31 Reacties

4 jaar geleden

Is forte voeding dan niet een handigere tussenstap? Rijstebloem wordt meestal vanaf 4+ maanden aangeraden. Van de week hierover gesproken met de kinderarts omdat ons zoontje nu 14 weken is en heel onrustig was/is en of hapjes introduceren en rijstebloem dan wel een goed idee is met 16 weken. Ze gaf hierbij aan dat vanuit hun oogpunt vanaf 16 weken ok is maar niet eerder. Later mag altijd omdat het nog niet echt onderdeel van de hoofdvoedingen gaat zijn tot een maand of 6.

4 jaar geleden

Reactie op Jane86

Is forte voeding dan niet een handigere tussenstap? Rijstebloem wordt meest ...
Ik gebruik al forte voeding 🤭
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Rijstebloem kan trouwens ook krampjes geven omdat het zwaarder op de maag ligt. Bij onze oudste hebben we het heel langzaam in een tijdsbestek van 2 weken opgebouwd naar de voorgeschreven hoeveelheid.

4 jaar geleden

De hoeveelheden voeding kunnen zorgen voor ongemak -> krampjes -> zuigbehoeft -> lijkt op hongersignalen. Wellicht is vaker een kleiner flesje geven de oplossing en daarmee respecteer je ook de natuurlijke maaginhoud en verminder je de kans op obesitas op volwassen leeftijd

4 jaar geleden

Ik heb al pap gegeven 🙋🏼‍♀️ hele slechte moeder, sorry. Onze kleine was toen 11 weken. Ze gaat steeds meer slapen, en minder eten, maar ook echt dat ze onder het minimum kwam en kreeg er niet meer in, en wel gewoon 12 uur slapen. Dus ze krijgt nu om de dag om 10 uur een halve fles pap en een halve fles gewoon de melk. Toch het idee dat ze iets meer voedingsstoffen binnen krijgt. En straks iedere dag, en dan op een gegeven moment een hele fles. Ik bouw het dus wel langzaam om. Ze vind het heerlijk, en haar ontlasting is helemaal goed, stinkt misschien iets meer, maar logisch, want er komt nu echt al soort eten in. Ik heb natuurlijk wel de eerste fles gekeken hoe ze er op reageerde en hoe ze het de rest van de dag deed, maar niets anders als anders. Overigens trouwens niet met het CB overlegd, ik heb het idee dat je soms ook op je moedergevoel moet af gaan. Ene kindje is ergens eerder aan toe als de ander. Dus naar mijn mening, probeer het, reageert hij er goed op, en verder niets veranderd aan de ontlasting, en hij moet het natuurlijk lekker vinden, niet dat je het er perser in moet proppen, lekker doen! Niet alles hoeft volgens de boekjes.

4 jaar geleden

Ik doe bij die van mij ook rijstebloem (bijna 12 weken) maar dan echt maar een halve eetlepel per keer (en alleen de avondfles) zodat zijn maagje kan wennen. Ik doe het juist omdat hij veel te weinig eet en ik wil dat hij wel groeit / aankomt. Geen overleg met CB gehad die keuren toch alles af.

4 jaar geleden

Reactie op Mama-dec20

De hoeveelheden voeding kunnen zorgen voor ongemak -> krampjes -> zui ...
Hij heeft daar geen last van maar bedankt! Ik geef namelijk altijd eerst een fles van 150+5 en als die op is wacht ik en is nog geen 5 minuten en wil die weer drinken en die 210 drinkt hij op zonder moeite sws dronk hij altijd al meer dan mocht maar hij blijft honger houden na die 210+7 houd hij ook gewoon een slaapje en lekker wakker en kan 5 uur zonder dan

4 jaar geleden

Ik heb geen ervaring met rijstebloem, enkel jhbp heb ik al gebruikt. Maar mij dochter (nu 12 weken) kreeg 5x180 per dag en ik ben teruggefloten van de kinderarts omdat haar gewicht te snel naar boven ging en moet dus terug naar 5x150 per dag. Mag ik even nieuwsgierig zijn naar het gewicht van jou kindje? Ik ben echt niet van plan om met een hongerig kind te zitten dus vraag me af of haar gewicht zo zorgwekkend is, vandaar de vraag.

