5 Reacties

6 maanden geleden

Onze dochtertje van bijna 3 jaar heeft er ook last van. Voor al als ze een druke dag heeft gehad. Of als ze een lange driftbui heeft gehad. Ik ga dan even rustig met der zitten en een boekje lezen. En dan is het al gauw over. ( sorry voor de typfoutjes ik heb dyslexie)

6 maanden geleden

Reactie op Mama Van Emily

Onze dochtertje van bijna 3 jaar heeft er ook last van. Voor al als ze een ...
Thanks voor je bericht!

6 maanden geleden

Onze dochter klaagt niet over hoofdpijn, maar ze zegt vaak dat ze duizelig is. Ze bedoelt daarmee dat ze bijvoorbeeld moe/buiten adem is van het rennen. Ze papegaait echt alles na, en ik ben zwanger dus ze hoort van mij wel eens wat symptomen (ik ben zeer veel benauwd geweest🙈). Ook zegt ze snel dat ze buikpijn heeft, maar dat kan wel 10 dingen betekenen. Vaak probeert ze daarmee uit of ze dan haar zin krijgt/een bepaalde vorm van aandacht krijgt op dat moment. Of wanneer ze mentale stress ervaart komt het er ook vaak uit als vage klachten, en dan is het juist belangrijk dat we er niet teveel aandacht aan de klacht zelf geven maar wel het probleem eronder (bijvoorbeeld angst). Wanneer ze wel echt fysieke last heeft dan merk je het wel aan haar (al voordat ze het zelf aangeeft). Zou het kunnen dat hij het ergens vandaan heeft of merk je ook echt pijn bij hem? Zie je dat hij naar zijn hoofd grijpt ook als je niet kijkt, of zijn ogen moeilijk focust bijvoorbeeld? Hoofdpijn kan soms ook zo'n "ik zit niet lekker in mijn vel" klacht zijn, en dat hij dat nog niet zo goed op een andere manier kan aangeven. Dan heeft hij eigenlijk iets anders nodig dan een dokter of pijnstiller, maar eerder wat mentale/emotionele steun. En misschien een hele stomme: maar drinkt hij ook genoeg? Misschien is hij gevoelig voor vochttekort en uit zich dat in hoofdpijn? Ik denk dat je echt zorgen maken om iets ernstigs minder snel hoeft, tenzij het in ernst toeneemt en idd met nog meer klachten komt zoals je dokter zegt. Maar zo lang hij verder vrolijk speelt en zichzelf is, is er vaak met kids geen reden om je zorgen te maken. Het gedrag en het hele gevoel is vaak belangrijker dan alleen wat er gezegd wordt.

6 maanden geleden

Reactie op EndometrioseMama

Onze dochter klaagt niet over hoofdpijn, maar ze zegt vaak dat ze duizelig ...
Dit was het eerste waar ik ook aan dacht toen ik je vraag las. Mijn zoontje pikt ook alles op en gaat er dan mee aan de haal idd. Helemaal als hij merkt dat hij er een bepaalde vorm van aandacht mee krijgt. Slimme kindjes😉 Waar ik ook nog aan dacht was dat je misschien kan denken aan een oogtest? Toen ik voor de laatste keer bij het consultatiebureau was vroegen ze me of ik dacht dat hij slecht zicht had oid. Want normaal doen ze met 4 jaar een oogtestje maar anders konden ze dat nu doen. Dus je zou even via het cb kunnen informeren

6 maanden geleden

Mijn dochter wordt 7 december 3 en zegt ook met regelmaat dat ze hoofdpijn en buikpijn heeft! Als ze buikpijn heeft moest ze vaak voor een grote boodschap naar de wc! En hoofdpijn… ik weet ook niet perse waar het vandaan komt! Vaak wel gepaard met een drukke dag en te weinig drinken!