39 Reacties

6 jaar geleden

niet druk om maken. ik lag gisteren in het ziekenhuis had zin in broodje cervelaat toen ik hem op had besefte ik me dat het niet mocht. terwijl ik dat broodje op de verlos afdeling kreeg.

6 jaar geleden

Ik eet kaviaar en ben verslaafd :)

6 jaar geleden

In mn allereerste zwangerschap 15 jaar geleden at ik alles wat niet mocht en mn kind is gezond te wereld gekomen toen

6 jaar geleden

Reactie op Daphne1796

niet druk om maken. ik lag gisteren in het ziekenhuis had zin in broodje ce ...
Mag salami dan ook niet?

6 jaar geleden

Je baby krijgt (als het goed is) nog geen eten door de voedingsstoffen die jij inneemt. Dat komt ietsje later en start nu een beetje op. En sowieso beschermd je lichaam je baby erg goed van nature 馃槈 gewoon op vertrouwen! Consequent dingen eten die mogelijk gevaarlijk zijn is niet slim denk ik maar van een keertje hoeft er niks te gebeuren.

6 jaar geleden

Reactie op Soetje2020

Mag salami dan ook niet?
Nee mag ook niet is gemaakt rauwvlees

6 jaar geleden

Reactie op Hp83

In mn allereerste zwangerschap 15 jaar geleden at ik alles wat niet mocht e ...
Zo gaf mijn moeder aan dat tijdens mijn zwangerschap bijna elke dag een broodje rauwe tartaar met ui at. 馃檲 (ze weet nu alleen nog niet dat ik zanger ben) Heb zelf ook eeen zoon van bijna 15 en zal toen des tijds ook vast wel dingen hebben gegeten die niet "verantwoord" was. Tegenwoordig kun je ook echt alles opzoeken doormiddel van app's wel handig maar maakt je in sommige gevallen ook onzeker.

6 jaar geleden

Reactie op Soetje2020

Mag salami dan ook niet?
Nee alleen als het verwamd is. Zoals op pizza

6 jaar geleden

Reactie op Cynthia1995

Nee mag ook niet is gemaakt rauwvlees
Aaaaaah nu voel ik me stom.. ik dacht namelijk dat dit wel mocht. Ik eet dit bijna iedere dag maar ga meteen stoppen

6 jaar geleden

Zwangerhap is een hele handige app! Is van het voedingscentrum. Je hoeft het maar in te vullen en hij zoekt het op, ideaal!

6 jaar geleden

Aaaaaah nu voel ik me stom.. ik dacht namelijk dat dit wel mocht. Ik eet di ...
Ik heb het ook lang gegeten tot ik er achter kom. Nu alleen als ik pizza eet dan wel met salami want dan is het verwarmt

6 jaar geleden

Reactie op Soetje2020

Mag salami dan ook niet?
Zwanger en salami Salami wordt vaak afgeraden voor zwangere vrouwen omdat het is gemaakt van rauw vlees. Dit advies is echter niet helemaal juist. De weefselcysten worden namelijk ook ge茂nactiveerd door drogen en door zoutconcentraties hoger dan 1,1%. Salami is een gedroogde worst en bevat gemiddeld zo'n 3,5 gram zout per honderd gram salami. Theoretisch zullen de weefselcysten in salami dus ge茂nactiveerd worden waardoor het eten van salami geen toxoplasmose kan veroorzaken. Hierdoor kan tijdens de zwangerschap gewoon salami gegeten worden.

6 jaar geleden

Reactie op Daphne1796

niet druk om maken. ik lag gisteren in het ziekenhuis had zin in broodje ce ...
Oh dat is wel bijzonder dat je het op de verlosafdeling krijgt 馃 hoop dat alles goed met je gaat!

6 jaar geleden

Ik had een Italiaans ijsje. Bleek ook niet te mogen doordat er vaak bij Italiaanse ijssalons het roomijs wordt gemaakt met rauwe melk/room! Oeps! Doe ik nu ook niet meer. Denk dat iedereen dit wel kan overkomen. Voor mij de eerste keer zwanger dus moet soms nog even extra goed nadenken en opletten!

6 jaar geleden

Gerookte paling mag, mits het echt vers is. Wel in mate. Dat zei de verloskundige tegen mij

6 jaar geleden

Ik niet, maar ik droom wel steeds dat ik een halve leverworst heb gegeten en me daarna pas bedenk dat ik zwanger ben en dat dus eigenlijk niet zou moeten eten... 馃槄馃檲

6 jaar geleden

Reactie op kelv32

Ik had een Italiaans ijsje. Bleek ook niet te mogen doordat er vaak bij Ita ...
Ik kreeg gelijk een paniekaanval toen ik dit las馃槺 want ik heb al 6 bollen italiaanse ijs op afgelopen week. Heb net opgehangen met de italiaanse boer, hij gaf aan 2x zn melk te koken馃槒 gelukkig maar

6 jaar geleden

Wisten jullie ook dat het beter is om ook geen softijs te nemen? Die tip kreeg ik van mijn VK, omdat het softijs vaak langere tijd in de machine zit waardoor het bacteri毛n kan krijgen

6 jaar geleden

Ik had gisteren een oester gegeten helemaal vergeten dat dat idd niet mag. 馃槥

6 jaar geleden

Ik heb vorige week perongeluk een zacht gekookt ei gegeten 馃槰 probeer nu bij alles van te voren die app te gebruiken!