27 Reacties
5 jaar geleden
Nee ! Je staat in je recht om hem te vragen rekening te houden met jou en de kleine. Wel zo fijn dat mocht jij nu naar t ziekenhuis moeten dat hij niet dronken hoeft te rijden. Ik woon tijdelijk bij m'n ouders en toen het bij mij bijna zover was wilde ik het hun ook vragen niet te drinken voor het geval dat,, maar dacht misschien voelen ze zich dan aangevallen. Uiteindelijk een opmerking gemaakt van hey ik rij zelf wel als ik wee毛n krijg jullie hebben allebei gedronken. Toen pas zagen ze in dat het niet slim was als beide dronken ( ik heb t dan over een glas wijn of 2) vanaf toen hebben ze om de beurd gedronken of zelfs beide niet. Misschien dat je vriend zich nu aangevallen voelt maar dat het kwartje zometeen valt ? Voel je in ieder geval niet schuldig want het is ook zijn verantwoordelijk om jou en het kindje veilig naar t ziekenhuis te krijgen
5 jaar geleden
Nee je stelt je echt niet aan!!
Mijn vriend dronk vanaf 36/37 al niet meer. Gelukkig deed hij dit zelf maar anders had ik het zelf wel gezegd.
Wat als de bevalling begint? Staat ie er dan half beschonken bij? Moet hij jou naar het ziekenhuis rijden? Ik vind het echt niet ok茅.
5 jaar geleden
Ik had met mijn vriend afgesproken dat hij de laatste weken voor mijn bevalling max 2 drankjes per dag zou drinken zodat hij altijd in staat zou zijn naar het ziekenhuis te rijden. Vind dat niet veel gevraagd. We hebben zelf 9 maanden niet mogen drinken.. Ook nu de kleine er is heb ik hem gevraagd niet veel te drinken zodat hij verantwoordelijk met hem om kan gaan.
5 jaar geleden
Je stelt je zeker niet aan! Mijn man drinkt ook vanaf week 36 niet meer dan 2 biertjes (maar komt er op neer dat hij helemaal niet drinkt). Gewoon zodat hij nog naar het zkh kan rijden en ook omdat ik er niet op zit te wachten dat hij met een alcohollucht aan mijn bed staat. Kleine moeite om een paar weken solidair te zijn en zich in te houden.
5 jaar geleden
Ik heb meteen in het begin van de zwangerschap met mijn vriend afgesproken dat hij de laatste maand helemaal niets drinkt. Hij heeft een hoop 0.0 bier in huis gehaald en houd zich er keurig aan.
In het begin vond hij het ook flauw, maar toen eenmaal die laatste maand in ging zei hij: sow, vanavond m'n laatste biertje, vanaf morgen mag het niet meer. (ik hoefde hem er niet aan te herinneren gelukkig)
5 jaar geleden
Ik vind dat je je absoluut niet aanstelt! Persoonlijk vind ik dat je partner zelf zijn verantwoordelijkheid hier in moet nemen... Lastig dat hij dat niet wil/kan...
Je hebt je gevoel al bij hem geuit en zo te lezen doet hij daar niet heel veel mee. Is het een optie wel echt een soort van plan b achter de hand te hebben voor het geval dat..? Dan blijft het ding hoe je partner reageert nog wel helaas, maar ik kan me voorstellen dat je je dan in ieder geval wat rustiger voelt omdat je weet dat je veilig in het ziekenhuis komt.
5 jaar geleden
Oh wat een eikel! Sorry hoor, maar het is jullie kind en daar moet hij ook zijn verantwoordelijkheid voor nemen. Je stelt je dus absoluut niet aan. Daarnaast vind ik het ook gek dat jouw schoonmoeder hem zoveel 'laat drinken', terwijl ze jouw situatie kent.
Ik zou morgen, als hij nuchter is, het gesprek rustig aangaan en aangeven waarom je het niet prettig vindt. Eventueel wat alcoholvrije biertjes in huis halen om te laten zien dat je met hem mee wil denken.
Mijn vriend drinkt max. 2 biertjes vanaf dat ik 37 weken was en haalt zelf ook alcoholvrije biertjes op. Je hebt zoveel verschillende soorten tegenwoordig.
5 jaar geleden
Ik heb vanaf week 36/37 met mijn man afgesproken dat hij moet letten met zijn biertjes. Nou drinkt hij zelf niet heel veel op een avond, maar 1 speciaal biertje op een avondje laat hij niet liggen. Dit laat ik hem ook lekker toe en mag max 2.
