48 Reacties

2 jaar geleden

Ja hier, al bijna 2 maanden denk. Constant huilen, niet willen slapen, wakker worden vaak in de nacht en inderdaad het liefst in bed naast mama liggen.. ik heb een tweeling, en 1 daarvan heeft er gelukkig geen last van. Hoop dat het snel stopt. Morgen zijn ze 19 maanden

2 jaar geleden

Heb hier een van 17 maanden die ik nu net na 3kwartier eindelijk in slaap heb is al een maan aan de gang wil niet in z'n eigen bed ...

2 jaar geleden

Ja hier ook! Opeens wil ze geen middagslaapje meer en is het brullen bij het naar bed brengen. Ze lijkt ook gewoon geen slaap nodig te hebben, bizar. Het duurt hier nu al bijna 2 weken. Oh ja, op de crèche wil ze wel opeens slapen. En in de auto wil ze ook best een dutje doen, maar in haar eigen bed, ho maar.

2 jaar geleden

Hier ook 18 maandjes .. ik heb vooral in de ochtend tussen 5 en half 6 klaar wakker🙄😵‍💫 normaal rond half 8. en dit is al bijna een maand lang dus mijn dagen beginnen vroeg helaas.

2 jaar geleden

Hier ook al weken..... nu ligt ze op de bank... maar goed ze slaapt dat vind k nu even het belangrijkst.. maar in bed leggen ho maar of idd na 45/60 min gillend wakker.. hoop dat ie "snel" over is maar k vrees ervoor bij deze slaapregressie😅

2 jaar geleden

Hier duurt ie nu al 17 maanden 😜 Onze dame is altijd een drama geweest met slapen. Maar de laatste weken is het helemaal prut. Niet slapen in haar eigen bed en om 5 uur weer klaar wakker 🙈

2 jaar geleden

Hier helaas ook, dochtertje is morgen 18 maanden en vanaf het weekend is het feest. Normaal slaapt ze prima, echt geen klagen over. Maar op het moment is het in de ochtend en middag hooguit 30 tot 45 min slapen en dat gaat dan gepaard met een hoop gehuil. In de avonden uren bezig zijn voordat ze het opgeeft en wel gaat slapen. Nu is ze helaas ook nog eens flink verkouden en komen er 2 tandjes door. Dus alles bij elkaar is het nu dubbel feest!

2 jaar geleden

Hier de verschrikkelijkste slaapregressie tot nu toe.. al weken vroeg wakker, nu sinds korts niet meer willen gaan slapen ‘s avonds, ‘s nachts krijsend wakker worden,…. Heb hem nog nooit zo overstuur weten te zijn. Ook 6 (!) tandjes die tegelijk aan het doorkomen zijn. Wij geraken stilaan op, hoop dat het snel voorbij is.

2 jaar geleden

Hier net vanaf! 2 weken had ze er last van. Vooral moeite met in slaap komen, lag 1,5 uur nog te kletsen in bed. Ik laat ze gewoon rommelen, toch snel vanaf zo!

2 jaar geleden

Hier ook al 1 maand elke middag 1 uur en 10min slapen en eerste 3 weken om 6 wakker.. hoe lang duurt deze ellende nog? 😂

2 jaar geleden

Hier ook al wel een aantal weken vroeg wakker na de nachtslaap. Overdag gaat het prima, naar bed gaan ook wel. Even leek het een beetje beter te gaan maar helaas nu toch weer tussen 5.15 en 6.00 wakker..

2 jaar geleden

Ik denk dat mijn zoontje van 18 maanden nu ook in de slaapregressie zit...'s Avonds bij het naar bed gaan schreeuwt hij moord en brand wanneer we de kamer verlaten, en houdt dit ook stug vol. Even laten huilen en dan weer aai over de bol een tijd lang, werkt niet. Hij wordt alleen rustig wanneer hij tegen je aan mag liggen. Dan valt hij uiteindelijk ook in slaap. Na 15 min kan ik hem dan in zn eigen bed leggen. Voorheen was het neerleggen en lekker slapen. Ik ben bang, als ik dit nu elke keer doe, het een nieuwe slaapassociatie wordt. Of zou het meevallen en is het een periode. Iemand die dit herkent?

