632 Reacties

2 jaar geleden

Ik hoop dat iedereen zijn eigen tekst even terug leest en eens na denkt hoe ze dit op een positieve manier hadden kunnen aanpakken. Laten we er wat van leren. Mamavanjulia misschien niet zo handig geschreven maar ik vind de reacties nog al heftig die je er op kreeg. 💋 Verder wil ik afsluiten met dat ik super blij ben met deze dag mijn dochtertje is vandaag verwent nog voor haar verjaardag. Ze heeft een prachtige loopfiets gekregen van een vriendin van mij. Ik voel me dankbaar

2 jaar geleden

Ik had misschien eerder moeten reageren... @Mamavanjulia Ik hoop dat je toch het lichtpuntje heb gezien dat je hier echt moet letten op genuanceerd zijn. Ik voelde aan alles dat je het bedoelde in frustratie wat tussen de haakjes stond. Ik zeg je eerlijk, zonder je uitlating tussen de haakjes, had ik niet gereageerd op je bericht. Ik vond dat ik het je nog beleefd vroeg ipv meteen zwaar te oordelen. Het was gewoon een foute uiting. Wat je denkt of wat je vindt mag je helemaal zelf weten maar hou respect voor de ander. Laten we het vooral positief nu houden. KERST staat voor de deur! 😀 (of komt er nu een discussie over kleine mensen die geen kerst willen vieren omdat ze als kerstElf worden gezien?) Sorry kon het niet laten, slechte grap om deze discussiebubbel af te sluiten en door te gaan met het positieve ❤️

2 jaar geleden

Wow wat een heftige reacties. Nou ik ben ook vóór zwarte Pieten. Ieder zijn mening. Om elkaar zo af te branden lijkt mij helemaal niet nodig. Lijkt wel alsof je je mening alleen nog maar mag geven als je ‘tegen’ bent. We willen als mensheid allemaal 1 worden maar door overal kritiek op te hebben en je alsmaar gediscrimineerd te voelen zijn we verder van elkaar verwijderd dan ooit.

2 jaar geleden

Reactie op Annika030

Wow wat een heftige reacties. Nou ik ben ook vóór zwarte Pieten. Ieder zijn ...
Respectvol blijven door genuanceerd te zijn is the key en een must met je mening geven. Thats all. Daar mag iemand best ook op die manier op worden aangesproken.

2 jaar geleden

Waar ik een heel naar gevoel van krijg is dat het lijkt alsof hier groepjes zijn ontstaan en mensen elkaar ‘backen’ bij discussies..

2 jaar geleden

Reactie op mooni

Waar ik een heel naar gevoel van krijg is dat het lijkt alsof hier groepjes ...
Je bedoelt mensen die een mening van de ander delen? Dat is toch wat kan in een discussie? Sowieso slim om dus geen discussie uit te lokken op een forum en helemaal niet bij een topic als deze. Heeft iemand nog iets positiefs te vertellen? Bij wie staat de kerstboom en gaat dat goed met de grijpgrage kinderhandjes? Ik ga vandaag opzoek. 😀

2 jaar geleden

Wat fijn dat deze discussie is afgesloten … 🤫

2 jaar geleden

Reactie op CindyM93

Als in.. laten we gewoon doorgaan en niet vingertje wijzen..

