632 Reacties
3 jaar geleden
💖 lekker op vakantie
💖 kleintjes doen het goed
💖 baby trekt zich op naar staan, zet al haar eerste stapjes als je de handjes vasthoudt, gaat zelf zitten vanuit liggen, doet serieuze pogingen tot kruipen en tijgert de camping rond, ligt bijna de hele dag met plezier te spartelen en spetteren in het zwembad, is compleet uit haar ritme, maar nog geen moment chagrijnig geweest. Ongelooflijk wat ze in 1,5 week allemaal alweer bij heeft geleerd.
💖 nu verder genieten van de vakantie en mijn kleine, gezellige dametjes.
3 jaar geleden
🎉 Baby eet weer een beetje fruithap en brood na 39,2 graden koorts vanochtend.
🎉 Heb mijn Bluetooth speakers weer aan de praat gekregen en kan weer Spotify luisteren. Tijdens mijn zwangerschap was ik serieus te dom om de instructies te begrijpen. 😳
🎉 5 minuten ge-hoelahoept op een muziekje. In shape komen moet wel leuk zijn. Dit is leuk! 😀
3 jaar geleden
Reactie op elleiram
Wat een pracht foto. Welk appje gebruik jij om dit te maken? 🥰
De app heet: Cute
3 jaar geleden
Op vakantie tijdens het ontbijt in ons hotel krijgen we iedere ochtend van verschillende mensen te horen hoe leuk, vriendelijk, grappig en sociaal ons lieve mannetje is.
Vanmorgen vroeg zelfs een man aan onze zoon of hij met hem mee wilde. Man stak zijn armen al uit naar onze zoon. ( en om ongepaste reacties te voorkomen; uiteraard bedoelde hij dit als grapje)
En onze zoon keek hem aan, schudde alleen maar nee met zn hoofdje. Tot hilariteit van de rest van de eetzaal. Mijn ventje, zo trots. ♡
3 jaar geleden
Reactie op Dec2020
Op vakantie tijdens het ontbijt in ons hotel krijgen we iedere ochtend van ...
Hoe is je ervaring verder met een baby in een hotel? Is het te doen qua slapen en eten? Loop je tegen dingen aan of is het voor herhaling vatbaar?
Mijn vriend en ik durven dit niet aan uit angst dat de baby het hele hotel wakker jankt.
3 jaar geleden
Hoe is je ervaring verder met een baby in een hotel? Is het te doen qua sla ...
Zeker voor herhaling vatbaar.
We hebben wel een flessen warmer meegenomen om zijn eten op te warmen, zodat we niet in het hotel telkens hoeven te vragen om zijn eten op te warmen.
We hebben al meerdere keren in verschillende hotels gezeten met onze zoon. Tip is wel om een wat grotere hotelkamer te nemen, zodat je een speelkleed mee kan nemen. Bedje om te slapen en bedje als speelbox gebruiken vond onze zoon niet chill en huilde daarom meer. ( huilt eigenlijk nooit, en toen ineens wel) kamer waar een speelkleed en speelgoed op de grond kan os een groot succes, huilt niet 1x. En meneer weet bedje is om te slapen, uit bed is spelen.
3 jaar geleden
Wij hebben dit niet gedaan, maar ik weet wel dat je bij veel hotels ook een kamer kan aanvragen aan het einde van de gang of in een aparte hoek. Puur voor de angst die jij beschrijft. Mogelijk is dit esn optie voor jullie, mocht dat mogelijk zijn waar jullie heen willen en dit jullie kan geruststellen.
3 jaar geleden
Dat vraag ik me ook af en dan niet om de angst dat de baby gaat huilen, maar meer om hoe doe je dat als je baby naar bed gaat en jezelf nog wilt chillen, tv kijken of iets dergelijks?
En hoe doe je dat overdag als de baby wil slapen? Leg je hem in bed, blijft een van de ouders er dan bij of samen?
3 jaar geleden
Wij zijn nog niet naar een hotel geweest, maar al wel wezen uit eten met onze dochter erbij. Ik was erg bang dat ze continu zou huilen als wij zaten te eten. Maar niets was minder waar, ze heeft zich voorbeeldig gedragen. Zitten lachen, lekker brood gegeten en wat tomaat en komkommer. Heerlijk om zo weg te kunnen en haar mee te nemen.
3 jaar geleden
Reactie op Lao
Dat vraag ik me ook af en dan niet om de angst dat de baby gaat huilen, maa ...
