17 Reacties

7 maanden geleden

Ik merk wel dat het hele slapen weer een heel ding is geworden. Hier gaat het weer iets beter sinds hij in een eenpersoonsbed slaapt, maar dan nog blijft hij graag wachten tot we weer komen voor een extra kus. En niet gaan is geen optie, want hij blijft net zo lang wakker tot we er zijn. Hij kon een paar maand geleden zonder middagslaap, maar heeft het nu ook weer standaard nodig. Heb je ook al gekeken dat hij het niet te koud heeft? Dat had mijn zoontje wel een paar weken geleden.

7 maanden geleden

Hoe weet je zeker dat hij niet zonder middag dut kan? Hij heeft zo ook een slaap tekort?? Klinkt wel alsof die er aan toe is.. moeilijker slapen en snachts wakker

7 maanden geleden

Reactie op newmommy😍

Ik merk wel dat het hele slapen weer een heel ding is geworden. Hier gaat h ...
Ja hier hetzelfde hoor. Niet gaan is inderdaad geen optie. Hij heeft het naar mijn idee niet te koud, maar ik zal eens een extra deken over hem heen leggen 👍

7 maanden geleden

Reactie op MiniMe-Me

Hoe weet je zeker dat hij niet zonder middag dut kan? Hij heeft zo ook een ...
Omdat we geprobeerd hebben hem wakker te houden en hij dan later in de middag in slaap valt, zelfs zittend 🙈

7 maanden geleden

Reactie op DKL89

Omdat we geprobeerd hebben hem wakker te houden en hij dan later in de midd ...
Haha oke ja ik snap je. Maarja snachts braken is natuurlijk ook erg vervelend en aangezien die klaar wakker is en vroeger wakker word enz.. Lijkt t er wel erg op dat die er aan toe is. Miss is t dan ook een kwestie van even doorzetten en hem miss dan een powernapje te laten doen van max 10min. Zodat die savonds geen moeite heeft met slapen. Is natuurlijk wel een hele stap om dan die middag dut af te gaan dus vind niet zo gek als ze dan is t begin nog zo'n inkak moment hebben. Als wij als volwassenen een middag dut gaan doen dan went ons lichaam er ook aan en denkt ons lichaam t nodig te hebben.. En is kwestie van even doorzetten om daar weer van af te komen zeg maar.. Maarja jij kent je kind natuurlijk t beste maar miss is t n optie om eens aan te kijken voor aantal dagen ofz Mijn zoontje had eigenlijk t zelfde maar had in t begin ook die momenten dat die toch erg moe was maar als.ik hem dan uur liet slapen had die savonds weer moeite dus als einde van de dag was dan max 10min powernapje en als eerder was wel.eens half uurtje.. en daarna was die dan ook gewoon vrolijk dus werkte toch wel even zo'n kort powernapje

7 maanden geleden

Reactie op MiniMe-Me

Haha oke ja ik snap je. Maarja snachts braken is natuurlijk ook erg vervele ...
Die powernap kunnen we proberen. Ben alleen bang dat hij superchagrijnig wakker wordt. Doet ie nu al 🤣

6 maanden geleden

Klinkt idd alsof hij toe is aan zn middagslaapje overslaan. Je zou zn middagdutje steeds iets meer kunnen inkorten. Begin eens met hem wakker te maken na max een uurtje (aangezien hij nu 1,5 uur slaapt) en dan na max 45 min etc. En probeer dan in de middag ipv zn slaapje even een stukje rust in te bouwen. Filmpje kijken of boekje lezen oid. Hier wilde hij ineens niet meer slapen in de middag. Hij heeft een peuterbed dus komt er gewoon zelf uit. Wij zitten ermee dat hij de laatste tijd heel vroeg wakker.. vanochtend was het 5.45.. hij gaat normaal tussen 6.30 en 7.00 uur op bed. Hoe gaat dat bij jullie? En tips? Of is het een fase?

6 maanden geleden

Reactie op DKL89

Die powernap kunnen we proberen. Ben alleen bang dat hij superchagrijnig wa ...
En heb je t nog geprobeerd?? Ben wel benieuwd of t iets heeft geholpen of nog steeds met je handen in t haar zit? Haha

6 maanden geleden

Reactie op Anoniempje135

Klinkt idd alsof hij toe is aan zn middagslaapje overslaan. Je zou zn midda ...
Hoe laat was hij normaal wakker?? Klinkt niet zo heel verkeerd is toch bijna klokje rond.. uiteindelijk gaan ze toch iets minder lang slapen. Miss proberen in de avond beetje te verschuiven??

