54 Reacties

5 jaar geleden

Ik hou qua slaap/wakkertijd deze routine een beetje aan.

5 jaar geleden

Wakker houden voor baby's zodat ze snachts doorslapen heeft geen zin.. Ze zijn oververmoeid overdag en drinken niet goed waardoor ze snachts komen. Of als ze ouder worden en overdag niet genoeg hebben gehad dat ze snachts komen voor extra. Maar een baby van 10 weken heeft ongeveer tussen 15 en 18 uur aan slaap nodig. Dus overdag ook!

5 jaar geleden

Mijn dochter is ook 10 weken en slaapt zeker 2x 3 uur overdag. In de avond is ze het meest wakker met tussendoor paar hazenslaapjes. En slaapt van 21 uur tot 7 a 8 uur. Met soms een voeding rond half 5 en tussen 7 en 8 “ontbijt”.

5 jaar geleden

Onze dochter is 11 weken en wij hebben het volgende ritme: 07:00 wakker na nacht en dan voeding 08:15/08:30 naar bed 11:00 wakker en dan weer voeding 12:30 naar bed 15:00 wakker en weer voeding 16:30 slapen in de box of even in bed, meestal slaapt ze dan maar 1 cyclus ad 45 minuten. 19:00 voeding en naar bed voor de ‘nacht’ 22:30 wakker maken en kleine voeding dit is maar ongeveer 20 minuutjes daarna slaapt ze weer. Ik heb ook vaak het gevoel dat ik haar continue in bed doe, maar omdat ze goed slaapt hebben we tussendoor altijd een vrolijke baby en ze slaapt snachts ook de hele nacht door. Dus denk niet dat het zo is dat minder moet slapen overdag zodat ze snachts goed slaapt.

5 jaar geleden

Reactie op Dunya28

Onze dochter is 11 weken en wij hebben het volgende ritme: 07:00 wakker na ...
Ja precies. Ik heb haar gister en vandaag in de tijdjes dat ze wakker was veel vrolijker en minder huilend gezien. Maar idd dat gevoel van dat je continu in bed legt heb ik dus heel erg en daardoor begint de twijfel 😕🤦🏻‍♀️🤷🏻‍♀️

5 jaar geleden

Mijn dochter is nu 10 weken. Krijgt fles rond 8u en daarna nog even bij mama en in de box spelen. Meestal binnen 1/1.5u weer in bed. Eigenlijk gaat dat zo over de heel dag na de flesjes. Slaapt tegenwoordig goed zeker 2/2.5, word wel ongeveer na de 45min cyclus wakker nasr slaapt weer door. Krijgt tussen 7 en 8 de laatste fles en gaat dan naar bed en slaapt tot ong 7/8u volgende ochtend.

5 jaar geleden

Wakkertijd van een baby rond die leeftijd is 1.5 uur dus het is niet gek. Zelf ook heel erg dat gevoel.

5 jaar geleden

Reactie op J-A-D-E

Ja precies. Ik heb haar gister en vandaag in de tijdjes dat ze wakker was v ...
Ik leg haar ook ieder slaapje op bed! Wakker ‘houden’ overdag werkt op een gegeven moment juist averechts in de nacht. Onze meid is na een lekker slaapje ook altijd heel vrolijk! Als ze hazenslaapjes doet heeft ze dat minder.. Wel vind ik het lastig dat, als ze na 1 cyclus wakker wordt en ze niet meer makkelijk in slaap valt, het ritme goed op te pakken. Ze krijgt om de 4 uur de fles en meestal na een uur/ anderhalf uur is ze weer moe

5 jaar geleden

Reactie op Miep8

Wakkertijd van een baby rond die leeftijd is 1.5 uur dus het is niet gek. Z ...
Dit las ik idd ook. Tussen de 60 en 90 min wakkertijd. Sinds ik dit lees let ik er ook veel beter op en slaapt hij ook meer. Denk dat hij steeds wat te weinig slaap kreeg

5 jaar geleden

Ik lees dat veel moeders hun kleine elk slaapje op bed doen. Ik doe onze zoon zijn middag slaapje en rond 8 uur op bed, wij hebben dan een ritueel slaapzak aan en verhaaltje voor lezen. Doen jullie dan elk slaapje een ritueel of leggen jullie ze gewoon in bed?

