20 Reacties
3 jaar geleden
Wij slaan het 1e sinterklaas jaar even over.
Gisteren 1 geworden. Zo verwend dat we nu al bijna een verdieping bij moeten bouwen 馃き. In de overtuiging dat ze het nu echt niet zal missen laten we het even zo.
Maar vanaf volgend jaar vinden we deze traditie natuurlijk geweldig om in ere te houden.
3 jaar geleden
Houten speelgoed, als vormenkubus, loop schildpad, een xylofoon waar een balletje over rolt. En we gaan haar kamer verhuizen, dus wat kleine dingetjes voor haar nieuwe kamertje.
3 jaar geleden
Set houten blokken
Nijntje magnetisch tekenbord
Loopauto/-fiets
Hoe vinden jullie het eigenlijk dat je kind in de feestmaand ook jarig is? Ik vind het zelf vooral lastig met plannen. Mijn familie woont ver weg, dus het is best een gedoe om alles samen te kunnen vieren... Mijn zoontje is middenin december jarig, dus er is nog wel een soort van eigen feestje mogelijk, zonder dat het gecombineerd moet worden met een andere feestdag. Hoe houden jullie alle dagen 'speciaal' als er de hele maand al met cadeaus gesmeten wordt? En hoe zorgen jullie ervoor dat het niet ten koste gaat van de cadeaus (voor het gevoel van je kind later)? Niet dat het daarom gaat hoor, maar zie het snel gebeuren dat je kind dan 贸f 3x iets kleins krijgt, of 茅茅n keer iets groots en dan de andere dagen een lollie ofzo, want ja "volgende week is het ook Kerst";p
3 jaar geleden
Reactie op Tannelanne
Wij slaan het 1e sinterklaas jaar even over.
Gisteren 1 geworden. Zo verwen ...
Ja begrijp dat helemaal. Wij houden het ook maar klein, een paar pakjes op 5 december en geen schoencadeaus.. alleen de opa's en oma's vragen naar een verlanglijstje hahaha
3 jaar geleden
Reactie op MamaMila
Set houten blokken
Nijntje magnetisch tekenbord
Loopauto/-fiets
Hoe vinden ...
Onze dochter is 3 december jarig. Wij vieren het 4 december. Maar ja idd met de Sinterklaas en later kerst is het erg lastig. Wij hebben al een loopfiets gekocht voor haar. staat aan in elkaar in de woonkamer (heeft ze nog geen benul van) ze kan er toch nog niet op rijden (te korte beentjes), verder hadden ze bij Lidl leuk houten speelgoed voor weinig, dus dat gekocht en verder nieuwe outfit voor kerst en haar verjaardag.
3 jaar geleden
Reactie op MamaVanJulia
Onze dochter is 3 december jarig. Wij vieren het 4 december. Maar ja idd me ...
Wij verdelen de kadootjes over de verjaardag en feestdagen op dit moment
3 jaar geleden
Onze zoon is 2 december jarig en onze dochter 10 december...hieperdepiep 馃檲. Sinterklaas wordt iets eerder gevierd met opa en oma. Vooral ook praktische dingen gevraagd (pyjama, toilettas, badjasje). Voor zijn verjaardag krijgt hij een set duplo en een watertafel. Koop veel via marktplaats trouwens. Bij Lidl vandaag een ton houten blokken gekocht. Denk dat ik aan de schoonfamilie een cadeaubon vraag om dadelijk de volgende maat kleding te kunnen kopen.
3 jaar geleden
Wij hebben een slee gekocht voor Sinterklaas, meer met het idee van ze snapt er toch niks van maar je wil er toch wat mee doen, laten we dan iets kopen wat we toch willen hebben haha. Voor haar verjaardag 14 december hebben we het ikea keukentje op marktplaats op de kop getikt wat ik even op ga leuken 馃槉
Ohja en een troost; mijn vriend is zelf op 11 december jarig en die heeft als kind nooit ervaren dat her dicht op Sinterklaas zat 馃槀
3 jaar geleden
Reactie op Suus399
Wij hebben een slee gekocht voor Sinterklaas, meer met het idee van ze snap ...
Oh dat is slim bedacht idd!
Ik heb zelf wat kleine spulletjes gekocht, speelgoed autootjes bijvoorbeeld. Van de opa's en oma's krijgt hij 1 wat groter cadeau, niet vanalles kleins dat in de weg ligt
3 jaar geleden
Wat kan je je dochtertje van bijna 1 geven
Een loopfiets? Kunnen de meeste met 1.5 wel wat mee oefenen
3 jaar geleden
Ik volg ook even hier. De kleine is 17-12 jarige en we vieren Sint met m鈥檔 schoonouders en kerst met mijn ouders. Nu hebben we al veel in huis qua speelgoed door z鈥檔 3,5 jarige broer. Zoals loopfiets(van puky), 4 wieler van puky, Toet toets (ligt te verstoffen op zolder), loopauto, loop kar, keukentje(was kado van de oudste met 2 jaar) dus ja vindt het af en toe wel lastig om nog dingen te bedenken馃檲
3 jaar geleden
Reactie op reneegrevelink
Ik volg ook even hier. De kleine is 17-12 jarige en we vieren Sint met m鈥檔 ...
Ik vind dat ook zo lastig. Alle 'nuttige' dingen hebben we inderdaad al van de oudste. Ik heb nu een aantal aanvullingen op het lijstje staan op speelgoed dat we al hebben (dus wat nieuwe keukenspulletjes, omdat sommige dingen nu wel echt versleten zijn), duplo (want ja, dat kun je nooit genoeg hebben 馃槈), leuke voorleesboekjes, muziekinstrumentjes die we nog niet hebben, slofjes, wollen sokken met antislip voor de winter, fijne leren slofjes voor in de draagzak/buggy, thermoleggings, want die van de oudere zus zijn nog te groot. Daarnaast is onze jongste echt fan van knuffels, dus die krijgt ze ook een paar nieuwe.
3 jaar geleden
Onze dochter krijgt voor Sinterklaas pop Chloe van Minikane met oogjes die open en dicht kunnen en met haartjes 馃懅馃徎 Ze heeft ook een grote zus dus we hebben al veel dingetjes 馃槄 Voor haar verjaardag hebben we een pikler driehoek met glijbaan via Etsy gekocht 馃 dat is vorige week uitgebreid getest bij oma die gashouder is en iets dergelijks heeft
3 jaar geleden
Wij hebben bij de Lidl, horen speelgoed gekocht voor onze dochter, zoals een trek schildpad, een soort hamertje tik(maar dan met ballen en xylofoon), en een vormenkubus. Verder krijgt ze spulletjes voor haar nieuwe slaapkamertje