24 Reacties

4 jaar geleden

Hier waren haar billen helemaal kapot. Vanaf de kraamweek tot 6 weken ongeveer. Zalf van de dermatoloog gekregen, hielp ook niet voldoende. Het is heel erg zoeken. Op open wondjes sowieso geen zink gebruiken! Het zat bij mijn meisje echt tussen de billen dus ik stopte er een gaasje tussen, dat maakte direct veel verschil! Ik gebruik nu wasbare doekjes en liniment om schoon te maken.

4 jaar geleden

Reactie op Bloempje05

Hier waren haar billen helemaal kapot. Vanaf de kraamweek tot 6 weken ongev ...
Ook eerst een anti schimmel van de huisarts geprobeerd trouwens.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Reactie op Bloempje05

Hier waren haar billen helemaal kapot. Vanaf de kraamweek tot 6 weken ongev ...
Oe gaasje is nog een goede, ging het niet aan de wondjes plakken?

4 jaar geleden

Ik kreeg de tip om er schimmelzalf voor voeten op te doen. 🙈 Klinkt vreemd maar werkt prima. Gewoon kruitvatmerk en dan sudo er overheen.

4 jaar geleden

Reactie op lissy89

Oe gaasje is nog een goede, ging het niet aan de wondjes plakken?
Nee, ik knipte ze ook door midden. Komt wel ontlasting aan te zitten maar het voorkomt dat de huid tegen elkaar komt. Succes! Heb er met mijn meisje een hele zoektocht op zitten. Als ik je nog een tip mag geven, kijk goed naar de ingrediënten van producten, veel is echt agressief voor zo'n kwetsbaar babyhuidje.

4 jaar geleden

Vaseline smeren! Dan kan er niets meer aan de wondjes vastplakken. Wij doen dat soms preventief smeren :)

4 jaar geleden

Bij mijn zoontje ontstond ook een hele open plek ivm antibiotica gebruik. Wij hebben van alles geprobeerd. De billetjes werden echtveen soort open wond binnen 2 dagen. Op advies van mn moeder maizena gebruikt... binnen 1 dag zagen we al verbetering... ik gebruik nu zoieso maizena, erg natuurlijk, geen kleur/geur of andere chemische stoffen... zijn billetjes zijn ondanks de antibiotica ,die we nog steeds gebruiken, mooi roze😉 een echte oma advies met succes voor ons😊

4 jaar geleden

Reactie op Bloemen_vallei

Bij mijn zoontje ontstond ook een hele open plek ivm antibiotica gebruik. W ...
Doe je er dan maizena poeder op?

4 jaar geleden

Je kan er Bepanthen baby op smeren, dit verlicht en is goed verzorgend. Ook is deze zalf wat dikker. Aantal jaren geleden hebben wij speciale doekjes gekregen van het ziekenhuis ( mijn dochter moest een urine zakje opgeplakt hebben en het was helemaal stuk gegaan ) en die speciale doekjes zorgde er binnen 1,5 dag al voor dat het dicht was. Brengt een soort beschermings laagje aan. Hoefde je alleen te deppen, en verder niks. Dit is er ook 1: CleanWND Steriele Vochtige Debridement doekjes. Je hebt ook een andere die hadden wij maar ben de naam kwijt 🧐

4 jaar geleden

Reactie op Kirsten 28

Je kan er Bepanthen baby op smeren, dit verlicht en is goed verzorgend. Oo ...
Je kan ze ook vinden ook wondreiningsdoekjes ( Kruidvat , Etos ) zijn natte doekjes, die niet prikken maar wel verzorgen van de wondjes. Beetje deppen en laten opdrogen :)
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Thanks voor de tips allemaal! Ik ga morgen even eea halen. Nu hopen dat we fatsoenlijk de nacht doorkomen 🤞🏻

4 jaar geleden

Reactie op JJ-2020

Doe je er dan maizena poeder op?
Door maizena is de kans juist groter op schimmelinfectie!!

4 jaar geleden

Na mijn bevalling moest ik gaasjes met vaseline tussen m’n schaamlippen doen. Zo bleven de wonden niet aan elkaar plakken. Kan mij voorstellen dat dit bij baby billetjes ook kan werken.

4 jaar geleden

Net het zelfde meegemaakt toen mijn zoontje 6weken was had beetje spruw aan zijn mondje daarna had hij opeens schimmelinfectie aan zijn billen ganse rode uitslag ik heb daktozin zalf gekregen bij elke pampers verversen smeerde ik dat en was heel snel voorbij binne 3-4dagen was alles weg.. probeer eens daktozin.

4 jaar geleden

En als je van die billendoekjes gebruikt was eerst met lauwwarm water

4 jaar geleden

Mijn oudste dochter had zo erg luier uitslag , we gingen naar de dokter en bleek het een oorontsteking te zijn !!

4 jaar geleden

Wat zielig!!🥺 Vooral naar omdat het erger is geworden..😥 Bij ons was het ook open. En allemaal rode bultjes..zo zielig. 3 crèmes geprobeerd.. maar werd alleen maar erger! Toen heb ik eens een paar dagen alleen met water schoongemaakt en goed droog. Perfect!👌 zij heeft nu nergens last meer van! Aan onze dochter te zien.. werd het door de crème icm warmte en urine/poep alleen maar zweteriger en dus erger. Hopelijk verlicht het jullie dochter een beetje! Sterkte!🍀

4 jaar geleden

Wij hadden hier ook open billetjes. Toen we de galenco zinkzalf van het kruidvat erop smeerde ging het heel vlug beter. De meeste zalfjes zijn redelijk vloeibaar waardoor je niet echt een waterafstotend laagje kan vormen. Maar dit gaat dus wel heel goed met de galenco. Supper zalfje!

4 jaar geleden

Goed drogen was hier de oplossing. Onze kleine man heeft ruim 3 weken rode open plekken op z’n billen gehad :( Uiteindelijk was de oplossing om hem na iedere verschoonbeurt droog te föhnen (koude stand, 5-10minuten), voor het smeren van billencreme (dr leenarts). En natuurlijk veel verschonen en iedere dag heeeel goed alle plooitjes tussen de billen schoonmaken (eventueel mbv baby olie).

4 jaar geleden

Even een update, vaseline hadden we nog in huis en hebben we er op gesmeerd, ook omdat we dachten dat dit een laagje bescherming zou geven tegen het bijten van de poep en plas en ik heb echt het idee dat dit al heel erg helpt. In ieder geval tegen de jeuk en pijn. Heb vandaag in ieder geval een heel ander kind dan gisteren! We drogen inderdaad na verschonen (alleen water doekjes) goed af en verschonen wat extra keren om haar zo min mogelijk in een vieze luier te hebben.