1067 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Newgirl90
Als ze thuis is dan hebben we ongeveer dit ritme:
06:30 fles
08:00-09:30 s ...
Zoiets is ook ons schema denk ik, maar haalt hij/zij 8 uur als hij/zij al om 6 wakker is? Hier is ze altijd weer snel moe smorgens.
3 jaar geleden
Nog meer mensen bij wie hun baby (6 maanden) niet wil slapen in de avond? Krijg hem tot een uur of tien echt niet in bed en ook al gedurende een maand of twee nu? Minder slapen overdag, later of eerder naar bed, wel of niet meer voeden.. niks helpt.. hij heeft wel tandjes gekregen waar hij last van kan hebben maar ook pcm heeft weinig effect en overdag gaat slapen wel goed..
3 jaar geleden
Reactie op Viv123
Nog meer mensen bij wie hun baby (6 maanden) niet wil slapen in de avond? K ...
Ons is verteld dat de nacht een spiegel is van de dag. Dus overdag onrust en slecht slapen, is snachts ook onrust en slecht slapen.
Op hoeveel slaap zit hij overdag? En maak je hem dan wakker of wordt hij zelf wakker?
3 jaar geleden
Reactie op Viv123
Nog meer mensen bij wie hun baby (6 maanden) niet wil slapen in de avond? K ...
Ik herken dit precies!! Overdag slaapt hij goed. Wordt zelf wakker en valt makkelijk in slaap. Hij zit op 2 slaapjes . Vaak 2 langere slaapjes of 3 korte slaapjes. Hij geeft zelf goed aan als hij moe is, ogen wrijven en wordt vanzelf na minimaal 45 minuten wakker. Eerder was dit nooit een probleem, maar sinds 3 avonden dus inderdaad ook echt niet voor de nacht naar bed willen en ik mag al helemaal niet weg gaan. Heb hem nu 2 avonden rustig gekregen aan de borst (terwijl ik niet meer voldoende heb voor hem zowel overdag als ‘s avonds, dus eigenlijk gestopt ben) en gisteren een flesje kv. Maar het is geen honger, want anders sliep hij altijd met hetzelfde aantal voedingen.
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Ons is verteld dat de nacht een spiegel is van de dag. Dus overdag onrust e ...
Hij slaapt overdag goed. Twee of drie keer variërend van een half uur tot twee uur per keer. We ondernemen wel veel dus ga proberen wat te minderen maar hij is overal heel makkelijk en slaapt ook overal en is heel vrolijk en gezellig..
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Ons is verteld dat de nacht een spiegel is van de dag. Dus overdag onrust e ...
Dan snapt de mijne de spiegel niet... Snachts slaapt ze als een roosje.. Maar overdag.... Zelfs na de slaap regressie en spring 5 doet ze nog niet aan overdag slapen 😂😂😅ach, zolang ze 's nachts slaapt vind ik 't allemaal prima
3 jaar geleden
Reactie op Ien82
Hier de laatste dagen totaal geen slaaprimte meer 🙈 Geen idee wat er is ge ...
Herkenbaar en heel lastig! Na de slaapgeressie/sprong 4 ging t heel even beter. Maar nu is het alweer een paar weken echt super rommelig. Overdag wil hij moeilijk in zijn bedje slapen. S avonds kan ik m heel makkelijk naar bed brengen, maar wordt s nachts soms helemaal in paniek en ontroostbaar wakker. Wat zou er toch zijn he? Onze zoon is nu 6,5 maand.
3 jaar geleden
Reactie op AnnemiekAnnemiek
Herkenbaar en heel lastig! Na de slaapgeressie/sprong 4 ging t heel even be ...
Ik lees dat mijn berichtje van 6 dagen geleden was . En wat denk je... sinds afgelopen weekend is het weer rustig 😅🥳 ze slaapt overdags zo goed nu, soms 2 uur achter mekaar zoals vanochtend en dat we haar wakker moeten maken 😁 en nu slaapt ze alweer 1,5 uur.
De afgelopen tijd moesten we haar weer in slaap wiegen en had ze haar speentje nodig. Nu leggen we haar op bed zonder speentje. Ze jammert wel maar valt binnen 5 min in slaap, zonder speen. Zo trots dat ik was op haar haha. En het is ons opgevallen dat ze het fijnst slaapt op haar zij of buik. Op haar rug ligt ze nooit meer eigenlijk.
In de avond is het nog wel een dingetje. Ik geef nog bv en soms valt ze dan in slaap aan de borst en kan ik haar zo wegleggen en soms niet. En in de nacht wordt ze soms ook wel eens wakker, maar valt vaak zelf weer in slaap en soms niet. Als ze echt niet weg te leggen valt dan wieg ik haar wel in slaap of ik geef haar haar speentje. Vind het al een hele prestatie dat ze overdags zonder speentje in slaap valt dus soms die ene keer is geen ramp. En dat ze dr zelf vaak weer in slaap kan krijgen is ook heel fijn. Ik geniet hier nog even voordat de volgende sprong weer aan komt haha. Dus.. er is hoop, echt waar. Blijven proberen. Net wanneer je het niet verwacht waarschijnlijk wordt het weer rustig 😊 succes 🍀❤️
3 jaar geleden
Reactie op Ien82
Ik lees dat mijn berichtje van 6 dagen geleden was . En wat denk je... sind ...
Haha wat goed zeg. Wat kan er in 6 dagen toch een hoop veranderen. Fijn. En heel goed zo zonder speen!!
Hier gaat t vandaag ook goed moet ik zeggen. Zijn 3e slaapje zonder morren. Niet zulke lange slaapjes als je dochter, maaaar hij slaapt en is super vrolijk. Hopelijk betekent dit het einde van de rommelige fase haha.
3 jaar geleden
Zijn er meer kindjes die gedurende de dag maar 1 dutje doet van 2 uurtjes?
Hij is nooit echt een slaper geweest en tussendoor krijg ik hem echt niet in slaap en is verder vrolijk al heb ik het idee dat die eind middag best een powernap kan gebruiken maar slapen Ho maar😅
Avonds slaapt die van 8 tot 10 beneden zoiets en daarna in bed tot uur of half 8 dus nachten gaan prima!
3 jaar geleden
Reactie op Newgirl90
Nee dat zou ze hier echt niet volhouden.. maar als hij verder gezellig is d ...
Ja tijdens autorit altijd, wandeling soms niet altijd vind ook wel prima maar soms is wel lekker voor mezelf als ze nog wat meer slapen hahah🙈