2 jaar geleden

Reactie op Zwil

Ik denk dat mijn zoontje van 18 maanden nu ook in de slaapregressie zit...' ...
Heel herkenbaar, hier ook huilen als we de kamer verlaten of nog maar aanstalten maken. De ene dag gaat beter dan de andere. We negeren het zeurderige om aandacht vragen gehuil maar we troosten wel als ze helemaal van slag is. We proberen haar niet meer uit bed te halen maar zitten dan op stoel bij haar in de kamer. Van zachtjes zingen of neuriën wordt ze weer rustig. Soms kunnen we ook vanaf de gang wat praten of zingen om haar rustig te krijgen. Wij denken om de moed er in te houden ook het is maar een fase. Het ging zo goed voorheen... Tanden en sprongen zijn hier niet zo heftig maar slaapregressies maken wij wel intens mee.

2 jaar geleden

Nu ook smiddags drama met niet willen slapen. Hoelang proberen jullie het? Na 1.5 uur heb ik het voor nu opgegeven.

2 jaar geleden

Reactie op Zwil

Nu ook smiddags drama met niet willen slapen. Hoelang proberen jullie het? ...
Ik probeer t al bijna 2 maanden haha wij hebben ook opgegeven en hebben een 1 persoons bed besteld want op ons bed slaapt ie wel we gaan proberen of het dan wel wil

2 jaar geleden

Reactie op Memmen

Ik probeer t al bijna 2 maanden haha wij hebben ook opgegeven en hebben een ...
Oh nee wat een drama he. Maar je probeert wat, ik snap het wel.

2 jaar geleden

Reactie op Lieke-

Ja hier ook! Opeens wil ze geen middagslaapje meer en is het brullen bij he ...
Na 3.5 week gaat het nu weer goed. Maarrr... het middagdutje is verleden tijd🤪 op de creche doet ze wel een dutje. Thuis slaapt ze soms wat uit en we leggen haar dan maar lekker vroeg op bed en dat gaat nu goed.

2 jaar geleden

Ik denk dat we hier stilaan uit de slaapregressie zijn. Thank god!!! Wel nog steeds huilen als we de kamer uitgaan ma duurt slechts enkele seconden. Tot voor kort waren we soms tot 2u lang bezig om hem in slaap te krijgen en dan ‘s morgens om 5 à 6u wakker. Ik zat er bijna onderdoor. Maar lieve mama’s, het wordt weer beter!!

2 jaar geleden

Reactie op vdbd92

Ik denk dat we hier stilaan uit de slaapregressie zijn. Thank god!!! Wel n ...
Ohh wat fijn! Hoe lang heeft het bij jullie geduurd? Hoe kregen jullie je zoontje uiteindelijk in slaap? Hier werkt tot nu toe in slaap vallen in de armen. Wel op z'n kamertje. Ik vind het wel heel heftig hoor! Na 45 min weer hysterisch wakker en ' snachts. En zo vroeg!

2 jaar geleden

Reactie op Zwil

Ohh wat fijn! Hoe lang heeft het bij jullie geduurd? Hoe kregen jullie je z ...
In totaal een maandje ofzo. De ergste periode een week (de laatste week). Ik vond het enorm moeilijk en in het begin nam ik hem terug mee naar beneden en liet hem wat spelen maar dan was het daarna gewoon opnieuw drama dus dat was geen optie. In onze armen in slaap vallen deed hij ook niet. Toen heb ik het gecontroleerd huilen toegepast en van toen ging het iedere dag beter. Dus even laten huilen en als het erger werd even gaan sussen maar niet uit bed halen. En zo enkele keren na elkaar en dan werd ie heel moe en viel uiteindelijk zelf in slaap. En als je de kamer uitgaat nog even in de buurt blijven en zeggen ‘mama is nog hier, slaapwel lieverd’ en enkele keren herhalen zodat ie wist dat ik niet echt weg was. Sinds ik dat toepastte was het na 3 dagen zo goed als voorbij