12 Reacties

5 jaar geleden
Gaf bij ons nog steeds kieren.
Nu een rolluik aan de buitenkant, is volledig verduisterend.

5 jaar geleden
Wij hebben een verduisterend rolgordijn aangeschaft bij de Hema. Hij heeft een witte achterkant, wat licht en warmte meer buiten zou moeten houden. Of het echt werkt is nog de vraag, maar het ging hier vooral om het verduisteren. Ik verwacht wel wat kleine kieren, maar wij doen er ook gordijnen bij, dus hopen dat zo op te vangen. Wie weet is het iets om naar te kijken. Ik heb geen ervaring met zijgeleiding.

5 jaar geleden
Wij hebben zulke rolgordijnen voor onze dakramen. Ik kan zeggen dat het er goed donker van wordt. Op de babykamer hebben wij een easyfix rolgordijn omdat het een kunststof kozijn is. Wel wat licht erdoor maar een gordijntje er nog voor en ik denk dat dit ook heel prima werkt.

5 jaar geleden
Van de week heb ik een rolgordijn bij de Karwei gehaald voor maar 28 euro (aanbieding). Mooi dessin en verduistert prima :)

5 jaar geleden
Wij hebben een rolgordijn met zijgeleiding op de slaapkamer omdat ik nachtdiensten draai en overdag slaap. De kamer is pikdonker👌. Wat ik een nadeel vind is dat het raam niet open kan. Ook hadden wij boven de deur een ruitje waardoor er nog steeds licht in de kamer kwam. Hier hebben we nu een plaatje voor waardoor de kamer helemaal donker kan worden ook overdag.

5 jaar geleden
Reactie op Janneke86
Wij hebben rolluiken aan de buitenkant die werken nog aktijd het besten teg ...
Hebben wij ook nog extra

5 jaar geleden
Wij hebben vorige maand voor de middelste rolgordijnen met zijgeleiders gekocht en zeer terugreden. Is goed donker, niet zo donker als rolluiken maar komt in buurt.

5 jaar geleden
Wij hebben een plisségordijn op maat laten maken. Lang over getwijfeld want erg duur als je een afwijkende maat nodig hebt, maar we zijn er heel blij mee! Doordat het dubbele stof is waar lucht tussen blijft zitten (honingraat-structuur) isoleert het extra goed. Bij ons ook raam op t zuiden dus echt wel goede zonwering nodig!
Voor de sier dit nog gecombineerd met dunne gordijnen.

5 jaar geleden
Reactie op Bijtje18-12
Wij hebben een plisségordijn op maat laten maken. Lang over getwijfeld want ...
Plissegordijnen kan je ook opgespannen ophangen, waardoor ze dus strak tegen het raam/kozijn aanzitten (geen lichtkieren aan de zijkant)