1067 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Oh en zijn er meer waarvan hun kindje vaak wakker wordt in de nacht? Ik wor ...
Check! In de afgelopen 7.5 maand slechts 2 nachtjes doorgeslapen. De keren dat ik er 2 keer uit moet, wen ik aan. Die nachten waarbij je in etappes van kwartiertjes kunt slapen, die trek ik slecht 😵😵

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Dochter is vandaag 14:00 u wakker geworden maar wil nu echt niet meer slape ...
Haar bedtijd vervroegen, op zijn vroegst 18 uur. Wat ik ook wel eens deed is haar gewoon op bed leggen al kan ze niet slapen, ze had wel even rust, ze ging niet huilen ook. Ik heb dit probleem dus al weken en probeer nu haar middagslaapje om 13 uur te laten beginnen, ze slaapt (op het moment) 1.5 uur dus word het 14.30 uur dat ze wakker is, alles is winst!😅

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Haar bedtijd vervroegen, op zijn vroegst 18 uur. Wat ik ook wel eens deed i ...
Maar hebben jullie dan niet dat als ze om 18:00 naar bed gaan, vervolgens om 5u 's ochtends denken dat de dag begonnen is? Mijn zoontje wordt alleen om 6:30 (acceptabel) wakker als hij 19:30 gaat slapen... écht wakker dan, want ook hier zijn de nachten nog niet ideaal.

3 jaar geleden

Reactie op Suzanne86

Maar hebben jullie dan niet dat als ze om 18:00 naar bed gaan, vervolgens o ...
Nee zeker niet. Hier slaapt ze zelfs langer uit in de ochtend als ze vroeg naar bed gaat!

3 jaar geleden

Reactie op Suzanne86

Maar hebben jullie dan niet dat als ze om 18:00 naar bed gaan, vervolgens o ...
Hier gaat ze in principe om 18.30 uur naar bed. Ik was daar ook eerst bang voor maar ze word wakker rond 6/6.30 dus dat is 11.5 a 12 uur slaap en ze slaapt de nachten door. Ze lijkt echt langer te slapen met het vroeger naar bed te brengen. Ik moet wel zeggen dat het wel even tijd nodig had voordat ze hierop ingesteld was. En wat is het alternatief? Wij proberen en zouden wel graag naar 19 uur willen maar op dit moment lukt dat gewoon echt niet.

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Oh en zijn er meer waarvan hun kindje vaak wakker wordt in de nacht? Ik wor ...
Heel erg wisselend. Het ligt er bij ons aan of hij genoeg gegeten heeft. Als hij die dag minder gegeten heeft dan normaal, dan wordt hij midden in de nacht wakker. Ik zorg er dan voor dat ik een klein flesje klaar heb staan, zodat als hij tussen 3 en 5 uur komt, hij nog iets binnen krijgt. Daarna slaapt hij door tot 7 uur met zijn eerste flesje.

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Check! In de afgelopen 7.5 maand slechts 2 nachtjes doorgeslapen. De keren ...
Zo fijn om te lezen dat je niet de enige bent. Soms moet ik er elk uur uit. Soms 2 x. Maar het is zo slopend. Onze dochter heeft nog nooit een nacht doorgeslapen. Vraag me af of het ooit gaat gebeuren 😅

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Hier gaat ze in principe om 18.30 uur naar bed. Ik was daar ook eerst bang ...
Klinkt als ons verhaal!! Inmiddels ligt ze hier standaard uiterlijk 18.45, later lukt niet ivm ze echt moe is. Ze sliep altijd tot 06.00 maar inmiddels is het al drie dagen 06.30 of zelfs 07.00! Als we het hier rekken qua bedtijd hebben we een onrustige nacht en een te vroege ochtend.. brengen we haar vroeg naar bed, slaapt ze iig door en vaak tot 06.30!

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Check! In de afgelopen 7.5 maand slechts 2 nachtjes doorgeslapen. De keren ...
Exact hetzelfde hier 😓 ook nog ongeveer de helft van de nachten een klein flesje

3 jaar geleden

Reactie op CindyM93

Klinkt als ons verhaal!! Inmiddels ligt ze hier standaard uiterlijk 18.45, ...
Ja hier ook, rekken werkt averechts wat betreft haar bedtijd.

3 jaar geleden

Reactie op Irma89

Exact hetzelfde hier 😓 ook nog ongeveer de helft van de nachten een klein ...
Hier sinds kort de avondfles van 19.00 en om 20.00 krijsen tot hij nog een klein flesje krijgt.... overdag eten gaat wel heel goed, misschien toch maar ophogen met vaste voeding dan 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Sprong 6... 🙈 Begint ook rond 7.5 mnd

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Sprong 6... 🙈 Begint ook rond 7.5 mnd
Aaaaaahh dat verklaard wel wat 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Aaaaaahh dat verklaard wel wat 🙈
Hier 33.3 week oud nu.. En "officieel" vanaf Vandaag in sprong 6

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Zo fijn om te lezen dat je niet de enige bent. Soms moet ik er elk uur uit. ...
Echt he? Doorslapen is nog onbekend terrein hier (typend met een wakkere baby op schoot om 1 uur ‘s nachts)

3 jaar geleden

Onze kleine is nu 7 maanden en valt niet echt meer zelfstandig in slaap. Moet haar handjes echt vasthouden tot ze slaapt. Wanneer ik loslaat dan zoekt ze me en/of gaat ze huilen. Overdag is ze ook aanhankelijker. Is dit herkenbaar?

3 jaar geleden

Reactie op Mikk-E

Onze kleine is nu 7 maanden en valt niet echt meer zelfstandig in slaap. Mo ...
Yes ze hebben rond deze leeftijd te maken met verlatingsangst heb ik gelezen. Gaat vanzelf over maar maakt dat t slapen nu wat uitdagender is 🙈 heeft hier 3 dagen geduurd

3 jaar geleden

Reactie op Mikk-E

Geen idee hoor maar helpt een knuffeltje misschien?

3 jaar geleden

Reactie op Mikk-E

Goed om te lezen, hier hetzelfde. Laatst ziek geweest en sindsdien alleen maar wiegend in slaap willen vallen..

3 jaar geleden

Reactie op Mikk-E

Hier ook... Ik heb het idee dat bij hem juist lekkerder in slaap valt als er iets 'verzwaard' op ligt. Soms houd ik zijn armen stevig vast, dan slaapt hij ook per direct in. Ik overweeg bijna om een babydeepsleep aan te schaffen.. Iemand hier ook bekend mee?