14 Reacties
2 jaar geleden
Mijn dochter van 14 maanden heeft de syndroom van duane dit is een oogbewegingsstoornis. We zijn hiervoor bij de oogarts geweest maar die kunnen nu nog niet zoveel doen. Wellicht in de toekomst wel. Ze heeft er gelukkig zelf geen last van en het heeft totaal geen effect op haar oog sterkte.
2 jaar geleden
Reactie op Nakha
Mijn dochter van 14 maanden heeft de syndroom van duane dit is een oogbeweg ...
Ik heb het even gegoogled want ik kende het niet, ik las dat dit aangeboren is? Zal ze dan in de toekomst misschien onder het mes moeten? Wel fijn dat het geen effect heeft op de sterkte van haar ogen, dan hoeft ze in elk geval voor nu geen bril
2 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Zijn ogen staan niet gelijk als hij o.a. snel omkijkt. Nu met omhoog kijken ...
Hey! Hoe is de afspraak bij jullie verlopen? Hier moet meneer een bril, kon alleen nog niet voorgeschreven worden omdat ze geen goed beeld konden krijgen van de sterkte. Hij weigerde zijn ogen open te houden waardoor dit dus gedwongen moest, alleen had dit dus ook niet het gewenste resultaat 😅
2 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Onze afspraak is verzet naar eind maart (terwijl je al voor de deur daar st ...
Pff meen je 🙁 hopen dat die afspraak wel doorgaat dan. Ze gaan het op dezelfde manier doen als vandaag, ze hopen denk ik dat hij dan minder weerstand toont. Ik denk dat ik een fles melk meeneem, ik acht de kans dan het grootst dat hij niet helemaal wild gaat doen. Baal er wel van dat het nog niet gelukt is, ze zeggen hoe sneller er wat aan gedaan wordt hoe groter de kans dat het eventueel weggaat o.i.d.
2 jaar geleden
Reactie op Beebdec20
Pff meen je 🙁 hopen dat die afspraak wel doorgaat dan. Ze gaan het op deze ...
Wat doen ze nou eigenlijk precies bij de afspraak? Ik zal er ook aan denken om wat afleiding te regelen (fruit eten werkte goed bij de kapper…allemaal gekookte appelblokjes die hij een voor een kreeg🙈 heeft perfect stil gezeten 😂)
2 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Wat doen ze nou eigenlijk precies bij de afspraak? Ik zal er ook aan denken ...
Ze ging eerst kijken hoe dat oog die scheel ziet bewoog doormiddel van een lampje wat heen en weer te bewegen en haar hand voor t andere oog te houden. Daarna kreeg hij in elk oog een druppel en moesten we een half uur wachten tot het inwerkte. Vervolgens konden ze hier de sterktes meten door een soort van uitgebreidde verrekijker iets? 🤣 (komt t dichtst in de buurt haha) maar dat was hier geen succes dus probeerde ze het doormiddel van een glaasje voor zijn oog te houden en zelf door een ding te kijken naar hoe zijn pupil zou reageren. Ik denk dat ik het zo het best heb omschreven denk ik 😅 ik weet niet hoe het bij jou is maar hier was hij niet van gediend. Ik zou inderdaad wat meenemen, beter mee verlegen .... Ik had graag van te voren precies geweten wat ik kon verwachten, dan hoefde we wellicht ook niet terug te komen. Ohja voordat ik het vergeet, de arts had het ook nog over dat er naar het netvlies gekeken moest worden. Hoe dat in zijn werk gaat weet ik niet, zover zijn we vandaag niet gekomen.