12 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje is 11 weken en krijgt 150ml nutrilon en heeft hier soms ook last van. Niet lleen in de ochtend maar ook na ndere voedingen van de dag. Ook idd na het 20 tot 30 min omhoog hebben gehouden. Hij heeft het vaak ls hij enthousiast is. Ik maakte me er eerst een beetje zorgen om. Volgens het cb hoort het er een beetje bij. Zolang het niet te veel en te vaak is is er niets aan de hand volgens hun.

3 jaar geleden

Hier ook als ie te enthousiast wordt... soms dan zelfs na 2 uur nog🤔

3 jaar geleden

Na zijn enthousiast is het ook raak. Maar in de ochtend is hij juist rustig. Dus vandaar dat ik het niet snap🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Meestal hebben ze met sprongetjes meer last van reflux, als ze hier al last van hebben. Zit hij niet toevallig in een sprongetje?

3 jaar geleden

Hier heb ik een dame die standaard na elke fles wel spuugt. En vanmorgen halve fles eruit.. ze heeft er geen last , en je hoort der ook niet. Ze slikt het overig melk dat in der mondje zit weer weg en is nog steeds net zo vrolijk. Of dit te maken heeft met een sprongetje geen idee, ik kijk daar niet zo naar omdat het eigenlijk niet te zien is bij der. Misschien was het net te veel, of iets. Maar hier alles al geprobeerd, waardoor we nu zeggen zij heeft er geen last van en/of word er niet ongemakkelijk.

3 jaar geleden

Mijn kleintje heeft het juist overdag en niet in de ochtend of avond. Maar dan is het bij hem voor mijn idee voornamelijk omdat hij dan zo druk is. Maar als jouw kleintje niet druk is, dan durf ik het ook niet zo te zeggen.

3 jaar geleden

Reactie op Larissavm

Meestal hebben ze met sprongetjes meer last van reflux, als ze hier al last ...
Hier spuugt hij idd ook meer als hij in zn sprongetje zit, maar dat is vaak direct na de fles. maar als hij na een uur ofzo weer spuugt is dat vaak een teken dat er nog een boertje vast zit. (Bij ons tenminste). Hij is dan vaak ook wat onrustig en wil niet slapen dus die proberen we er dan ook echt wel uit te krijgen. Maar dat is soms wel echt een opgave..

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Hier spuugt hij idd ook meer als hij in zn sprongetje zit, maar dat is vaak ...
Herkenbaar dit inderdaad 😏

3 jaar geleden

Vraagje: onze kleine is nu 8 maanden en is ineens weer veel aan het spugen na het eten. Zowel na de fles als na het eten. Soms mondjes, soms ook veel meer. Dit heeft hij nog niet eerder gedaan.. herkent iemand het? Of kunnen we er iets tegen doen? Heb niet het idee dat we hem volproppen. Als hij niet meer hoeft proberen we nog een keer en dan stoppen we met eten geven..

3 jaar geleden

Reactie op Lies25

Vraagje: onze kleine is nu 8 maanden en is ineens weer veel aan het spugen ...
Ik volg even, mijn dochter heeft er ook last van.

3 jaar geleden

Reactie op Lies25

Hier sowieso een spugertje. Nu lijkt het minder te worden nu ze nog maar twee flessen krijgt. Maar wat mij altijd weer opvalt: meer spugen als ze overprikkeld is, rond een sprongetje, aan het eind van de dag(als ze moe is) en bij sommige voedingsmiddelen.

3 jaar geleden

Reactie op Lies25

Onze dochter heeft het ook gehad, helaas nam dat steeds extremere vormen aan en begon ze ook behoorlijk af te vallen.. naar de huisarts geweest, ondosatron ofzoiets voorgeschreven gekregen.. top spul maar Max 5 dagen gebruiken en daarna ging ze vrolijk door met spugen dus nu aan een maagzuur remmer en die werkte ook niet meteen. Toen toevallig een afspraak met onze diëtiste (kma / ei allergie) en die zei dat haar lijf nu rust moet en zijn we van pepti over gaan stappen naar neocate.. we zijn nu bij de verhouding 5 neo en 1 schepje pepti en ze heeft al een week niet gespuugd🎉🎉