Jammer van jouw partner dat hij niet naar jouw wens luisterd. Kleine moeite denk ik dan? Jij hebt vanaf het moment dat je achter kwam dat jij zwanger was alles van je afgehouden, geen rood vlees, sushi en natuurlijk een wijntje..
Je bent ook zijn bob geweest dit jaar zonder discussie (neem ik aan)!
Dus jij staat, vind ik, in jou recht.
Waar ik ook aan denk.. zijn er geen andere familieleden die hem even op zijn vingers willen tikken? Die weten natuurlijk ook van jouw situatie af.馃
5 jaar geleden
Nee je stelt je zeker niet aan. Mijn man drinkt vanaf een week of 34 2 a 3 bij bijv een verjaardag en 2e kerstdag toen zijn beste
Maat hier was. Ook omdat ik veel last heb van voorweeen / harde buiken. er 2 a 3 bij bijv een verjaardag of 2e kerstdag toen zijn beste maat hier was. Ik ben vandaag 38 weken.
Dus nee vind echt niet dat je je aan stelt. Je man stelt zich eerder aan. Waarom is dat drinken nou zo belangrijk. Kan je zonder geen lol meer hebben op een verjaardag? Wij drinken al maanden niet. En hebben toch ook nog gezelligheid en lol??
5 jaar geleden
Nee je stelt je zeker niet aan. Mijn man drinkt vanaf een week of 34 2 a 3 ...
Nee je stelt je zeker niet aan. Mijn man drinkt vanaf 34 weken zn 2 a 3 biertjes bij bijv een verjaardag / de feestdagen maar dan alleen met visite. Als we alleen zijn drinkt hij practisch niet. Ik ben vandaag 38 weken.
Dus nee ik vind echt niet dat je je aanstelt.
Je man stelt zich eerder aan. Waarom is dat drinken zo enorm belangrijk voor hem. Kan je zonder alcohol geen gezelligheid hebben op een verjaardag?? Wij drinken al maanden niet en hebben het toch ook gezellig en kunnen ook lol maken.
5 jaar geleden
Je stelt je zeker niet aan! Misschien het gesprek aan gaan morgen als de alcohol uit zijn lijf is? Dan kun je hem erop wijzen dat je veilig in het ziekenhuis wilt komen en jij met wee毛n echt niet kunt rijden dus afhankelijk bent van hem. Een taxi is vaak niet blij met een barende vrouw op de achterbank (iets met hun bekleding enzo 馃槈).
Daarnaast zou ik hem ook wel zeggen dat jouw reukvermogen nu nog sterker is en dat dit met de bevalling alleen maar meer wordt. Zijn bier-adem bij jou in de buurt is dan niet fijn als jij het zwaar hebt. En je wilt gewoon zijn nuchtere steun en niet een aangeschoten vent die misschien wel in slaap valt op het belangrijkste moment van je leven.
Succes!
En als hij weigert... tja, dan misschien je moeder vragen? Maar ik zou in dat geval wel zeggen dat degene die rijdt ook de enige is die bij de bevalling mag zijn. Misschien dat dat hem wakker schudt.
5 jaar geleden
Nee je stelt je niet aan. Mijn partner lette steeds erop dat hij niet teveel dronk zodat als er iets gebeurde hij mij tot het ziekenhuis kon brengen. Dat is wat verantwoordelijkheidsgevoel gewoon dat je verwacht van hem. Hij zal het allemaal niet slecht bedoeld hebben maar hij zal toch moeten beginnen nadenken over gevolgen van zijn gedrag naar de toekomst toe
5 jaar geleden
Hier hebben we ook even geworsteld met deze vraag. Gelukkig al twee weekjes voor de uitgerekend datum. Alcohol is een super gevoelig punt, in principe lijkt het een kleine moeite om even niet te drinken als je partner dat van je vraagt. Maar toch... gewoonte, sociale druk, niet weten hoe je op een andere manier kunt ontspannen, de verslavende werking. Het is toch een groter en moeilijker bespreekbaar topic gebleken bij ons. "Ik ga dan vanaf nu niet drinken", ok, vandaag mag ik wel een wijntje, het lijkt rustig toch? Tja, spreek je hem daar op aan? Het is helaas niet zoals bv de afwas in de vaat zetten, het is echt een moeilijk onderwerp. Ik kan alleen maar adviseren om het idd morgen rustig met hem te bespreken, en dan opletten dat je hem niet beschuldigd (dan kruipt hij in de verdedigende stand). Benoem alleen wat jij fijn zou vinden en waarom, het is een moeilijk gesprek maar weet dat je niet de enige bent die hem zal voeren/gevoerd heeft.