8 Reacties
één jaar geleden
Hoi,
Wij hebben net hetzelfde meegemaakt met onze dochter. Ze durfde ook niet meer in haar pamper plassen. Ik moest telkens een uur tot anderhalf uur met haar rondwandelen, haar proberen af te leiden en haar gerust te stellen dat ze zich mocht ontspannen, dat het niet erg is om pipi te doen. Ze hield het erg lang op en ik was zelf kletsnat, door haar pamper en mijn T-shirt heen. Na een 2tal weken is het beginnen beteren. Een gouden tip heb ik helaas niet, alleen heel veel geduld en liefde. Ze plast ondertussen terug zonder problemen in haar pamper. Ze zit nog regelmatig op haar potje maar zonder resultaat. Willen haar ook niet teveel forceren en hopen dat het plots lukt... is erg lastig om je kind zo te zien, wetende dat je niet veel kan doen om te helpen. Veel sterkte in ieder geval en alles komt altijd goed!
één jaar geleden
Hier momenteel een gelijkaardige situatie.. deze winter had ze veel interesse en ging met plezier zelf op het potje. Maar gezien de koude hielden we toen de pamper nog aan, en deden er verder niks mee.
Dit weekend dan toch de potty training gestart, maar compleet het omgekeerde effect..
de eerste dag ging goed, maar sindsdien verzet ze zich tegen het potje :(
Dus jammer genoeg geen tips..
één jaar geleden
Reactie op Romaan
Wat lastig hè? Hoe ga je hiermee om?
Momenteel nog wat zoekende..
Sinds gisteren gaat ze terug naar de opvang, en daar doet ze het supergoed, met af en toe een ongelukje.. dus daar zeiden ze om zeker op het gemak door te zetten.
Blijkbaar doet die andere omgeving haar goed. Dus dit weekend ook tijd ingepland bij oma
Het lijkt wel of ze vooral thuis niet wil falen en net daardoor compleet blokkeert ineens.
Ik heb vanochtend leuke foto’s opgehangen in het toilet zodat ze daar terug met een ander gevoel eens kan binnenstappen en de stress van het potje wat op de achtergrond verdwijnt.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt?
Voel me best schuldig dat ze nu zo blokkeert plots, terwijl ze voorgaande maanden zo graag op het potje ging.
één jaar geleden
Reactie op 83k
Momenteel nog wat zoekende..
Sinds gisteren gaat ze terug naar de opvang, e ...
Ik snap je gevoel helemaal. Maar je hoeft je niet schuldig te voelen. Helaas kunnen we dat soort dingen niet voorspellen. Mijn dochter is vanmorgen ook voor het eerst zonder haar luier bij de opvang geweest. Ze heeft de gehele ochtend haar plas opgehouden. Zo ontzettend zielig vind ik het. Thuis weer in totale paniek omdat ze moest totdat ze knapte. Daarna volgde weer opluchting. 🥺
één jaar geleden
Reactie op Romaan
Ik snap je gevoel helemaal. Maar je hoeft je niet schuldig te voelen. Helaa ...
🥺 oh dat is wel heftig!
Ondertussen hebben wij toch weer de pamper aangedaan na een dagje met enkel ongelukjes op de opvang.
Ze was ook zo onverschillig met een kort lontje de laatste dagen.
Onmiddellijk leek er een last van haar schouders te vallen en werd ze weer ons vrolijke meisje
Hoop dat de volgende keer beter verloopt en dat ze haar interesse in het potje gauw terugkrijgt
Succes bij jullie! 😘