2 jaar geleden

Ach lieve mama's, leef en laat leven.. Ten eerste, tja door je expliciete reactie van (niet roetveeg piet) lok je wel een bepaalde reactie uit. Dan kan je zulke reacties verwachten. Ten tweede, ik ben een blanke vrouw die ook opgegroeid is met zwarte Piet. Ik vond Piet altijd de leukste en sinterklaas zelfs een beetje eng. Ik heb als kind nooit de vergelijking gehad met een donker persoon en zwarte Piet. Maar als ik dat wel zou hebben kan ik me voorstellen dat het in mijn beleving alleen maar positief was aangezien Piet zo leuk was. Ik heb het zelf nooit als iets racistische ervaren maar het is dan ook een ver van m'n bed show. Het ligt ook voor een groot deel aan de ouders/opvoeding denk ik. Ik weet nog heel goed dat ik niet meer ben gaan geloven omdat de pieten niet goed gesminkt waren en ik ze herkende. Daarom was ik in eerste instantie wat huiverig voor de roetveegpiet. Maaar dan ben je als kind al op een leeftijd dat je dingen anders gaat zien natuurlijk en het is ook meer dan normaal dat dingen met de tijd mee gaan. Blijkbaar kwetst het een hoop mensen en dat kan nooit de bedoeling zijn. Als dit door een kleine aanpassing (en voor de kinderen) geleidelijk kan worden aangepast moet dat prima zijn Het verhaal van Piet is dat hij zwart is omdat hij door de schoorsteen komt. Roetveeg is dus heel logisch (beter dan al die kleurtjes naar mijn mening). Wij kennen het anders maar onze kinderen groeien hier mee op en ze weten dus ook niet beter! Om positief af te sluiten: ik hoop dat iedereen een hele bijzondere (eerste) sinterklaas heeft gehad met hun kindjes! Op naar de kerst!🌲

2 jaar geleden

Reactie op CindyM93

Haha oeps🤐🙈

2 jaar geleden

Hier geen kerstboom want we hebben dan eindelijk een nieuwe woning toegewezen gekregen 🥳 Eindelijk een eengezinswoning waar onze kleine meid dan eindelijk een eigen slaapkamer krijgt. Wat ook wel heel erg wennen zal zijn 🤣 kijk er naar uit en zie er tegenop tegelijk haha.

2 jaar geleden

Je bedoelt mensen die een mening van de ander delen? Dat is toch wat kan in ...
Wat voor één ga je kopen? Vorig jaar hadden we een wat kleinere zodat ik niet zwanger op een trapje hoefde te gaan staan. Dit jaar wordt ie vrees ik nog kleiner.

2 jaar geleden

Reactie op Annika030

Hier geen kerstboom want we hebben dan eindelijk een nieuwe woning toegewez ...
Gefeliciteerd met je nieuwe huis

2 jaar geleden

Reactie op Annika030

Spannend! En gefeliciteerd! Ja dat wordt wennen. Hopelijk slaapt ze goed door zodat jullie niet meer van elk geluidje wakker worden. Een mijlpaal voor jullie allemaal 😀

2 jaar geleden

Dank jullie wel! Heel spannend inderdaad. Ben heel benieuwd hoe zij het gaat doen. Eerste nachten zullen vreemd zijn. Maar voorlopig weten we nog niet eens wanneer we de sleutel krijgen dus het duurt nog even.

2 jaar geleden

Reactie op Annika030

Gefeliciteerd! Succes met verhuizen en wat lekker dat je dochter straks haar eigen slaapkamer krijgt. Ik hoop dat je er een beetje aan kan wennen dat ze straks op haar eigen slaapkamer ligt. 💋

2 jaar geleden

Hier staat hij! Al sinds 5 december. Mijn dochter was in eerste instantie helemaal onder de indruk van de lampjes en ballen. Maar ze heeft een tak aangeraakt bij het opzetten van de boom en schijnbaar voelde dat niet echt fijn dus daar blijft ze mijlenver bij uit de buurt. 😅🤣

2 jaar geleden

Mijn raamschildering is weer af, na 1 jaartje zonder nu toch weer een gemaakt.

2 jaar geleden

Reactie op MamaVanJulia

Mijn raamschildering is weer af, na 1 jaartje zonder nu toch weer een gemaa ...
En kanga en roe aan de andere kant

2 jaar geleden

Wij hebben de afgelopen jaren gewoon zo'n picea boompje (mini kerstboom) in huis gezet met minilampjes en balletjes e.d. we wonen niet heel groot, dus een grote boom past sowieso niet. Zo'n kleintje zetten we op de eettafel of een bijzettafeltje. De oudste is er altijd goed van af gebleven.