6 maanden geleden

Reactie op MiniMe-Me

En heb je t nog geprobeerd?? Ben wel benieuwd of t iets heeft geholpen of n ...
De middagdut laten we achterwege maar helaas is hij dan nog steeds vanaf een uur of 5 's nachts aan het roepen dat hij zijn bed uit wilt. Hij heeft een extra deken, we hebben geëxperimenteerd met meer/minder eten geven (want misschien honger o.i.d.) maar nog geen verbetering helaas. Hij ziet er inmiddels ook slecht uit: wit koppie, zwarte kringen onder zijn ogen. Ook is hij erg prikkelbaar. Hopelijk is dit een fase... :(

5 maanden geleden

Hoe gaat het slapen bij jullie? Mn zoontje is zo vroeg wakker de laatste maanden.. vanochtend was het 5.00... hij gaat rond 19.00 / 19.30 op bed en is meestal tegel 5.30/6.00 wel wakker. Hij komt dan uit bed en loopt naar onze kamer.. niks help om hem nog even verder te laten slapen.. als hij dan uit bed komt loop ik naar m toe om hem weer op zn kamer te brengen. Dan kan ik hem niet meer bereiken en wil hij niks. Alleen maar nee schudden en telkens als ik hem neer leg weer uit bed en van zn kamer komen. Niks helpt.. we hebben ook zo'n slaaptrainer (schaapje). Tijdje gebruikt. Tijdje niet maar ook dat helpt niet.. iemand tips? Als ik aan hem vraag waarom hij uit bed wil, of bij hem ga zitten blijf ik geen contact krijgen. Alleen meer nee schudden en uit bed komen. Dekens van zich af schoppen etc. Hadden ook een tijdje met hem afgesproken (met die slaaptrainer) dat hij even op zn kamer mag spelen maar ook dan komt hij om de 5 minuten weer naar ons bed gelopen.. Tips of ervaring iemand?

5 maanden geleden

Hier is het ook feest.. Zoontje van bijna 3 jaar wil moeilijk naar bed, verzint 1000000 smoesjes, en weigert zijn middagdutje al sinds hij 1,5 jaar is. Dit hoeven we ook niet meer te proberen. Doen we af en toe wel maar dit heeft geen zin. Ook niet als ik hem overdag 5x terug in bed doe komt hij er gewoon weer uit en schreeuwt ik ben niet moe! Terwijl hij dan in zijn ogen wrijft 😂 Hij gaat ook niet even rustig liggen/zitten op de bank en kan totaal niet stil zitten. Laat staan zich overgeven aan een beetje rust. Nu hij een broertje van bijna 6 maanden heeft zijn de nachten echt top😂 Denk je ik heb een baby die eigenlijk geen nachtfles meer nodig heeft, schreeuwt zijn grote broer hem wakker in de nacht🥳 We zijn nu ook al 2 uur bezig om hem weer in bed te krijgen en is zijn broertje maar weer aan de fles omdat die immers al 2 uur lang word geterroriseerd door zijn broer.. Fantastisch 🫶🏼 Ik las overigens dat kinderen rond de 3 jaar door hun (jawel) allerlaatste slaapregressie gaan en deze 4-6 weken kan duren. Zou dit dan echt de laatste zijn 😵‍💫 #wallen zijn zwart en ogen zijn rood, mama ik word nu echt groot..

5 maanden geleden

Gaat hier weer wat beter (althans het slapen)na inderdaad 6 weken onrustig te zijn geweest dus er is hoop. (Bijna 3 jaar)Soms wakker 's nachts, vroeg wakker 's ochtends onrustig en slecht luisteren overdag. Niet naar bed willen opeens smiddags .Nu ging ze ook voor het eerst naar de opvang in september zal ook meegespeeld hebben. Ze kan haar ledikant nog niet uit (nou ja ze kan het wel maar doet het toch net niet want dan valt ze) dus heb haar op een gegeven moment 20 minuten laten schreeuwen en dan viel ze toch als een blok in slaap dus moe was ze toch echt wel. Maar leek wel of weer een baby in huis hadden. 🙈 ze ontwikkelen veel nu ,denk dat het een soort van adrealine is waardoor ze meer afgeleid en meer wakker zijn. Na 6 weken worden ze weer wat rustiger omdat ze dan ook gewoon moe zijn van alles....is ook maar net hoeveel energie je kindje heeft waarschijnlijk... sommigen erg veel 😝

5 maanden geleden

Oow 6 weken🤞 voelt al veeeel langer maar goed.. zou wel echt geweldig zijn als het een fase is🤭 wij proberen nu om hem telkens weer op bed te leggen, alleen te zeggen dat hij nog even moet blijven liggen en dan weg lopen. Nou dat was vanochtend vanaf 5.15 om de paar minuten.. schijnt ook te helpen omdat ze graag die aandacht willen. https://wij.nl/peuter-kleuter/slapen/gaat-je-kind-steeds-weer-uit-bed-dit-kun-je-doen/ nou laten er hopen op een fase..

5 maanden geleden

Kan het ook Aan Sinterklaas liggen? Onze dochter is zo onrustig en wordt veel wakker sinds Sinterklaas in het land is. 😩

4 maanden geleden

Hier afgelopen dagen dat hij snachts om 3 uur wakker is tot een uur of 6. Elke keer ons roepen en hij wil bij ons liggen. Dit doen we niet. Want ben anders bang dat hij straks alleen maar bij ons in bed slaapt. Zijn beide heel erg moe want zelf slapen we nu ook niet als hij wakker is en willen proberen zijn middag slaapje dan maar te skippen. Hopen dat dat helpt. Gisteren werd hij pas wakker om 10 uur in de ochtend. Dus geen middag slaapje gedaan. Hij slaapt nu ook nog. Terwijl als hij normaal de nacht door slaapt meestal tussen 7 en 8 wakker is.

4 maanden geleden

Stoppen met middagdutje.