16 Reacties

5 jaar geleden

Die is wel heftig! Je hebt wel een paar liter meer bloed in je lijf zitten. Je aderen staat dan ook wel wat meer druk op lijkt mij.

5 jaar geleden

Slik je bloedverdunners?

5 jaar geleden

Kan evt. door stollingsproblemen komen. Zou het in ieder geval aan je verloskundige melden. Heb precies hetzelfde en verlies daarbij ook veel bloed, dus ik moest de hoeveelheid bloedplaatjes laten testen voor de zekerheid. De verloskundige gaf aan dat dit heel veel voorkomt en ze gewoon voorbereid willen zijn op de samenstelling van je bloed ivm mogelijke medicatie met de bevalling. Zou het in ieder geval wel even melden! Vast niets ernstigs, maar wel vervelend en pijnlijk! Sterkte ermee.

5 jaar geleden

Reactie op BabyRH

Slik je bloedverdunners?
Nee🤷‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op Miraclehappening

Kan evt. door stollingsproblemen komen. Zou het in ieder geval aan je verlo ...
Mijn ijzer is vorige week getest en die was prima. Maar bedankt, ik ga het inderdaad even doorgeven👍

5 jaar geleden

Wow, ik zou hier wel echt even over bellen met je verloskundige... dit is niet normaal volgens mij

5 jaar geleden

Ik zou er iig even naar laten kijken door je huisarts/VK.. lijkt me alleen al een fijne gedachte ivm bloedverlies na de bevalling

5 jaar geleden

Jeetje! Dat is een flinke blauwe plek ja! Hoe zit je in je vitamine C? Krijg je dat voldoende binnen?

5 jaar geleden

Ik heb dit normaliter ook voor de zwangerschap, te kort aan vitamine K (anti stolling) ondanks ik er toch vitamines door neem is het weer erger geworden tijdens zwangerschap, zelf vermoed ik door extra bloed in je lijf. Zoals gezegd, wel even melden bij de verloskundige.

5 jaar geleden

Ik ben iemand die snel blauwe plekken krijgt en heb dit eens na gevraagd aan de huisarts ( vind toch iets voor een huisarts te vragen ipv speculeren wat het kan zijn.. Bij iedereen is het anders namelijk. maar dat is mijn mening) Mijn huisarts gaf aan dat het bij mij te maken heeft met het feit dat mijn bloedvaatjes vrij oppervlakkig liggen en hierdoor je snel hematomen kan krijgen. Mijn vitamine is op orde, en mocht je daar aan twijfelen kan je dit laten prikken.. Maar bij iedereen is het anders, en bij dingen die opvallen altijd na vragen aan een deskundige

5 jaar geleden

Reactie op Liefkleintje88

Jeetje! Dat is een flinke blauwe plek ja! Hoe zit je in je vitamine C? Krij ...
Naast het feit dat ik veel fruit eet, slik ik dagelijks "mama compleet", dus ik neem aan dat het oké is.

5 jaar geleden

Een tijdje terug wilde ik mijn sokken aandoen en dit deed ik vanwege mijn buik met met mijn voet steunend op de wasmand. De deksel klapte in de wasmand en ik viel voorover de wasmand in en schraapte met mijn enkel en een stuk scheenbeen langs de rand van de wasmand. Heb meer dan een maand met een hysterische blauwe plek rondgelopen over mijn enkel en scheenbeen. Ik heb er verder niets achter gezocht en gewoon gedacht dat het een oppervlakkige wond was. Misschien zijn we wat kwetsbaarder als zwangere. ☺️

5 jaar geleden

Reactie op EvelienA

Mijn ijzer is vorige week getest en die was prima. Maar bedankt, ik ga het ...
Ligt niet aan ijzer, maar in het ziekenhuis krijg je dan een stollingsonderzoek in het lab. Dan zetten ze in je dossier wat de waarden zijn van witte en rode lichamen en de bloedplaatjes voor evt. medicatie bij de bevalling:)

5 jaar geleden

Reactie op Miraclehappening

Ligt niet aan ijzer, maar in het ziekenhuis krijg je dan een stollingsonder ...
Ah oké, duidelijk👍 Ik heb mijn verloskundige vanmiddag gemaild, dus ik verwacht na het weekend wel iets te horen.

5 jaar geleden

Even voordat er nog andere dames gaan reageren: mijn verloskundige geeft aan dat het niets is om zorgen over te maken. Het gebeurt wel vaker (door de zwakkere bloedvaten)🙂

5 jaar geleden

Ik ben zelf bekend met ITP (zwangerschapsgerelateerd). Misschien goed voor de zekerheid een keer je waardes van je Trombocyten (bloedplaatjes) te laten testen. Door lage bloedplaatjes kun je last krijgen van blauwe plekken. Je bloed stolt minder snel. Mijn waardes zijn deze zwangerschap gelukkig helemaal goed, maar toch blijf ik last houden van blauwe plekken. Daar is verder geen oorzaak voor gevonden.