7 Reacties
één jaar geleden
Mijn dochter is altijd een goede slaper geweest maar sinds de 2e er is nog veeeeel beter! We brengen haar om half 8 naar bed. Slaapt soms meteen, soms pas om half 9 maar slaapt uit tot 8u/half 9 smorgens. Dan naar bed om half 1 en slaapt meestal tot 3 uur, half 4 en af en toe zelfs tot half 5 haha!
één jaar geleden
Hier heeft de wintertijd ook voor een ontregeling gezorgd. Ze is weer een stuk vermoeider en slaapt de nachten minder goed door. Wij hebben het geluk dat als ze ‘s nachts wakker word ze niet gaat huilen of om ons gaat roepen ofzo. Toch vind ik het bijkomende humeur overdag van het slecht slapen echt vreselijk en zeer vermoeiend.
Haar ritme:
Nachtslaap (gemiddeld): slaapt ze om 19.30 tot 7 uur maar is dus wel soms een uur tot 2 uur wakker.
Middagslaap: gaat 12.30 naar bed slaapt 1.5 tot 2 uur.
één jaar geleden
Hier ook een slechte slaper sinds de wintertijd is ingegaan. Onze zoon wordt 2 in december. Was ook altijd al wel vroeg wakker (05.30-06.30) maar sinds wintertijd ook rond 4uur ‘s ochtends.
Hij sliep vaak ‘s ochtends nog een half uur en dan ‘s middags nog 1,5-2 uur.. nu slaapt hij ‘s middags vaak nog geen uur en ‘s ochtends helemaal niet.
Hoor wel meer mensen die dit probleem herkennen rond de 2e verjaardag..
Gister lag hij er om 17.00uur al in want was niet te genieten, toen geslapen tot 05.30 vanochtend, dus we blijven hopen dat het maar een fase is..
één jaar geleden
Hier ook al 3 weken tussen 5 en 6 wakker terwijl hij altijd netjes pas om 7 wakker werd… poh wordt helemaal gek.. smiddags uurtje slapen. Hebben nu elke ochtend een strijd om verder te slapen met huilen en troosten.. hoe doen jullie dit?
één jaar geleden
Reactie op kellykue123
Hier ook al 3 weken tussen 5 en 6 wakker terwijl hij altijd netjes pas om 7 ...
Ik heb een aantal dagen echt volgehouden om ‘m niet voor 6:30 eruit te halen. Dus steeds heen en weer om te troosten, heel erg vermoeiend.. Maar het heeft wel gewerkt.