632 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op MamaVanJulia
Maar waarom heb je je dan hier aangemeld als ik het vragen mag, als je het ...
Zelf ben ik ook iemand die pas de laatste tijd meer durft te zeggen op het forum juist omdat ik nu het vertrouwen hier in de andere mama’s heb gekregen maar ik vind het ook spannend dat alles openbaar is en elke gek kan meelezen.
Waar ik hier dus ook heel bedachtzaam op ben is het niet delen van foto’s, zijn naam (uniek voor zijn geboortejaar (oud-Hollands)), en ook geen hele prive gegevens van mijzelf. Zelfs op facebook staat weinig over onze kleine man, in ieder geval geen herkenbare foto’s. Privacy is voor ons thuis een waardevol goed. We hebben van dichtbij mee gemaakt wat er gebeurd als er misbruik van gemaakt wordt.
3 jaar geleden
Reactie op LMR
Zelf ben ik ook iemand die pas de laatste tijd meer durft te zeggen op het ...
Ook hier misbruik meegemaakt en deel idd ook geen privacy gevoelige informatie meer. Maar ook dan weten ze je vaak te vinden. Social media is wat dat betreft iets waar iedereen misbruik van kan maken als ze dat willen. Ook Whatsapp daar ben ik huiverig mee, want op die manier kunnen ze je zelfs een loer draaien. Het zijn toch allemaal relatief onbekende mensen, die toevallig allemaal een kindje in december hebben gekregen en je kent ze geen van allen. En zoals ik geleerd heb, niemand is volledig te vertrouwen.
Maar laten we het positief houden en dit onderwerp afsluiten. Ik blijf lekker hier, geen Whatsapp groepjes voor mij. En als ik een vraag heb of iets wil delen, die ik dat gezellig hier met de meiden die wel hier blijven. 🥰
Wil alleen zeggen dat ik het jammer vind dat er op dit moment Whatsapp groepjes zijn ontstaan. Voelt wel een beetje als pottenkijkers die hier meelezen🤭. Maar ja, Social media he.😉
3 jaar geleden
Reactie op LMR
Zelf ben ik ook iemand die pas de laatste tijd meer durft te zeggen op het ...
In de klaagmuur wilde ik vragen of die na die 2 uur nog goed geslapen had. Wist niet zeker of ik z’n naam kon gebruiken dus maakte er maar ‘hij’ van. Goede keuze geweest haha.
Ik ben nu ook actiever op dit forum dan voor m’n ‘break’. Ben natuurlijk even weggeweest maar sinds ik terug ben veel actiever. Heb er nog steeds veel steun aan. Al moet ik uitkijken dat ik niet teveel in de klaagmuur blijf hangen 🤣🤣🤣
3 jaar geleden
Reactie op MamaVanJulia
Ook hier misbruik meegemaakt en deel idd ook geen privacy gevoelige inform ...
Dat vind ik een beetje een vreemde opmerking, als je zegt het te willen afsluiten..
Het spijt me, maar ik lees hier ook gewoon mee en dat ik heel blij ben met de appgroep, betekent niet dat ik dus hier een pottenkijker ben geworden. Voor iedere moeder zijn er onzekerheden en dergelijken.. Laat zo’n opmerking dan ook achterwege..
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Waarom je aanmeld..? Omdat je kennis en ervaringen wil opdoen.. Omdat je ie ...
Ik ben blij dat jij de app zo ziet! ❤
3 jaar geleden
Gelukkig kunnen we allemaal voor ons zelf heel goed bepalen wat we wel of niet willen! 🤗 ieder z’n keuze is goed.
3 jaar geleden
Reactie op Dec2020
Waarom moet ze die opmerking achterwege laten? Als dit haar gevoel is, mag ...
Ik ben het wel met Cindy eens eerlijk gezegd :) mamavanjulia geeft aan dat ze het onderwerp wilt afsluiten en gooit er nog even een sneer in. Zo sluit je het niet af, vind ik. Daar kun je reactie op verwachten😅
Ik wilde er eigenlijk niet op reageren en het gewoon laten gaan, maar het knaagt wel.
3 jaar geleden
Reactie op MamaVanJulia
Vind ik ook. Ik had dat ook in het begin dat ik bang was om iets te posten, ...
Ik wilde niet op je laatste bericht reageren. Maar.. aangezien je afsluit met iets wat toch dit gesprek niet helemaal afsluit..
In deze reactie schrijf je dat je in het begin bang was om iets te posten. Ik neem aan dat jij toen als “pottenkijker” aan het meelezen was. Dus zo erg is dat blijkbaar niet 🤔😘
Nu stop ik over dit onderwerp en ga ik weer “gewoon” over alle andere (leuke) dingen praten ☺️
3 jaar geleden
Reactie op MamaVanJulia
Ook hier misbruik meegemaakt en deel idd ook geen privacy gevoelige inform ...
Het voelt alsof er pottenkijkers meelezen? Leest niet 80 % wat hier zit mee? En post nooit iets? Iedereen zegt wat die vind en waar die mee zit en iederen is zich er van bewust dat mensen meelezen.. En niet reageren, maar wel een mening hebben. Wel of geen app naast dit forum maakt niets uit. Je appt toch ook met je vriendinnen? Terwijl je hier iets opzoekt op 't forum?
Sorry maar die laatste opmerking is vreemd.
3 jaar geleden
Reactie op Brownie
Dames het is de positieve vibe hier toch 🤗
Ja, maar daar kun je ook af en toe een meningsverschil hebben toch?😁
ADMIN
3 jaar geleden
Reactie op annaniempje
Ik vind dat eerlijk gezegd toch een aparte regel. Ik snap het hoor, die bes ...
Hoi annaniempje,
Ik snap jullie wens heel goed hoor, wij zouden het ook graag anders willen! 💓 Maar we passen deze regel helaas niet meer aan.
Eerder mocht het ook wel gewoon. Onze ervaring is echter dat mensen privacy gevoelige gegevens delen, zeggen de gevolgen zelf te willen dragen (want eigen verantwoordelijkheid), en vervolgens toch allemaal terug komen of we het willen verwijderen (want lastig gevallen/liever toch niet openbaar willen hebben etc). We hebben deze discussie al meerdere malen gevoerd, het beleid aangepast, en elke keer komt het weer terug op het punt dat we zeggen: dit gaat te ver (Voorbeeld: er is een keer een hele whatsapp-groep opgelicht door iemand die zich voordeed als alleenstaande moeder die het zwaar had, hulp nodig had. Mensen hadden geld gestort etc.). Daarom hebben we op een gegeven moment een lijn getrokken en gezegd: dit doen we niet meer 😊 Geen persoonlijke gegevens, geen app-groepen, niets.
Omdat de behoefte aan contact groot was (en omdat we in een coronaperiode zaten waarin zwangeren elkaar moeilijk konden ontmoeten in real life) hebben we gezegd: instagram staan we wel toe. Hier gebruiken veel mensen een schermnaam, dus niet te herleiden, en oplichting op grote schaal is hier lastiger.
We zullen jullie in de toekomst hopelijk voorzien van de mogelijkheid om privéberichten naar elkaar te sturen. Maar voor nu dus de keuze om het niet te doen.😊
3 jaar geleden
💕 Heerlijk gewinkeld met mijn dochtertje
💕 Genoten van de lieve complimenten, dat onze dochter zo lief lacht en er zo schattig uit zag, van vreemde mensen in de stad
💕 haar eerste zilveren armbandje met haar naam voor haar gekocht
💕 Heerlijk van het najaar zonnetje genieten en vooral van elkaar🥰