5 jaar geleden

Reactie op Samanthavw

Ik lees dat veel moeders hun kleine elk slaapje op bed doen. Ik doe onze zo ...
Geen uitgebreid ritueel, maar de routine is wel anders dan in de avond. Smiddags is het wakker worden - verschonen - voeden - spelen - slaapzakje aan in bed en lekker instoppen. Niet teveel poespas. In de avond is het eerst wat spelen, badderen of babymassage - verschonen - slaapzakje aan en dan rustig voeden boven op bed en nog even knuffelen. Klein verschil dus. Ik kleed haar wel elke keer om, ook de dutjes overdag. Haar slaapzakje is dan haar associatie met slapen!😊

5 jaar geleden

Reactie op Brownie

Mijn dochter is nu 10 weken. Krijgt fles rond 8u en daarna nog even bij mam ...
Heb je jouw dochter vaak moeten helpen om terug in slaap te vallen na 45 min? Hier is het soms wel lastig om ze terug te doen slapen..

5 jaar geleden

Reactie op Moema

Heb je jouw dochter vaak moeten helpen om terug in slaap te vallen na 45 mi ...
Ik merk bij mijn dochter dat ze ja 45 minuten wakker word en als ik haar dan zou pakken dan zou je wakker zijn omdat ze de cyclus af heeft gemaakt. En dat zou op zich prima zijn maar vaak als ik even wacht een paar minuten dan heeft ze zichzelf weer in slaap gemaakt en begonnen aan de nieuwe cyclus. Zo gaat dit namelijk snachts ook met het “doorslapen “. Dan worden ze eigenlijk ook elke keer wakker na die 45 minuten. Wellicht een keer het proberen waard om een poosje af te wachten met het jengelen en dan er wel uithalen ofzo als ze echt beginnen te huilen natuurlijk 😅😊

5 jaar geleden

Reactie op Moema

Heb je jouw dochter vaak moeten helpen om terug in slaap te vallen na 45 mi ...
Soms word ze ineens krijsend wakker dan wel helpen, maar meestal huilt ze even en is't weer stil dus ga ik niet naar der toe

5 jaar geleden

Ik mis nog wel steeds tips hoe je je baby na een slaap cyclus van 45 min. weer in slaap krijgt? Nu probeer ik steeds te wiegen. Maar op een gegeven moment helpt dit niet. Dan toch maar weer mee naar beneden in de draagdoek. Hoe pakken jullie dit aan??

5 jaar geleden

Reactie op WKKL

Ik mis nog wel steeds tips hoe je je baby na een slaap cyclus van 45 min. w ...
Heb je al eens geprobeerd om je baby even te laten liggen “jengelen “? Meestal valt die van mij dan weer in slaap en begint ze aan de volgende cyclus van 45 minuten. Tenzij ze honger heeft. En als ze echt huilt laat ik haar niet liggen. Maar ze lijkt echt wakker na die 45 minuten maar toch slaapt ze zo weer in. Zo gaat snachts ook.

5 jaar geleden

Reactie op WKKL

Ik mis nog wel steeds tips hoe je je baby na een slaap cyclus van 45 min. w ...
Ik denk als je echt je kindje weer in slaap wilt krijgen nadat het wakker is, dat je gewoon zo weinig mogelijk prikkels moet geven. Dus even bij het bedje niet teveel geluid en licht enzo idd wiegen. En probeer ook je kindje een beetje wakker weg te leggen. Niet als ze helemaal slapen

5 jaar geleden

Reactie op J-A-D-E

Heb je al eens geprobeerd om je baby even te laten liggen “jengelen “? Mees ...
En hoelang duurt het jengelen bij jou ongeveer ? Misschien kan ik dit nog wat meer proberen. Qua prikkels zoals je schrijft doe ik idd al op die manier..

5 jaar geleden

Reactie op WKKL

En hoelang duurt het jengelen bij jou ongeveer ? Misschien kan ik dit nog w ...
Soms wel een minuut of 10. Zolang ze dan niet echt begint te huilen , pak ikhaar niet. Als ik merk van oké dit word niks en het begint wat meer te huilen dan jengelen dan accepteer ik dat dit een hazeslaapje was van 45 minuten en probeer ik het de volgende ronde weer.

5 jaar geleden

Reactie op J-A-D-E

Soms wel een minuut of 10. Zolang ze dan niet echt begint te huilen , pak i ...
Dankjewel! Ik ga de uitdaging aan 🤞🏻