4 jaar geleden

Reactie op Sanul

Ik heb geen ervaring met rijstebloem, enkel jhbp heb ik al gebruikt. Maar m ...
Mijne is 5.240 kilo

4 jaar geleden

Reactie op Sanul

Ik heb geen ervaring met rijstebloem, enkel jhbp heb ik al gebruikt. Maar m ...
Hoeveel weegt je dochtertje? Ons zoontje is met 14 weken 6,5 en een maand geleden 5,8. Hij is overigens prematuur geboren met 35+6. Heb niks gehoord over te snelle groei of iets dergelijks. Hij gaat even snel als zijn grote broer rond die leeftijd die met 36 weken is geboren.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Reactie op Jane86

Hoeveel weegt je dochtertje? Ons zoontje is met 14 weken 6,5 en een maand g ...
Denk dat het ook aan de cb ligt de ene raad mij het af de anders zegt dat het niks uit maakt

4 jaar geleden

Reactie op Jane86

Hoeveel weegt je dochtertje? Ons zoontje is met 14 weken 6,5 en een maand g ...
Mijn dochter is 12weken en weegt 6,370. Ze is geboren met 2,980. Volgens de dokter stijgt haar gewicht te snel... moest ze geboren zijn met een hoger gewicht bv vanaf 4kg was het normaal dat ze nu al in de 6kg zou wegen...

4 jaar geleden

Reactie op Sanul

Mijn dochter is 12weken en weegt 6,370. Ze is geboren met 2,980. Volgens de ...
Ik weet niet hoe snel het gaat maar mi jn dochter woog bij de geboorte 2990. Ze is van 16 december. Woensdag 17 februari (dus 2 maanden) woog ze 5120. Geen idee wat ze bij 12 weken zal wegen, ik hoef 17 maart pas weer dan is ze 3 maanden. Bij mij zeiden ze dat ze perfect ging, enig idee wat jouw dochter woog bij 2 maanden?

4 jaar geleden

Ik weet niet hoe snel het gaat maar mi jn dochter woog bij de geboorte 2990 ...
Zij woog op 2 maand 5,350. Ikzelf vind het nu niet zo dramatisch en 5x180 was volgens de richtlijnen nog niet overdreven. Maar terugschroeven naar 150 lukt niet hoor, dan wordt de hele buurt bijeen gekrijst. 165 lukt voorlopig wel...

4 jaar geleden

Reactie op Sanul

Zij woog op 2 maand 5,350. Ikzelf vind het nu niet zo dramatisch en 5x180 ...
Kan mij niet voorstellen dat dr gewicht dan te snel zou stijgen.. Mijn dochter doet het perfect volgens consultatiebureau, kan me niet voorstellen dat die 200 gram (bij 2 maanden) zo’n verschil zal maken. Of het zit hem in die 3de maand.. geen idee.

4 jaar geleden

Kan mij niet voorstellen dat dr gewicht dan te snel zou stijgen.. Mijn doch ...
Ikzelf zie ook het probleem niet echt maar voelt wel goed dat iemand anders dat ook denkt ☺️. Dit is haar curve, laatste 2 bolletjes zit het verschil dat ze de ene dag net een fles van 180 gedronken had en 2 dagen later net er na pas. Ik ga me er verder geen zorgen over maken 😊.

4 jaar geleden

Groeispurt aan het begin en nu stabiel de bovenste lijn. Alleen.... dit is zonder prematuur correctie want dan is er geen enkele lijn meer en schiet hij er ver bovenuit 😂

4 jaar geleden

Riistebloem zou ik niet doen vanwege het gehalte arseen. Voedingscentrum: Uit voorzorg adviseren we wel om niet elke dag rijst of rijstproducten te geven aan kinderen. Dat komt omdat er relatief veel arseen in rijstproducten kan zitten. Het kan mogelijk schadelijk zijn voor de gezondheid als je er langdurig te veel van binnenkrijgt.

4 jaar geleden

Reactie op Dec07

Ik doe bij die van mij ook rijstebloem (bijna 12 weken) maar dan echt maar ...
Ondertussen doe ik het met alleen de avond fles en werkt mega goed!

4 jaar geleden

Reactie op Jane86

Is forte voeding dan niet een handigere tussenstap? Rijstebloem wordt meest ...
Ja ik heb al forte voeding blijft alleen hongerig😅