4 Reacties

één jaar geleden

Onze dochter gilt het ook uit, gaat meteen in bad staan en probeert eruit te klimmen. Ik heb alleen niet het idee dat het pijn doet, ze vind het gewoon echt niet leuk. Wij hebben al van alles geprobeerd maar ze blijft het verschrikkelijk vinden. Dus we doen het nu maar gewoon snel. Als het klaar is en we zeggen dat, is ze ook snel weer rustig. Ze wil overigens wel heel graag in bad. Om te spelen. Niet om haar haren te wassen haha. Zodra de sproeier aan gaat begint ze al te jammeren!

één jaar geleden

Reactie op Anvd

Onze dochter gilt het ook uit, gaat meteen in bad staan en probeert eruit t ...
Ja wij hebben exact hetzelfde! In bad zitten vindt ze heerlijk, maar zodra ik wat water over haar haar gooi is het drama. Dank je voor je reactie!

één jaar geleden

Gaat ze wel eens mee onder de douche? Mijn zoontje is vanaf baby af aan gewend aan water over z'n hoofd, zowel in bad als onder de douche. Maar ik kan me voorstellen dat het nat worden onder de douche natuurlijker gaat. Mijn zoontje speelt op de vloer van de douche met speeltjes terwijl het op z'n hoofdje 'regent'. Het regent, het regent... En zou het helpen om er een spelletje van te maken? Elkaar lekker natspatten en dat zij ook met bakjes water over jouw hoofd mag gieten en jij dan bij haar. Of jij bij jezelf en zij bij zichzelf?

één jaar geleden

Die van mij vond het onder de douche nooit erg tot hij vaker in bad ging dan onder de douche. Paar weken terug gilde hij dan alles bij elkaar en probeerde weg te komen. Ik gebruik nu een dikker washandje over zijn ogen en heb met grapjes uitgelegd dat je de ogen dicht moet doen. Ik laat ook duidelijk weten wanneer de straal over zijn hoofd gaat en spoel dan in enkele seconden zijn haren goed uit (eerst het achterste deel waar hij geen last van heeft, zodat het meeste er al uit is en daarna het voorste deel waarbij het water in de ogen komt). Hij vindt het nu nog niet leuk, maar hij blijft nu wel rustig zitten. Kijk ook goed naar de shampoo die je gebruikt. Sommige shampoos prikken behoorlijk in de ogen zelfs al staat erop van niet (uitproberen bij jezelf)