Heey
Ik zit met een dilemma... zondagavond is altijd bestelavond bij mijn schoonfamilie. Nu gaan ze iets bestellen bij beste restaurant van Overijssel waaronder dus spare ribs met Jack Daniëls saus te bestellen is 🤤water loopt mij nu al uit de mond haha.
Maar mag je dit überhaupt wel hebben?
HELP de saus word volgens mij gekookt eigenlijk is de alcohol er dan toch al uit verdampt?
Wat ik nu altijd doe is via de app ZwangerHap bij alles wat ik eet ff kijk of het mag en of je bij sommige producten niet te veel mag. Staat heel goed aangegeven en bijna alles kan je wel opzoeken 😘
Als het goed is. Maar ze kunnen ook aangeven dat er een zwanger persoon bij is. Dan houd als goed is het restaurant rekening mee. Werk zelf in de horeca
Alcohol moet dan wel geblust zijn, wij eten ook heerlijk spareribs alleen andere marinade. Laatst bij m’n pa thuis was er rauw melkse Parmezaanse kaas over m’n pasta gegooid. Kwam later achter dat die dus niet had gemogen m’n pa dacht van wel. Ik kan dan zo in de paniek schieten 😳
Ik heb inderdaad even gebeld, en alcohol is er helemaal uit gekookt en verdampt. Het is nu een zoete marinade. Ik mag dit dus hebben gaf de lieve chef kok aan!
De alcohol verdampt nooit volledig er zal altijd alcohol overblijven. Als ik in een recept witte wijn moet gebruiken dan haal ik gewoon alcohol vrije wijn die ik erin gooi zo blijft de smaak toch ongeveer hetzelfde