26 Reacties
6 jaar geleden
Scooter rij ik momenteel nog gewoon. Heerlijk met dit weer, gewoon rustig aan wapperen met de haren in de wind haha 😂 Ik denk tot de buik echt wat groter is ik het nog wel aandurf.
Alleen de motor stap ik niet meer op sinds ik weet dat ik zwanger ben. Ook achterop ga ik niet meer doen.
6 jaar geleden
Reactie op H91
Ik rij ook op de scooter, enige wat ik vervelend is zijn de hobbels met mij ...
Een vriendin van mij is gevallen met de scooter toen ze zwanger was (schuld van een fietser) en kreeg het stuur in haar buik. Gelukkig allemaal goed gekomen, maar ik rij geen scooter meer! (Heb nu al een buik alsof ik 20 wkn ben)
6 jaar geleden
Reactie op VGeelen
Een vriendin van mij is gevallen met de scooter toen ze zwanger was (schuld ...
Ja goed dat kan met alle vervoersmiddelen gebeuren, fiets net zo’n groot risico dan denk ik. Overigens heb ik een 30km scooter dat is misschien anders dan 50km.
In de auto kan je ook de riem in je buik krijgen, en sowieso zit de baby best goed beschermd in je buik.
6 jaar geleden
Luister naar je gevoel.. Wat vind je fijn? Je mag het zelf beslissen.
Maar.. stiekem twijfel zelf ook nog. Ik rij motor en vind het aan de ene kant heerlijk om nu het nog kan stukken te gaan rijden (nu zit mn buik nog niet in de weg) maar aan de andere kant ga ik er toch anders over denken. Waaahhh lastig. Ik doe sowieso altijd voorzichtig op de motor en kijk toch 3x extra om mij heen dan in de auto dus eigenlijk moet het niet uitmaken. 🤔
6 jaar geleden
Reactie op VGeelen
Voorkomen is beter dan genezen lijkt me. Ik heb op mijn fiets nog nooit 45 ...
Ik haal met mijn scooter ook geen 45km dus dat is wel een verschil, en zwangerschaps riem of niet, een auto gaat nog veel harder.
Maar iedereen daarin gelukkig zijn eigen keuze! Helaas kan een ongeluk altijd gebeuren, met welk vervoersmiddel dan ook.
6 jaar geleden
Ik ben 13 weken en rij nog motor.. zolang je jezelf er prettig en veilig bij voelt gewoon blijven doen😊 iedereen vindt toch wel wat van je of het goed is of slecht.. lekker zelf beslissen
6 jaar geleden
Toevallig had ik het er over met mijn vriend. Hij heeft nu sinds 3 dagen een scooter. En gaan er morgen nog eentje halen. Dubbel gevoel, lijkt me lekker om nu de scooter te pakken. Maar ook bang dat er iets gebeurd. Gisteren even achterop geweest. Tis toch wel erg lekker vooral nu het nog kan
6 jaar geleden
Ik ben nu 16+3 en merk na 3 dagen korte ritjes op en neer naar m’n werk op de tomos dat m’n buik dat niet zo leuk vond. Ook had ik m’n voeten even wat hoger neergezet en wilde goed gaan zitten en kreeg ik even flinke pijn aan m’n buik ( gebruikte de buikspieren ) schrok dr behoorlijk van! Vanaf dat moment nu heletijd onzeker. Zo stom maar ja.. ik ga dus niet meer op de brommer , misshien later een keer heel klein stukje om te kijken hoe t dan gaat.. maar voor nu niet meer
6 jaar geleden
Ik ben 15 weken en rijd nog steeds flinke afstanden van ruim 90 km na vriending in nijmegen en me zoontje in kemepenhaege wat ruim 85 km is em dit 2x pw :)