Hoi!
Ons zoontje is nu 2,5 en heeft een zusje gekregen in mei. Ik vermeld dit erbij, want misschien houdt het verband met z’n gedrag en/of is het herkenbaar voor anderen.
De laatste tijd is hij enorm zeurderig en huilerig. Bij alles wat hij vraagt of wil, gaat het op een zeurende of huilende toon. Ik word er soms zo gek van en herhaal telkens dat hij het even opnieuw moet vragen zonder te huilen of te zeuren.
De laatste tijd heeft hij ook vaak dagen gehad dat hij niet lekker was. Hij heeft recent waterpokken meegemaakt en enkele dagen dat hij last had van diarree en daarmee wat vermoeidheid. Ik vraag me af of hij daarom wat zeurderig is geworden. Als hij ziek is, is hij logischerwijs zeurderig en vraag me af of hij na het genezen doorgaat met dat gedrag omdat hij er gewend aan is geraakt ofzo? 🤷🏻♀️
Hij is overigens gek op z’n zusje en geeft haar vaak kusjes en knuffels. Hij vraagt wel meer aandacht sinds ze er is en omdat we gezegd zijn met een makkelijke baby, kunnen we hem nog steeds veel aandacht geven.