8 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees even mee. Zelf heb ik dit ook sinds een dag of twee. Inmiddels is er ook al een plek bij mijn elleboog.

3 jaar geleden

Met jeuk en bultjes altijd even de verloskundige bellen!

3 jaar geleden

Heb ook mijn hele onderarmen ermee onder gehad en werd gek van de jeuk.. ben toen langs huisarts geweest en die zei dat het leek op een vorm van eczeem. (Ookal heb ik dat voor de zwangerschap nooit gehad) hormonen doen veel met je huid..

3 jaar geleden

Goedemorgen. Ik sta vol dergelijke bultjes op mijn hele bovenlijf. De huisarts denkt een allergie (precieze oorzaak bijna niet te achterhalen zei ze), vroedvrouw spreekt van zwangerschapseczeem, dat gewoon verdwijnt na de bevalling. Heb een week cortisonetabletten moeten nemen, en ik smeer zalf tegen eczeem die ook veilig is voor de baby. Enkel nog katoen kleding recht op de huid dragen helpt wel. En als ik thuis ben geen bh dragen. Want dat is geen katoen en spant iets meer op de huid, waardoor het op die plekken verergert. Ik heb wel sowieso veel allergieën ongeacht de zwangerschap, maar zo erg had ik het nooit gehad.

3 jaar geleden

Ow en kleine aanvulling nog: de jeukende plek afkoelen met ijs of koud water helpt om de jeuk te verminderen. En douchen tot max 37 graden, dus niet heel warm douchen.

3 jaar geleden

Dit lijkt op wat ik ook heb gehad, heb het ingesmeerd met mentholzalf, eczeem zalf en ben een andere douchegel gaan gebruiken.. toen was het zo weg. Weet niet of het bij jou ook zal werken maar het is het proberen waard. Succes hoop dat het snel weg is bij je 😊

3 jaar geleden

Ik heb vroeger vaak exceem gehad en nu soms nog last van. Naast de zalfjes gebruiken enzo je douchen met sanex atopiderm kan wonderen doen. Verzacht de jeuk ook enorm

2 maanden geleden

Ik denk dat er niet meer gereageerd zal worden hier op . Maar ik heb dit ook tijdens me zwangerschap gehad op me onder armen . En heb nog steeds last van jeuk op me onderarmen en als ik krab ook die bultjes . Ik vroeg me af of misschien iemand van jullie ook na de zwangerschap er nog gevoelig voor gebleven is ?