Als wij overdag weg zijn slaapt onze baby gewoon in de kinderwagen of draagzak. Gaat prima. We blijven niet per se thuis, zodat hij in bed kan slapen. Onze baby kan in principe overal wel slapen, en wordt daar ook niet vervelend en/of zeurderig van ofzo. Wat dat betreft zijn wij echt heel relaxed.
Tv kijken, boekje lezen, gaat ook prima als de baby slaapt. Lamp uit en alleen de tv aam, of groot licht uit en klein lichtje aan om te lezen. Baby slaapt en wij kunnen nog wat leuks doen.
Het is echt veel makkelijker als je er zelf relaxed in staat. Gaat allemaal vanzelf.
3 jaar geleden
Reactie op MamaVanJulia
Wij zijn nog niet naar een hotel geweest, maar al wel wezen uit eten met on ...
Onze zoon ook. Zoveel indrukken. Is van heel kleins af aan ( vanaf dat de horeca weer open is) al mee uit eten geweest. Hij vindt het fantastisch. Zoveel indrukken en zoveel te zien. Hij geniet zichtbaar. 1 groot bijkomend voordeel; thuis slaapt hij direct en vaak nog langer dan normaal, om alle indrukken te verwerken en van vermoeidheid.
3 jaar geleden
Reactie op Dec2020
Zeker voor herhaling vatbaar.
We hebben wel een flessen warmer meegenomen o ...
Bedankt voor de tip!! Dat wist ik niet.
3 jaar geleden
Reactie op Dec2020
Als wij overdag weg zijn slaapt onze baby gewoon in de kinderwagen of draag ...
Wat fijn dat de baby overal slaapt!De mijne doet dat dus niet meer. Hij is veel te nieuwsgierig en is alert op elk geluid. Slapen in de draagzak, kinderwagen zit er niet meer in helaas.
Als hij een dagje niet slaapt is het niet erg, maar wij gaan 3 weken op vakantie. Ik wil geen oververmoeid kind. Ik ben ook toe aan vakantie😀
Ik ben normaal gesproken van de hotels. Ik hou van die comfort en luxe. Uitgebreid ontbijt, bed die opgemaakt wordt etc.
Ik vroeg me dus af hoe mensen dat doen in een hotel met een baby als ze op vakantie gaan. Je zit toch op een kamer. Ik zou nooit de baby alleen op de kamer laten terwijl ik ga zwemmen of aan de bar ga zitten.
Wij hebben er nu voor gekozen om een huis met zwembad te huren. Zo kunnen wij lekker zwemmen als de baby smiddags slaapt. En savonds als hij op bed ligt chillen aan het zwembad of in de tuin. Genieten van het uitzicht!
Ik ben nogmaals wel heel benieuwd hoe andere dat doen die ook een kind hebben die niet overal slaapt.
3 jaar geleden
Reactie op Lao
Wat fijn dat de baby overal slaapt!De mijne doet dat dus niet meer. Hij is ...
Wij staan er het zelfde in zoals jij het omschrijft. Hier slaapt ze ook nergens anders dan in bed dus daar houden we rekening mee en we plannen de rest eromheen.
Zo hebben wij het met een midweek weg gedaan, helaas kunnen we dit jaar niet op vakantie maar volgend jaar zou ik het ook zo doen.
3 jaar geleden
Reactie op Lao
Wat fijn dat de baby overal slaapt!De mijne doet dat dus niet meer. Hij is ...
Hier hetzelfde ‘probleem’. Wij hadden een kleinschalig appartementencomplex gezocht waarbij de appartementen om het zwembad heen liggen. En specifiek gevraagd om zo dicht mogelijk bij het zwembad 😅
We konden zo aan het zwembad liggen met de babyfoon (met beeld) aan. Dan durfde ik het wel 🙂
Daarnaast hadden we een fijn groot terras dus het was ook geen straf om bij het appartement te zitten tijdens een slaapje.
En ook echt gezocht naar iets dichtbij strand en dorpje, zodat we niet veel tijd kwijt waren met ‘reizen’ als we iets wilden gaan doen.
Wel even wat anders op vakantie gaan dan voorheen zonder kind haha. Maar ze gaan vanzelf minder slapen en dan heb je zelf weer wat meer vrijheid. Wij hebben iig een heerlijk relaxte vakantie gehad en daar gingen we ook voor 😊