24 Reacties

3 jaar geleden

Je kunt een dunne deken gebruiken.

3 jaar geleden

Hoe oud is je zoontje? Als hij lekker ligt te slapen zou ik het gewoon zo laten. Waarschijnlijk verschoon je toch om de 3 uur dus dan even temperatuur meten. Te warm is vele malen erger dan te koud

3 jaar geleden

De TOG van onze Puckababy piep is 0,5. Wij gebruiken een dunne deken.

3 jaar geleden

Hoe oud is je zoontje? Kan hij zelf al temp goed houden? Als hij dit goed kan dan zou ik zijn mutsje af doen; via het hoofd kan een kindje warmte kwijt. En inderdaad; te warm is vele malen gevaarlijker dan te koud. Ik denk altijd maar zo; bij te koud gaan ze huilen en kan je handelen, bij te warm helaas niet.. Hier een zoontje van 4 wkn; Puckababypiep - romper lange mouw en vestje - laken / dekentje Nanami. Ideale slaapkamertemperatuur is overigens 19graden.

3 jaar geleden

Reactie op LauraWS

Hoe oud is je zoontje? Kan hij zelf al temp goed houden? Als hij dit goed k ...
Hij is 9 dagen oud, hij kan wel goed zijn temp houden

3 jaar geleden

Reactie op humilitas

De TOG van onze Puckababy piep is 0,5. Wij gebruiken een dunne deken.
Oké, en wat doen jullie eronder aan ? En wat verstaat u onder een dunne deken

3 jaar geleden

Wij hebben d’r puckababy piep moscow , voor de winter. Doen hier verder niets overheen

3 jaar geleden

Onze zoon is ruim 5 weken en als hij in de Puckababy slaapt, heeft hij een romper en sokjes aan (makkelijk met verschonen en ons mannetje vindt al dat getrek sowieso niet fijn...) Daaroverheen hebben we dan een iets dikker fleece dekentje en voor hem is dat warm genoeg.

3 jaar geleden

Onze zoon is 5 weken en hij heeft gewoon zijn kleertjes eronder aan ook pucka baby inbakerzak en gewoon normaal dekentje eroverheen en is 22 graden in zijn kamertje

3 jaar geleden

Mijn dochter is 4 weken en heeft onder haar puckababy een romper met korte mouwen, een shirtje met lange mouwen en broekje of boxpakje met lange mouwen en sokjes. En verder gewoon een laken en deken (met tog 3.5) maar die trekken we niet ver omhoog, tot iets boven haar middeltje. Wij zetten de verwarming op 19 graden als we naar bed gaan (geen idee wat de werkelijke temperatuur dan is in de slaapkamer) mutsje mochten wij na de kraamweek weg laten in huis.

3 jaar geleden

Reactie op bloem&@

Oké, en wat doen jullie eronder aan ? En wat verstaat u onder een dunne dek ...
Een rompertje en een pyjamapak heeft hij daaronder aan. Zijn dekentje is een katoenen deken (TOG 0,8 tot TOG 1).

3 jaar geleden

Wij hebben ook de piep met tog 0.5 (geen winter helaas, te laat gezien). Als het 20 graden is op de kamer een gewoon dekentje, maar als de temp rond de 18 is dan doen we er nog iets erover. Het dekentje is redelijk dun. Eronder een romper met korte of lange mouw en een boxpakje. Als je twijfelt kan je je zoontje in de nacht met verschonen even tempen. Deden wij ook. Onze dochter heeft trouwens geen mutsje meer op.

3 jaar geleden

Misschien dat je hier wat aan hebt: https://www.24baby.nl/baby/verzorging-baby/togwaarde/ Als je helemaal naar beneden scrollt dan zie je het schema voor in bed.

3 jaar geleden

Hoihoi, even een vraag voor advies. Mijn zoontje van 6 weken groeit bijna de puckababy piep uit. Zijn voetjes zitten al tegen de knoop aan, vooral als hij strekt staat het erg strak. Zou ik de puckababy mini al aanschaffen of zou deze nog te groot zijn aangezien die vanaf 3 maanden is? Ik denk niet dat ik de knoop er uit mag halen he, zodat hij wat langer wordt? Iemand enig idee?

3 jaar geleden

Reactie op emmy90's

Hoihoi, even een vraag voor advies. Mijn zoontje van 6 weken groeit bijna ...
Wij knopen elke avond opnieuw bij gestrekt beentje. Inmiddels is ze 2 maanden en is het knoopje heel klein. Wij letten er vooral op dat ze de slsapzak niet alsnog met haar armpjes over dr gezicht kan trekken.

3 jaar geleden

Reactie op Wen1720

Wij knopen elke avond opnieuw bij gestrekt beentje. Inmiddels is ze 2 maand ...
Oja, goeie! Ga het uitproberen 😄

3 jaar geleden

Op de website van Puckababy staan deze handige overzichten. Voor de bakerzakken en slaapzakken.

3 jaar geleden

Reactie op emmy90's

Onze ligt ook in de mini

3 jaar geleden

Allee romper met lange mouw en sokken en dun deken erover 😃

3 jaar geleden

Reactie op emmy90's

Onze zoon is nu 8 weken oud, inmiddels ook te groot voor de puckababy piep, we hebben de mini besteld en deze past goed!