11 Reacties

één jaar geleden

Hier sinds een week hetzelfde. Krijsen, gillen, huilen, alles.. niks is goed maar dan ook niks goed. Nu is ze bij opa en oma en hoor je hoe vrolijk ze wel niet is. Heftig. Heb gisterenavond echt even een potje zitten janken. Toen ze op bed lag om 19:00 uur ben ik zelf ook m’n bed in gegaan, ik was op. Kon er ook echt even niet meer tegen.

één jaar geleden

Ehhh ja herkenbaar ...wij kijken elkaar ook regelmatig aan en zeggen dan is dit wel normaal ????? Ook soms mega actief en toch niet willen slapen pffff Je kan je zelf ook niets herinneren van het gedrag van toen....waren wij ook zo ? Het geeft soms opluchting als het bij anderen ook voorkomt dan denk je toch oh gelukkig het zal er dan wel bijhoren al lijken de meeste andere kindjes in mijn ogen veel braver 🤣 Het zijn thuis echt draken 😬

één jaar geleden

Hier hebben we het een aantal weken gehad met naar bed gaan in de avond. Knetter werden we er van! Nu mag ik alleen nog wat doen, papa is in veel dingen not done. Weer zo’n fase die echt 🤬 is. Gelukkig valt het overdag mee, ze test wel de grenzen, vooral kwa taalgebruik en uitdagen 😅 Maar daarentegen maakt ze wel weer enorme sprongen. Ze is sociaal echt heel erg gegroeid. Ook in de omgang met haar broertje (net 1 jaar) maakt ze grote goeie stappen. Er gebeurd weer veel in deze leeftijd. Maar dat slapen vond ik wel pittig hoor! 2 a 3 uur bezig zijn met naar bed brengen en dan dat krijsen en weet ik het wat 🙈🥵

één jaar geleden

Het zelfde, wordt er knettergek van. Niets is goed. Het gaat al maanden zo. Wil schoenen maar maar toch niet, maar toch wel, maar toch niet...driftbui...met alles! Of het nou over schoenen gaat, eten of tekenpapier. Eten is echt een drama, hij eet gewoon geen avond eten meer. Vroeg wakker, moeilijk inslapen. Slapen overdag gaat soms wel soms niet. Heb hier ook nog een zeer prikkelgevoelige ADHD'er rondlopen die slecht tegen het gehuil en getier kan. Het is een behoorlijke uitdaging op het moment.

één jaar geleden

Toch blij om te horen dat dit blijkbaar erbij hoort🙈 maar wel echt heftig en pittig he.. als iemand nog tips heeft? Ik merk hier dat gewoon heel rustig hem de tijd geven om uit te draven het beste werkt. Maar goed daar heb ik zelf natuurlijk niet altijd het geduld voor.. of de tijd als hij zo'n bui heeft en we ergens heen moeten oid.. Nou sterkte in ieder geval allemaal😐

één jaar geleden

Hier eet meneer al maanden bijna geen avond eten meer... Heel kieskeurig. Wat geven jullie hem?

één jaar geleden

Reactie op FreyFrey

Hier eet meneer al maanden bijna geen avond eten meer... Heel kieskeurig. W ...
Hier ook vaak lastig hoor. Vaak laat ik hem een tijdje met z'n eten zitten en dan neemt hij uiteindelijk vaak toch wel wat hapjes. Of ik zet de ipad aan en dan eet hij zonder dat hij het door heeft toch zn bordje leeg. (Jaja ik weet 't maar boeie, het werkt.) En ik geef hem vaak een bakje met wat paprika of andere groente als snack, denk dan krijgt hij dat in iedergeval alvast binnen. Succes!

één jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Hier ook vaak lastig hoor. Vaak laat ik hem een tijdje met z'n eten zitten ...
Groente en aardappelen is een ramp soms eet hij alleen vlees. Ja iPad of speelgoed werkt hier ook wel eens maar 9/10 eet hij niet.

één jaar geleden

Ja, eten (mn de hoofdmaaltijden)ook een ramp op het moment. Ben maar begonnen met veel aan te bieden.Ze eet wel veel kleine hapjes tussendoor dus uiteindelijk krijgt ze,wel alles binnen denk ik dus op het moment doe ik het maar zo. Geef haar tussendoor noten, rozijnen, rauwe wortel of venkel, olijven, volle yogurt mer beetje honing,kippensoep gaat er ook nog in en dan veel verse groenten erin . Of gepureerde spinazie met pasta lukt ook nog wel eens maar dan heb je het ook wel gehad. Aarbeien of frambozen vindt ze ook erg lekker maar lijkt toch of ze daar wat op reageert dmv rode uitslag. Nu zijn de mandarijnen in trek. En vooral lekkere en ongezonde dingen dat natuurlijk wel en maar doordrammen 🙄

één jaar geleden

Reactie op Carolien78

Ja, eten (mn de hoofdmaaltijden)ook een ramp op het moment. Ben maar begonn ...
En hoofdmaaltijd zie je dat als ontbijt of avondeten. Want eigenlijk eten wij verkeerd om. Moeten juist. Ochtend meeste binnen krijgen. Middag minder en avond het aller minst omdat je daarna gaat slapen

één jaar geleden

Reactie op FreyFrey

En hoofdmaaltijd zie je dat als ontbijt of avondeten. Want eigenlijk eten w ...
Ja bedoel ontbijt, lunch en avondeten. Het begint al met ontbijt wat ze vaak nu ook niet wil terwijl ze altijd vrij goed at 's ochtends en met de lunch. 'S avonds eet ze inderdaad wel minder dat is altijd wel zo geweest.(meestal alleen vlees idd) dus vaak probeer ik al in de middag de groenten te geven. Nu ook moeite met in slapen en middagdutje weigeren (ook nooit eerder zo gehad) waardoor ze moe is en dus ook minder goed eet. Hopelijk een fase 🙏 maar wel een lange en heftige nu ....ik vind dit op het moment de heftigste fase tot nu toe maar waarschijnlijk is dat ook bij elk kindje weer verschillend.