18 Reacties
5 jaar geleden
Als hij slaapt? Mijn dochter doet dat ook, schrikken als ze op haar rug in slaap valt.
Ik herken het van mezelf, als ik op mn rug in slaap val schrik ik op een gegeven moment wakker omdat ik het gevoel heb dat ik val.
Dit heb ik al van kleins af aan, en ben ook een echte buik/zij slaper...
Sinds ik mijn dochter op haar zij en buik laat slapen is dit ook over
5 jaar geleden
Ik merk dat mijn baby (6 weken) de box nog te groot vindt. Dan is hij aan het zoeken met zijn armpjes en ziet het er inderdaad uit alsof hij telkens schrikt. Ligt hij in een bed of een ledikantje? Wij leggen hem nu in de woonkamer in de reiswieg van de wandelwagen. Die is geborgen en daar ligt hij rustiger in.
5 jaar geleden
Reactie op Georgette84
Ik merk dat mijn baby (6 weken) de box nog te groot vindt. Dan is hij aan h ...
Het is een bedje van 70 bij 140. Dus bed. Maar hier ligt hij al vanaf begin in, ook in de box en totaal geen moeite mee gehad. Hij heeft vandaag gewoon gespeeld in de box normaal ligt hij op voedings kussen. Dus geborgen, maar maakt geen verschil.
5 jaar geleden
Heel herkenbaar. Mijn zoontje is nu 9 weken en kan echt in zware paniek wakker schrikken, gillen en krijsen en dan heel verdrietig kijken. Sinds 3 dagen huilt hij ook echt ontzettend veel. Hoop dat deze sprong niet al te lang duurt🤪
5 jaar geleden
Ons zoontje van 6 weken heeft dit ook al een week. Soms zelfs in de maxi cosi. Echt zielig, leg dan meestal mijn handen op zijn buikje en begin rustgevend tegen hem te praten.
5 jaar geleden
Hier ook al een paar keer gehad in zijn slaap.. Hij slaapt daarna wel snel weer verder!
5 jaar geleden
Reactie op zerya
Mijn dochter heeft dat ook, als je uw zoon/dochter goed gaat inbakeren gaat ...
Dat is niet waar. Dit is namelijk ook bij ieder kindje anders. Onze zoon bakeren wij bijvoorbeeld bewust niet in, dat vindt hij verschrikkelijk. Hij wil juist "vrij" liggen en doet er dan ook alles aan om dit voor elkaar te krijgen. Dan is hij ook rustig, met inbakeren bereiken wij het tegenovergestelde.
5 jaar geleden
Ik herken het. Mijn dochter is nu 10 weken oud. Zij heeft dat twee weken terug ook een paar keer gehad; 2, 3 keer. Ik weet dat baby’s kunnen huilen wanneer ze aan het slapen/dromen zijn, maar het verschil is dat je duidelijk paniek en angst ziet in haar oogjes, en ze krijst dan ook heel erg en is dan echt wakker en slaapt dan ook niet verder.