Ik ben bijna 6 weken zwanger en heb de afgelopen weken zeker 5 softijsjes op bij de plaatselijke snackbar. Lees ik nu dat dit eigenlijk niet mag i.v.m. Listeria als het apparaat niet goed wordt schoongemaakt.. dit kan ik natuurlijk niet controleren :( wisten jullie dit?
Nee nooit geweten, maar dat gaat ook wel een beetje erg ver. Je kan natuurlijk bij alles een bacterie oplopen, dan kan je ook geen cappuccino meer drinken in de horeca ofzo
Inderdaad. Mensen slaan er helemaal in door. Je kan overal een bacterie of wat dan ook oplopen. Je gezonde verstand gebruiken en dan ben je goed bezig. Iets helemaal voorkomen kan alleen door niks meer te eten maarja dat werkt ook niet he ;)
Als het uit de machines komt waar je ook milkshake uit kunt tappen dan worden die s’nachts “verhit” om bacteriën tegen te gaan. Heb in een Burger King gewerkt en daar werd hij iedere dag met sluiting op een verhit stand gezet. Niet alleen voor zwangere is Listeria gevaarlijk maar ook voor de andere mede mens onder ons.