10 Reacties

4 jaar geleden

Klinkt als reflux, zoek hier in de groep even naar reflux. Kan je veel informatie over vinden.

4 jaar geleden

Volgens mij heeft je baby gewoon veel te veel gehad. Is mij ook wel eens overkomen. Ik dacht ze heeft meer honger (voor de nacht). En dan komt het terug omdat de baby vol zit.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Dochter heeft dat extreem veel gehad vanaf een week of 4 tot dat zij 1 was. Bleek, inderdaad zoals onderstaand al geschreven, reflux gehad. Ondanks dat ik dit zelf al vrij snel aangaf bij de kinderarts werd dit weggewuifd. Het kan nu natuurlijk 1 maling zijn geweest bij uw kindje, maar wij Hebben echt veel ellende rondom dat spugen van haar gehad dus hou het goed in de gaten en als je je zorgen maakt laat je niet afschepen!

4 jaar geleden

Hier nog niet gehad, maar ik schijn dit zelf een keer gedaan te hebben toen ik baby was. Toen was alles er uit en was alles ook meteen weer goed. Heb het met de VK gehad over projectiel braken en zij gaf toen aan dat het een keer kan/mag voorkomen, maar dat je aan de bel moet trekken wanneer het vaker gebeurt.

4 jaar geleden

Reactie op gdam

Dochter heeft dat extreem veel gehad vanaf een week of 4 tot dat zij 1 was. ...
Excuses voor mijn vele typfouten 😅

4 jaar geleden

Onze dochter heeft dit ook 1 keer gedaan, in de kraamweek al. Zou geen probleem zijn als het niet vaker gebeurd... en is sindsdien ook niet meer gebeurd. Hopelijk bij jullie ook niet!

4 jaar geleden

Bij mijn zoontje ook hetzelfde gebeurt vorige week. Volges ons had hij een beetje teveel gedronken. Het waren zulke grote bogen, ik schrok mij een hoedje. Hij is daarna lekker in badje geweest en meteen gaan slapen. Niets aan de hand verder. Hier is het gelukkig bij 1x gebleven.

4 jaar geleden

Deed onze kleine man ook zo'n 4x keer per dag. Wij gebruiken nu johannesbroodpitmeel (in overleg met cb) en nu blijft alles binnen.

4 jaar geleden

Heeft mijn dochtertje ook. Zij heeft dit nog steeds regelmatig. Huisarts heeft me hiermee doorgestuurd naar kinderarts, die hebben eerst een echo gemaakt om te kijken of er geen vernauwingen waren rondom de maag, dit bleek gelukkig niet het geval. Vermoeden is nu dat ze Reflux heeft. Helaas spuugt ze hierdoor best vaak en soms dus ook met een flinke boog. Johannesbroodpitmeel lijkt hier geen succes, krijgt ze vrij snel heftige buikkrampen van, die ze normaal niet heeft.

4 jaar geleden

Als dit vaker gebeurt is het goed om waakzaam te zijn op koemelkallergie. Wij hebben bij mijn zoontje H.A. (hypoallergene) melk gegeven uiteindelijk, toen ging het over.