9 Reacties

4 jaar geleden

Even je eigen temp checken? En doet je borst zelf zeer of meer je ribbenkast? Als je er echt veel last van hebt zou ik je toch adviseren om de huisartsenpost te bellen. Misschien dat zij op afstand al wat zinvols kunnen zeggen. Sterkte/ beterschap. Hopelijk voel je je snel weer oké

4 jaar geleden

Ik heb het zelf nooit gehad maar na de uitleg die ik heb gehad van de vroedvrouw zou ik denken aan een borstontsteking? Ik zou zeker naar de huisarts bellen. Veel beterschap!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Je borst goed laten leegdrinken in ieder geval. Als het een beginnende ontsteking is, kan het misschien wel worden weggedronken? Ik heb weleens pijnlijke plekken en het gaat dan over.

4 jaar geleden

Toen ik verstopping had, had ik deze symptomen. Bij mij was het wel naast pijnlijk ook hard aan die kant, rood en warm. Maar idd de rillingen, de hoofdpijn had ik ook. Masseer de pijnlijke plek, leg er iets warms op, laat de baby bij elke keer daaraan drinken (wss gaat drinken pijnlijk zijn voor jou) en als die maar 1 borst per keer doet, dan doe je deze borst kolven. Als het langer dan 24 aanhoudt zonder verbetering OF het verslechterd, huisarts bellen. Dan moet je aan de antibiotica. Niet lang mee wachten, zodat het niet erger wordt.

4 jaar geleden

Ik heb precies het zelfde sinds gisteren ook warme kruik tegen gehouden en warme doche straal kleine er aan laten drinken en niks werkt echt drama hé twijfel ook om de huisarts te bellen

4 jaar geleden

Zou heel goed een ontsteking of verstopt melkkanaal. Baby goed aan de borst laten drinken en als het mogelijk is, het kinnetje richting de pijnlijke plek. En als het niet afzakt, zeker even de huisarts bellen

4 jaar geleden

Hoi! Ik heb dit gehad 8 dagen na de bevalling, was vrij duidelijk dat de pijn ónder de borst zat dus geen borstontsteking.. Ik moest langs het ziekenhuis en daar bleek ik longemboliën te hebben (door zwangerschap / bevalling). Neem het dus serieus en als het niet als borstontsteking voelt, ga langs de HA!

4 jaar geleden

Ik kan vandaag geen afspraak maken maar ga morgen zeker even bellen

4 jaar geleden

In de tussentijd vd dokter kan je idd warme douche nemen, warmtecompres of warm nat washandje op je borst leggen, goed laten drinken door je kindje aan die kant en zelf proberen te masseren. Ik had dit voor op een zondag en kreeg dit toen als tips. Hopelijk snel beterschap!