1067 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op FreyFrey

Hier slaapt de kleine man goed! Soms kort soms een slaapje van 1,5 uur. All ...
Fijn dat hij overdag wel goed slaapt. Hier gaan de nachten juist goed. Ze slaapt van 19:00 tot 06:00 door

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Fijn dat hij overdag wel goed slaapt. Hier gaan de nachten juist goed. Ze s ...
Hier ook en overdag team hazenslaapjes van 30min maar wel uren in je armen. 5,5m en hoop dat hij het binnenkort ook overdag kan

3 jaar geleden

Ritme? Wat is dat...?

3 jaar geleden

Hier gaan de nachten goed. Overdag is het ritme 4-5 slaapjes van 35 minuten om de twee uur ofzo 🙄😅 dat is al maanden zo eigenlijk. Hoop dat 't nog verandert

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Ohh ik heb er even geen kracht meer voor. Mijn dochter is nooit een goede s ...
Misschien de wakkertijd aanpassen als je dat nog niet geprobeerd hebt? Rond 5 maanden kunnen ze over het algemeen ineens weer wat langer wakker blijven, hier nu 2,5 uur wakker meestal.

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Ohh ik heb er even geen kracht meer voor. Mijn dochter is nooit een goede s ...
Jaa verlatingsangst hier!

3 jaar geleden

Vraag me niet waarom ik bijna 6 maanden lang ben vergeten dat ik hier al ooit over gelezen had... Maar gisteren deed de kleine meid haar eerste 2 dutjes dubbel zo lang nadat ik dit had aangezet. Resultaat, ikzelf ook in slaap gevallen haha. White noise etc werkt hier niet helaas dit klinkt wat aangenamer :) het is een bepaalde frequentie die ontspannend werkt

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Hier gaan de nachten goed. Overdag is het ritme 4-5 slaapjes van 35 minuten ...
Hier net zo! Wij wachten op geduldig op langere dutjes 🤣 gelukkig wel een vrolijk en tevreden mannetje

3 jaar geleden

Weken lang een fijne ritme gehad maar helaas is dit met sprong 5 + een verkoudheid verleden tijd. Elke nacht meerdere keren troosten en uiteindelijk tussen 5 en 6 eruit. Ik ben kapot maar ik hoop dat het met de tijd weer goed komt ( ben echt al tevreden met max 5 uur slaap haha)

3 jaar geleden

Zijn er hier meer baby’s die geen 4de of laatste slaapje willen doen? En hoe ga je daar mee om? Vandaag drie slaapjes gedaan van 35 min. Om 14 uur wakker en niet meer willen slapen. Ze is nu om 18.45 uur in slaap gevallen. Ik denk dat ze hier ook oververmoeid is inmiddels.. Slaapjes zijn tussen de 30 a 45 min en ze doet er maar drie en ze kan niet lang wakker zijn ivm die oververmoeidheid. Ik weet het gewoon niet meer, het lijkt alsof ik het allemaal fout doe...

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Zijn er hier meer baby’s die geen 4de of laatste slaapje willen doen? En ho ...
Lastig! Toen mijn dochter aan het einde van de middag niet wilde slapen, ging ik vaak wandelen of deed haar in de draagzak. Dan sliep ze iig en werd ze er niet oververmoeid door. Het is hier vanzelf goed gekomen 😅 Succes!!

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Heel herkenbaar. Het lukt maar niet om de slaapjes te verlengen of steeds in m’n armen en als hij wakker wordt weer wiegen en weer verder slapen. Slopend en mss moet ik de hazenslaapjes maar accepteren maar vind het zo zielig om te zien. Hij is verder heel vrolijk en groeit goed, vindt het maar lastig.. voelt voor mij ook als falen, helemaal als je van anderen hoort dat die gewoon netjes 3 slaapjes doen van 2x 1,5 uur en 45min 🤯

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Dat is wel herkenbaar, al hadden er dit meer bij onze zoon dan bij onze dochter nu. Mijn tactiek was om eerst die oververmoeidheid/het niet slapen te doorbreken, dus deed ik hem een paar dagen achter elkaar in de draagzak (en ben ook weleens 2 uur met de auto ergens naartoe gereden...), gewoon om hem te laten slapen overdag. Als ik de indruk had dat de ergste vermoeidheid over was probeerde ik het weer (met op tijd naar bed, oppakken, neerleggen). En met 5/6 maanden mag je evt ook wel beetje slaaptrainen, op het CB zeiden ze dat je dat ook wel kan doen om slaapjes te verlengen: even laten huilen tussendoor en kijken of hij dan doorslaapt (hoe lang afh van de baby natuurlijk). Onze zoon is overdag echt een lastige slaper geweest totdat hij ongeveer een jaar was, pas toen gingen de slaapjes echt wel langer duren en zat er echt regelmaat in. Sterkte 😘

3 jaar geleden

Reactie op Lilaaa

Lastig! Toen mijn dochter aan het einde van de middag niet wilde slapen, gi ...
De draagzak kan ik nog eens proberen ja 👍🏻. Hoop dat het hier ook weer goed gaat komen!

3 jaar geleden

Reactie op tulpje24

Heel herkenbaar. Het lukt maar niet om de slaapjes te verlengen of steeds i ...
Ja lastig hè, ik zie hier dat ze het niet altijd even goed doet op zo’n kort slaapje wat zich uit in huilen en hangerigheid. Hier sliep ze voor de slaapregressie wel 1,5 uur in de middag en daarna ging het heel moeizaam en nu lukt het niet meer..

3 jaar geleden

Reactie op margriet1987

Dat is wel herkenbaar, al hadden er dit meer bij onze zoon dan bij onze doc ...
Dat zijn wel goeie tips. Dinsdag komt het cb hier langs, ben benieuwd wat hun zeggen ook. Ik denk ook dat eerst die oververmoeidheid weggewerkt moet worden, probleem is dat zij alleen niet in de wandelwagen, draagzak of auto slaapt maar goed ik ga het zeker wel proberen, draagzak is al even geleden namelijk. Dank je!

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Slaapcoach zegt dat als hij gezellig is, het prima is. Niet iedereen heeft evenveel slaap nodig. De laatste dagen gaat het inslapen eindelijk goed maar de slaapjes variëren van 30 minuten tot 2 uur en 3 kwartier. Bij die lange heb ik hem wakker gemaakt omdat we anders in de knoop komen met flessen. Geen pijl op te trekken hier

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Slaapcoach zegt dat als hij gezellig is, het prima is. Niet iedereen heeft ...
Hier merk ik dat ze niet altijd gezellig is en juist huilerig en hangerig, vooral als het een 30 min slaapje is geweest. Wat fijn dat de slaapcoach jullie al heeft kunnen helpen, zou je een slaapcoach aanraden?

3 jaar geleden

Hier is het in de avonden lastig. Overdag slaapt ze heel netjes 2 slaapjes van 2 uur en 1 van 45 min en dan is ze om 17.00 klaar met het laatste slaapje. Vervolgens is ze om 19.00 weer moe en breng ik haar naar bed maar slapen ho maar😅 Vaak lukt het daarna pas om een uur of 23.00 voordat ze eindelijk slaapt… Daarvoor is het krijsen😅

3 jaar geleden

Reactie op Mirr33

Hier is het in de avonden lastig. Overdag slaapt ze heel netjes 2 slaapjes ...
Herkenbaar, alleen bij ons duurt het inslapen 1a1,5u momenteel. Hoeveel weken is jouw kind?