45 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Bloempje05
Zijn jullie al begonnen? Hier nu een paar dagen geprobeerd. Tot nu toe is m ...
Jaa wij zijn ook al ruim een week bezig! Zoete aardappel uit de oven, meloen en komkommer zijn favoriet! Avocado werd een smeerboel 😂. Zo leuk om te zien hoe hij steeds een beetje handiger wordt en wat meer binnen krijgt.
3 jaar geleden
Wij doen het half half. Ze krijgt prutjes, maar geven haar ook regelmatig (zachte) stukken van iets. Het gaat echt heel goed moet ik zeggen
3 jaar geleden
Reactie op Romaan
Hoe gaat het hiermee dames? Geven jullie ook al hardere stukjes fruit? Bijv ...
Hier een hele goede eter. Wel weer even een dag terug naar volledige bv omdat ze last had van verstopping. Bied zo veel mogelijk verschillende dingen aan. Appel geef ik geraspt trouwens.
Laatst spaghetti gegeven, was heel grappig 🤭
3 jaar geleden
Reactie op annaniempje
Wij doen het half half. Ze krijgt prutjes, maar geven haar ook regelmatig ( ...
Hier gaan er al grotere stukjes in dan babyprut..eigenlijk al vrij snel. Ze vond dat glibberige maar niets.
Als wij eten en zij niet, ligt er altijd komkommer, paprika of iets anders klaar om zelf te nuttigen. Ze word er steeds beter in en de stukken gaan okk steeds meer echt op. Echt rapley is het natuurlijk niet, maar zachte stukjes fruit gaat gewoon in 't vuistje.
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Hier gaan er al grotere stukjes in dan babyprut..eigenlijk al vrij snel. Z ...
Ja hier inderdaad ook! Maar als ik appel wil geven dan maak ik dat zo goed als fijn, met ander fruit.
Zacht fruit krijgt ze in kleine stukjes of net als bij banaan gewoon een groot stuk inderdaad!
3 jaar geleden
Reactie op Romaan
Hoe gaat het hiermee dames? Geven jullie ook al hardere stukjes fruit? Bijv ...
Wij genieten er zo enorm van. Het kindje eet met zoveel plezier en dat vind ik echt heerlijk om te kijken. En ook zo bijzonder hoeveel ze leert van het zelf eten. Dingen pakken, over pakken in een andere hand, iets zoeken wat kwijt raakt haha, kauwen, grote stukken weer uitspugen, wat ze wel en niet lekker vindt, etc.
En op het schoonmaken na vind ik het ook veel makkelijker. Als ik op insta bij solid starts filmpjes zie van iets oudere kindjes eten zij ook al veel netter, dus heb goede moed! Het lepeltje gaat ook al steeds vaker direct in het mondje ipv eerst in oog of neusgat 🤣
Moeilijke dingen, zoals hard appel idd, geef ik gewoon nog even niet. Of even koken/magnetron inderdaad.
3 jaar geleden
Reactie op Bloempje05
Hier een hele goede eter. Wel weer even een dag terug naar volledige bv omd ...
Hier ook onlangs voor de eerste keer spaghetti, was hilarisch! We hebben er een super grappig filmpje van 😂
Echt fantastisch die rapley, zo leuk!! Gaat ook heel goed hier.
Aan Romaan: Let op met appel: op de app van solid starts staat de waarschuwing dat dit 1 van de drie voedingsmiddelen is met het grootste verstikkingsgevaar voor kinderen onder 3 jaar. Pas vanaf 9 maand ongekookt in fijne schijfjes aanbieden zeggen zij… ik bied het aan als appelmoes 😊
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Even een vraagje van een leek...
Is rapley methode echt iets speciaals, of ...
Eigenlijk betekent het dat je kindje zelf in controle is over wat en hoeveel het eet. Bij Rapley voer je geen gepureerd eten en begin je pas bij 6 maanden met vast voedsel. Vanaf 6 maanden geef je dan meteen grote stukken en naar mate je kindje ouder wordt en handiger kun je dan ook kleinere stukjes gaan geven en evt bestek introduceren. Je kind pakt zelf eten op en brengt het naar zn mond. Je voert je kind dus eigenlijk nooit. Misschien vergeet ik nog iets. Het boek van Rapley (in het Engels) of Stefan kleintjes is wel een aanrader.
3 jaar geleden
Reactie op Irma89
Eigenlijk betekent het dat je kindje zelf in controle is over wat en hoevee ...
Ik hoor en lees wel van alles online er over. Engels is niet mijn ding dus daar kom ik niet echt verder mee.
Maar mijn combi is prima dus. Lekker sommige dingen zelf en sommige dingen gepakt 😏