22 Reacties

5 jaar geleden

Kan misschien het tunnelsyndroom zijn. Ik heb het zelf al gehad maar ook tijdens de zwangerschap heb je hier meer kans op. Voel je tintelingen of doofheid in de vingers?

5 jaar geleden

Kan misschien het tunnelsyndroom zijn. Ik heb het zelf al gehad maar ook ti ...
Niet echt tintelend, doofheid zou ik niks moeten voelen toch? Of is het bij aanraking dat een gek gevoel? En ik heb het bij beide handen. Doofheid wellicht op de huid zeg maar, maar van binnen voelt het raar. Echt heel lastig uitleggen.

5 jaar geleden

Het kan idd wijzen op het Carpaal tunnel syndroom. Door het ophouden van vocht kan uw zenuw knellen en kan je last hebben van tintelingen. Dat gevoel is niet altijd continue, dat komt en gaat. Ik had daar op het einde van mijn vorige zwangerschap last van, vooral 's nachts. Was pijnlijk, ik sliep toen met een soort spalk.

5 jaar geleden

Het kan idd wijzen op het Carpaal tunnel syndroom. Door het ophouden van vo ...
‘s morgens tintelt het inderdaad wel als ik op mijn arm heb gelegen en is mijn kracht uit mijn hand(en). Dan moet ik echt soms wiebelen met mijn vingers om het los te maken, is dan ook stijd namelijk.

5 jaar geleden

Reactie op annesophie5dec

Dit bericht is verwijderd
Dank je wel! Dan zal ik na mijn vakantie eens kijken om het te verbeteren. Dan wordt het gelukkig ook wat frisser.

5 jaar geleden

‘s morgens tintelt het inderdaad wel als ik op mijn arm heb gelegen en is m ...
Oooh dat herken ik! Dat is het tunnelsyndroom, ik heb dit ook aan beide polsen. Ik slaap met braces/spalken en probeer mijn polsen dan wat hoger te leggen met een kussen. Ook leg ik regelmatig icepacks. Ik heb ook zoiets aan mijn linker bovenbeen en ga hiervoor naar een kinesist. Bij die warme temperaturen raadde de dokter me aan natuurlijke producten te nemen zodat je minder vocht ophoudt: kurkuma, Limoenen, gember.....

5 jaar geleden

Dank je wel! Dan zal ik na mijn vakantie eens kijken om het te verbeteren. ...
Ik was die icepacks vergeten vermelden. Sindsdien ging het veeeeeel beter!

5 jaar geleden

Ik was die icepacks vergeten vermelden. Sindsdien ging het veeeeeel beter! ...
Hou je die tegen je vingers aan of pols? Want dit komt voort uit je pols toch?

5 jaar geleden

Hou je die tegen je vingers aan of pols? Want dit komt voort uit je pols to ...
Icepacks in handdoekje wikkelen en dan tegen Polsen houden voor een 15min

5 jaar geleden

En doe je dat op het moment dat je voelt of preventief? Ik heb het sinds 3 nachten: ik word echt wakker van de pijn en daarna dat tintelende, slapende gevoel. Val in slaap als het over is, maar word kort erna wakker als het weer terugkomt. Vandaag een sportbrace gehaald bij de Kruidvat en hopelijk helpt dat een beetje. Overdag voel ik het een beetje tintelen, maar niet heel gek, maar voel het dan vooral in mijn elleboog en schouder. Ik heb het overigens alleen aan de rechterkant. Daarnaast ook enorme opgezwollen voeten: zie geen enkels meer.

5 jaar geleden

Reactie op Mikk-E

En doe je dat op het moment dat je voelt of preventief? Ik heb het sinds 3 ...
Ja ik had dat ook in het begin. Dat kan echt pijn doen hè! Ik doe icepacks preventief. Elke avond voor ik ga slapen. Eerst icepacks en dan mijn braces aan. Snachts leg ik ook altijd een kussen in de buurt. Als het echt erg wordt, dan leg ik mijn polsen er op. Dan vind ik het een beetje beter gaan.

5 jaar geleden

Dank je wel! Ik heb hier wel koelelementen liggen, ga ik het hiermee proberen.

5 jaar geleden

Ik heb hier ook last van maar mijn vingers echt ipv vingertoppen. Als ik zo een klauw doe met mijn hand, dan ja lijkt er alsof er iets in de weg zit. Bv als je een hele dag met een borstel in je handen hebt gelopen, en de volgende dag wil je terug knijpen maar je voelt dat dit niet goed gaat omdat er precis iets in de weg ligt. Sommige ochtende heb ik zelfs pijn, alsof ik heel de nacht iets vastgepakt heb. Echt raar

5 jaar geleden

Ja ik had dat ook in het begin. Dat kan echt pijn doen hè! Ik doe icepacks ...
Thanks! Dan ga ik dat ook eens proberen. De sportbrace hielp! Vannacht 2x wakker geworden, maar met minder heftige pijn.

5 jaar geleden

Reactie op Mikk-E

Thanks! Dan ga ik dat ook eens proberen. De sportbrace hielp! Vannacht 2x w ...
Blij dat te horen! Ja mijn dokter zei: een geknelde zenuw kan lang nazinderen.

5 jaar geleden

Ik heb hier ook last van maar mijn vingers echt ipv vingertoppen. Als ik ...
Ja zoiets is het wel uit te leggen. Heel lang iets dicht geknepen met in mijn geval mijn vingertoppen.

5 jaar geleden

Mijn vrouw heeft nu carpaalctunnel syndroom.... Voor de zwangerschap haf ze soms een beetje last van haar handen snachts als ze veel repetitief werk had gedaan met haar handen. Nu met de zwangerschap is het 10x zo erg geworden. Snachts wakker van de pijnen in haar handen. Nu slaapt ze om beide polsen een brace voor carpaal op doktorsadvies omdat ze nu niet kunnen injecteren of opereren.

5 jaar geleden

Blij dat te horen! Ja mijn dokter zei: een geknelde zenuw kan lang nazinder ...
Vervelend! Draag jij de brace alleen 's nachts of ook overdag?

5 jaar geleden

Reactie op Mama_2

Mijn vrouw heeft nu carpaalctunnel syndroom.... Voor de zwangerschap haf ze ...
Ik ga het volgende week eens bespreken. Het doet gelukkig geen pijn, maar wel super vervelend.

5 jaar geleden

Reactie op Mama_2

Mijn vrouw heeft nu carpaalctunnel syndroom.... Voor de zwangerschap haf ze ...
Herkenbaar. Same here, erg vervelend!