jaar geleden

Wellicht de combi van bv en kv? Ik kolf en vul dat aan met kv.

3 jaar geleden

Hi dames! Wij zijn sinds een paar weken aan het overstappen op kunstvoeding. We zitten nu op drie flessen per dag. Ik vind het alleen zo lastig om in te schatten of hij voldoende gedronken heeft omdat hij zo onrustig uit de fles drinkt. Hij is bijna 10 weken oud (ruim 5,5 kilo) en we bieden steeds 150 + 5 aan maar dit drinkt hij zelden op. Sinds we over zijn op de derde fles per dag komt hij ook weer voor een nachtvoeding (de weken hiervoor niet). Ik vraag me af of hij wel genoeg binnen krijgt en of ik zelf nog wel genoeg melk aanmaak voor de overige voedingen...

3 jaar geleden

Reactie op ekmys

Hi dames! Wij zijn sinds een paar weken aan het overstappen op kunstvoeding ...
Waarschijnlijk komt hij snachts omdat hij overdag niet voldoende krijgt en daarom dit snachts gaat vragen. Hij zal wss moeten wennen aan de fles , of hij vind de fles niet prettig dat hij daarom onrustig drinkt. Naast die 3 flessen geef je nog bv?

3 jaar geleden

Reactie op ekmys

Hi dames! Wij zijn sinds een paar weken aan het overstappen op kunstvoeding ...
De kinderarts vond dat wij onze zoon van 5.2 kilo (11 weken oud) te veel voeding gaven. We gaven 150 met 5 scheppen en soms zelfs 180 met 6 scheppen. Ze hebben berekend dat hij niet meer dan 120 met 4 scheppen zou mogen krijgen. Dat nu 1 dag gedaan maar meneer is niet tevreden ermee... Nachten doorslapen is niet baby eigen, dat duurt echt een tijdje dus daar zou ik me nog niet druk om maken. Voor jezelf kun je kolven? Borstvoeding is lichter verteerbaar dan kunstvoeding. Na Borstvoeding zal hij daardoor waarschijnlijk eerder weer komen voor een volgende voeding...

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

De kinderarts vond dat wij onze zoon van 5.2 kilo (11 weken oud) te veel vo ...
Serieus? Ik zei juist dat ons meisje dus snachts nog een 1x kwam voor voeding. Meisje was toen 8. 5 week en 5.2kg en gaf 6x150+5 incl die nachtvoeding. Ze zei zelf misschien kan je proberen 180+6 geven dat ze dan door slaapt. Wst verschillend geven ze adviezen zeg? Ik geef nu 4x180 1x150 overdag en als ze snachts komt 120. Dat adviseerde ze ook aks je van de nacht voeding af wil, overdag meer geven en snachts minder. Tot nu toe 2x doorgeslapen maar ook 4x niet.. Komt vanzelf denk t dan maar

3 jaar geleden

Ik herken je verhaal heel erg! Ik moest ook zo wennen aan de BV. Nu gaat het goed, maar idd: het kost enorm veel energie en tijd. Ik ben met 6 weken begonnen met kolven. Dat ging erg moeizaam, maar net als de BV moest ook dit wennen. Ik doe het nu 5 weken en ik kan zeggen dat het al beter gaat :). Mijn advies: probeer het eens 2 weken. Huur een kolf, kijk welke tijdstippen voor jou werken, of bel met een Lactatiekundige voor overleg en advies. Je kan daarna altijd nog overstappen op kunstvoeding! En dat maakt je absoluut niet egoïstisch :)