1067 Reacties

3 jaar geleden

Yes ze hebben rond deze leeftijd te maken met verlatingsangst heb ik geleze ...
Dat had ik idd gelezen, wist niet dat minder goed slapen ed daar ook door kwam. Hopelijk hier ook niet zolang, duurt nu al wel wat langer dan 3 dagen. We gaan het meemaken.

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Geen idee hoor maar helpt een knuffeltje misschien?
Bedankt voor de tip, toevallig zelf vandaag mee begonnen. Ze geeft alleen nog niet echt om knuffels heb ik het idee. Wellicht moet ze eraan wennen of moet ik dat haar leren? Maar een paar dagen aankijken.

3 jaar geleden

Reactie op Lies25

Goed om te lezen, hier hetzelfde. Laatst ziek geweest en sindsdien alleen m ...
Dat is ook lastig!

3 jaar geleden

Reactie op First-time-mom

Hier ook... Ik heb het idee dat bij hem juist lekkerder in slaap valt als e ...
Hier ook, helpt soms heel goed. En soms wil ze echt 'knuffelen' met mijn arm. Die deken ken ik niet.

3 jaar geleden

Reactie op Mikk-E

Onze kleine is nu 7 maanden en valt niet echt meer zelfstandig in slaap. Mo ...
Onze dame had het ook met 7 maanden. Nu is ze 8 maanden (en een beetje) en gaat het alweer een stuk beter. Ik heb zo'n zazu knuffeltje die liedjes afspeelt als ze geluid maakt of de knuffel beweegt. Werkt hier goed om rustig te worden in bed.

3 jaar geleden

Onze dame had het ook met 7 maanden. Nu is ze 8 maanden (en een beetje) en ...
Wij hebben al maanden de 'Numsy', die speelt white noise af. Mocht dit langer aanhouden dan zal ik eens naar die knuffel kijken. Bedankt voor de tip!

3 jaar geleden

Reactie op Mikk-E

Bedankt voor de tip, toevallig zelf vandaag mee begonnen. Ze geeft alleen n ...
Een knuffel kan echt helpen om je kind troost te bieden. Wij hebben 1 knuffeldoekje, die altijd en alleen in bed ligt voor het slapen. Ze is er echt verzot op inmiddels, ze friemelt zichzelf ermee in slaap en ze pakt hem als ze huilt ( zie ik op de camera). Wat extra kan helpen om ‘de band’ met het knuffeltje te versterken is om hem al bij het bedritueel erbij te houden, bijv als je de laatste fles geeft of verschoond.

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Een knuffel kan echt helpen om je kind troost te bieden. Wij hebben 1 knuff ...
Goeie tip! Ik probeer ook sinds een paar dagen een knuffeltje te introduceren. Ik leg hem in bed steeds in zn armpjes maar hij doet er niet veel mee.. heb wel het idee dat het wat "beter" wordt. overdag mag hij er mee slapen maar snachts zet ik hem naast zn bedje waar hij m kan zien. vind ik nog een beetje spannend.

3 jaar geleden

Reactie op Mikk-E

Onze kleine is nu 7 maanden en valt niet echt meer zelfstandig in slaap. Mo ...
Zou ook met de 8 maanden slaapregressie te maken kunnen hebben. Ik lees net toevallig dat sommige kindjes dit al met 7 maanden hebben wanneer ze bezig zijn met zitten, kruipen etc. Hier ook nachtelijke feesten 🎈 en aanhankelijker en hangerig er.

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Een knuffel kan echt helpen om je kind troost te bieden. Wij hebben 1 knuff ...
Dankje voor je tips. Misschien gebruik ik een te grote knuffel ook. Welk knuffeldoekje gebruik jij?

3 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Zou ook met de 8 maanden slaapregressie te maken kunnen hebben. Ik lees net ...
Hmm oke, wist ik niet. De vorige regressie niks van gemerkt, maar zegt natuurlijk niks. 's Nachts slaapt ze meestal wel (redelijk) goed. Zo lastig ook hè? Is het de regressie, tandjes, verlatingsangst? 😅

3 jaar geleden

Reactie op Mikk-E

Dankje voor je tips. Misschien gebruik ik een te grote knuffel ook. Welk kn ...
Deze heb ik van de prenatal.

3 jaar geleden

Hoe leren jullie slapen met een knuffel aan? Ik leg het bij in bedje of onder haar arm, maar ze gebruikt hem niet echt.

3 jaar geleden

Reactie op Mikk-E

Dankje voor je tips. Misschien gebruik ik een te grote knuffel ook. Welk kn ...
Deze heeft ze ook voor aan de speen, dus eigenlijk drie knuffeldoekjes, ze is eigenlijk gek op alle drie.

3 jaar geleden

Reactie op Femke Vermeulen

Hoe leren jullie slapen met een knuffel aan? Ik leg het bij in bedje of ond ...
Hier ook niet 🤨 doet er niks mee in bed..

3 jaar geleden

Thuis niks ritme, slaapt max 45 minuten. En op de opvang slaapt mn zoontje gisteren middag 3 uur, vanmiddag dikke twee uur.. Hoe dan?!

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Thuis niks ritme, slaapt max 45 minuten. En op de opvang slaapt mn zoontje ...
Wss is die tussentijd wakker geworden, maar omdat er niet meteen gereageerd is.. Is die weer door gaan slapen 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Wss is die tussentijd wakker geworden, maar omdat er niet meteen gereageerd ...
Ja dat ga ik morgen eens vragen! Ben benieuwd. Thuis begint hij altijd direct te huilen en ga ik hem maar halen. Daar laten ze hem mss toch liggen. Mss moet ik dat toch ook eens proberen dan 😅

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Hier ook hoor, we hebben al gevraagd wat het geheim is😂 Nou echt geen idee, hij heeft thuis nog nooit een slaapje van drie uur gedaan overdag. Als hij wakker is laten we hem ook wel liggen, maar na een half uur verwacht ik niet dat hij nog gaat slapen, dus dan maar weer gezellig naar beneden🥳

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Thuis is het gewoon veel gezelliger met mama! 😉