18 Reacties

5 jaar geleden

ja heeft met sprong te maken ... mijn dochter doet het ook .. soms open ze haar ogen of ziet iets en schrik zich helemaal kapot ..

5 jaar geleden

Reactie op mamiapd37

ja heeft met sprong te maken ... mijn dochter doet het ook .. soms open ze ...
Hoelang doet je dochter dit al en gaat dit over?

5 jaar geleden

Als hij slaapt? Mijn dochter doet dat ook, schrikken als ze op haar rug in slaap valt. Ik herken het van mezelf, als ik op mn rug in slaap val schrik ik op een gegeven moment wakker omdat ik het gevoel heb dat ik val. Dit heb ik al van kleins af aan, en ben ook een echte buik/zij slaper... Sinds ik mijn dochter op haar zij en buik laat slapen is dit ook over

5 jaar geleden

Hier ook, ligt hij lekker te slapen en dan opeens schrikken en huilen. Hij is 10 weken, denk ook aan sprongetje.

5 jaar geleden

Ik merk dat mijn baby (6 weken) de box nog te groot vindt. Dan is hij aan het zoeken met zijn armpjes en ziet het er inderdaad uit alsof hij telkens schrikt. Ligt hij in een bed of een ledikantje? Wij leggen hem nu in de woonkamer in de reiswieg van de wandelwagen. Die is geborgen en daar ligt hij rustiger in.

5 jaar geleden

Reactie op FreyFrey

Hoelang doet je dochter dit al en gaat dit over?
Dit doet zei sinds paar dagen.. gaat wel weer over .. is ook raar denk ik doe jeje ogen open zie je ineens heel erg goed. . de k dat de eerste paar sprongen voor baby's heel heftig zijn

5 jaar geleden

Als hij slaapt? Mijn dochter doet dat ook, schrikken als ze op haar rug in ...
Hij slaapt ook het fijnste op buik, maar laten zo veel mogelijk op rug slapen. Vanwege naar de opvang. Daar worden ze op rug gelegd. Dus wil wel dat hij een beetje slaapt als hij daar is.

5 jaar geleden

Reactie op Georgette84

Ik merk dat mijn baby (6 weken) de box nog te groot vindt. Dan is hij aan h ...
Het is een bedje van 70 bij 140. Dus bed. Maar hier ligt hij al vanaf begin in, ook in de box en totaal geen moeite mee gehad. Hij heeft vandaag gewoon gespeeld in de box normaal ligt hij op voedings kussen. Dus geborgen, maar maakt geen verschil.

5 jaar geleden

Heel herkenbaar. Mijn zoontje is nu 9 weken en kan echt in zware paniek wakker schrikken, gillen en krijsen en dan heel verdrietig kijken. Sinds 3 dagen huilt hij ook echt ontzettend veel. Hoop dat deze sprong niet al te lang duurt🤪

5 jaar geleden

Ons zoontje van 6 weken heeft dit ook al een week. Soms zelfs in de maxi cosi. Echt zielig, leg dan meestal mijn handen op zijn buikje en begin rustgevend tegen hem te praten.

5 jaar geleden

Ja hier ook!

5 jaar geleden

Toevallig hadden wij dit gisteren ook

5 jaar geleden

Ja, hier ook! Onze zoon is vandaag 9 weken en heeft dit de afgelopen week al 2 keer gehad. 2x midden in de nacht, totale paniek. En het lijkt als of hij dan gewoon slaapt. Hand op de buik en speentje in de mond werkt al snel. Baby slaapt dan ook bijna gelijk weer door.

5 jaar geleden

Hier soms met verschonen dat hij ineens zijn armen spreidt, benen strekt en gaat gillen. Ik til hem op om te troosten en dan is het oke. Dat doe ik overigens wel alleen als ie nog (of weer) een luier aanheeft.

5 jaar geleden

Hier ook al een paar keer gehad in zijn slaap.. Hij slaapt daarna wel snel weer verder!

5 jaar geleden

Mijn dochter heeft dat ook, als je uw zoon/dochter goed gaat inbakeren gaat zij/hij zich minder verschrikken word zij/hij niet wakker 🥰

5 jaar geleden

Reactie op zerya

Mijn dochter heeft dat ook, als je uw zoon/dochter goed gaat inbakeren gaat ...
Dat is niet waar. Dit is namelijk ook bij ieder kindje anders. Onze zoon bakeren wij bijvoorbeeld bewust niet in, dat vindt hij verschrikkelijk. Hij wil juist "vrij" liggen en doet er dan ook alles aan om dit voor elkaar te krijgen. Dan is hij ook rustig, met inbakeren bereiken wij het tegenovergestelde.

5 jaar geleden

Ik herken het. Mijn dochter is nu 10 weken oud. Zij heeft dat twee weken terug ook een paar keer gehad; 2, 3 keer. Ik weet dat baby’s kunnen huilen wanneer ze aan het slapen/dromen zijn, maar het verschil is dat je duidelijk paniek en angst ziet in haar oogjes, en ze krijst dan ook heel erg en is dan echt wakker en slaapt dan ook niet verder.