Moet even mijn verhaal kwijt.
Ik heb 2 jaar geleden de Implanon laten plaatsen, ergens tussen April/Juni.
We hebben niet vaak gemeenschap ivm dat het zeer doet, bekkeninstabiliteit. Waardoor de In ver te zoeken is.
Had al vanaf oktober weinig tot geen trek meer in de ochtend, eerst een bakje koffie en zodra de trek op komt dan eten.
En zo is hoe het eigenlijk al een hele tijd ging. Rond de negende toch steeds een bloeding ik merk het aankomen door een vreetkick 1 of 2 dagen....en dan weet ik dat de periode komt.
Dus vorige week had ik deze ook inderdaad verwacht. Tot op zekere hoogte klopt het ook wel, afvegen en dan wat bloed aan het wc papier, 2 ochtenden en dat was het.
Voor de rest niks.
Tot vd week in 1 x weer enorme zin hebben in mijn man, vraag me noet hoe of wat....was met van alles bezig om het libido weer op te krikken "staat nu ongeveer 3 weken stil" en uit het niets echt zin hebben.
Vanmorgen een vreetkick. Heb onze kleine meid aan haar fruitontbijt gezet, en ben zelf ook een bord vol fruit en yoghurt gaan eten. Pas daarna een bakje koffie gepakt, heb er trouwens ook niet echt veel zin in.
En nu komt het ergste vorige week zat mijn spijkerbroek nog lekker....en nu te strak. Ik ga perfect naar het toilet zeker 2 maal per dag.
Moet wel zeggen ben niet meer van mijn buik afgekomen, en ik moet blijven revalideren om een beetje normaal te kunnen functioneren. Als het een tijd stil staat dan heb ik echt veel last van mijn bekkeninstabiliteit, lange dagen lopen kan ik dan ook niet meer.
Heb al wel een test gedaan, uiteraard veelste weinig urine, dus zal.morgen weer moeten testen 😪.
Aan de ene kant denk ik wauw tof als het zo is alleen qua leeftijd en lijf zeg ik no way.
Wat de piep zeg, als het wel zo zou zijn. Ik begin wel eerst dan met de huisarts te bellen voor een doorverwijzing naar de gynaecoloog, maar weet even niet meer hoe en wat.
Zal toch echt moeten af wachten tot morgen 😒
Morgenochtend maar weer testen. Heb een vrpege test voor de zwangerschap 2 in 1 van het kruidvat gehaald, en voor de zekerheid 1 vd menopauze
En? Heb je al een test gedaan?
Voor die bekkeninstabiliteit ben ik na mijn zwangerschap naar een goede chiropractor gegaan. Mijn bekken stonden scheef en hij heeft ze recht gezet.
Nu, 2 jaar en nog een zwangerschap later heb ik nergens meer last van.
Ja, ik heb al getest. Allebei trouwens die van de menopauze en de zwangerschaptest, allebei negatief.
Ik ga over een paar dagen weer testen.
Zelfs mijn urine ruikt anders. Ik voel me ook echt zoals ik me bij mijn "eerste" zwangerschap voelde.
Heb wel vroeg testen gedaan.
Ben 42 jaar, is nog niet stokoud. Ik weet het, maar mijn moeder was ook jon ...
Hier hetzelfde hoor. Ik ben bijna 42 en mijn moeder was ook vroeg.
Maar ga nu helaas versneld in de overgang om medische redenen.
Gelukkig heb ik 2 kindjes mogen krijgen.
Hier hetzelfde hoor. Ik ben bijna 42 en mijn moeder was ook vroeg.
Maar ga ...
Is helemaal niks als het om medische redenen is, maar goed aan bepaalde situaties kunnen we helaas niet ontkomen.
Wij hebben 1 meisje, is al een wondertje. Kon namelijk geen kinderen krijgen, of via kunstmatige inseminatie of ivf. Ben gescheiden, leer mijn grote liefde kennen....en was met een paar maanden zwanger.
Ik ben al enorm trots op ons wondertje. En wie weet wat ons nu te wachten staat, hoop snel antwoord te krijgen of via een test, of via huisarts bloed prikken.
Weer een test gedaan nu clearblue en nog steeds negatief.
Heb urine in geleverd bij de h.a. is gecontroleerd op urineweginfectie, daarin niks gevonden. Wel een kleine afwijking in de bloedlichaampjes dus op kweek gezet. Dus afwachten.
En moet bloed gaan prikken, op van alles en nog wat, kan morgen de kaart ophalen. Ben benieuwd, wat er allemaal uit gaat komen.
Alleen in mijn optiek is het niet normaal dat ik mijn broeken nog prima pas, de ene dag en de andere dag niet meer....dus moet dat in de gaten blijven houden.
We gaan het zien wat er eventueel wel aan de hand kan zijn.
Eindelijk heb ik sinds net antwoord.
Ik geloof dat het erg duidelijk is dat ik in de menopauze zit.
In het begin van dan. Zit nog wel te wachten op de uitslagen van het bloedprikken, van de urine weet ik al. Heb een beetje vitamine D te kort. Daar hebben ze pilletjes voor.
En voor de menopauze ook, dus zodra ik contact heb gehad met de huisarts dan zal ik hier maar eens voor gaan kijken 😉
Oh wat jammer.. 😘
Kunnen we samen klagen over Opvliegers enzo 😉
Het is wat het is. Alleen ik ga wel kijken om van die bolle buik af te komen, waarschijnlijk flink opgeblazen wat er ook bij zal horen.
Dat is een hele goeie, ik doe gewoon met je mee 😘