16 Reacties
2 jaar geleden
Je kan misschien een grote foam speelmat neerleggen. Wij hebben een xxl mat en daar blijft nagenoeg al het speelgoed op (wij hebben echt een hoek voor hem gecreëerd met 1 open kant en eigenlijk alleen zijn loopauto en ballen liggen overal). Zou er zelf 2 doen als je man er zo panisch over doet. En ja dat kost ruimte, maar je kunt moeilijk verwachten dat jullie kindje praktisch niet binnen kan spelen. Je man moet wel bedenken dat je schade met een kleintje nooit helemaal voorkomt (er komt vast nog een loopauto en fiets die overal tegenaan stoot)
2 jaar geleden
Reactie op FreyFrey
LoopFiets mag hij alleen buiten. We hebben een alfabeth en cijfer letters.
Geen idee hoe groot die zijn. Ik heb zelf 180x180 en zou daar dan 2 van doen, zodat je echt voldoende speelruimte hebt. Een grote activiteitenkubus voor de verjaardag voor erop? Wij hebben er eentje van hape en die blijft leuk.
2 jaar geleden
Ik zou het ook niet weten. Dat is altijd moeilijk natuurlijk het blijven kinderen. Mijn zoontje speelt ook nog eens graag met stenen, die hij buiten vind en door de kamer gooit, voor dat ik ze dan weer naar buiten doe. De speelmat xxl ligt hier ook en hij gaat er vaak buiten spelen op de vloer, vensterbank en de rest.
Ik ga er niet ook niet als een waakhond bovenop zitten. Wil dat mijn kindje onbezorgd kan spelen zolang het veilig is.
Ik heb qua meubelen en keuken (waar hij graag tegenop fietst) in gecalculeerd dat er de komende jaren dingen beschadigd/stuk raken.
Misschien toch nog eens proberen het gesprek aan te gaan met je partner? Sterkte
2 jaar geleden
Hoe heftig zullen die beschadigingen zijn? Je kind speelt neem ik aan niet met een kettlebell? Koop een tapijt en neem verdere beschadigingen voor lief. Kwestie van om de zoveel jaar schuren en lakken die vloer. Hout = onderhoud. Wen er maar aan of begin er niet aan. 😊
2 jaar geleden
Lastig. Wij hebben best dure meubels in huis. Maar in ons huis mag gespeeld worden, maar met regels: bal blijft laag, niet met speelgoed op meubels meppen,enz. Maar ja de vloer wordt wel mishandeld.
En kleine ongelukjes gaan er komen, hoe voorzichtig je ook bent.
Wij hebben een speelkleed gekocht gisteren, omdat we deze winter minder gaan stoken. Wellicht ook leuk voor jullie kind. Na het spelen rol je het op en berg je het op.
https://www.amazon.nl/dp/B097C4YYVG?tag=mijnverlang09-21&linkCode=ogi&th=1&psc=1
2 jaar geleden
Hoe heftig zullen die beschadigingen zijn? Je kind speelt neem ik aan niet ...
Beetje kort door de bocht. Begin er niet aan. Zoals in origineel bericht zat de vloer er in dat we er in gegaan zijn. En mijn partner was eerst niet zo. Maar zag hoe snel er een buts of vlek op komt en toen begon zijn voorzichtigheid.
2 jaar geleden
Reactie op FreyFrey
Beetje kort door de bocht. Begin er niet aan. Zoals in origineel bericht za ...
Het huis met die vloer is wat mij betreft gewoon een keuze. Verder was het niet mijn bedoeling kort door de bocht over te komen. Je man moet er mee leren leven en je kind moet er kunnen leven. 😊
2 jaar geleden
Je heb speelgoed van Rubbabu, dit zijn bijvoorbeeld autootjes van schuimrubber.
2 jaar geleden
Reactie op FreyFrey
Ja het is zeker lastig, want zulke regels zijn nog lastig te begrijpen voor ...
Ik moet zeggen dat ons zoontje het best goed begrijpt na 1 keer zeggen. Hij doet het alleen nog als hij ons uitdaagt in een boze bui. Hij mag los gaan op de vloer, maar niet op de meubels. En dat gaat echt heel goed. Dus wellicht is zo'n speelkleed en oplossing voor jullie vloer. Succes
2 jaar geleden
Wij hebben altijd een houte vloer gehad. Geen problemen met deuken of beschadiging gehad. Wel veel beschadiging bij de eettafel ivm knoeien en de triptap stoel. We hebben 2 kinderen nu 1 van 5 en de andere bijna 2. Zodra de kinderen groot zijn gaan we er pas wat aan doen. Anders blijf je aan de gang🙈
2 jaar geleden
Wij hebben twee jaar terug een nieuwe houten vloer gelegd. Luca mag met al het speelgoed spelen en hij heeft nog 0 krassen gemaakt. Plastic, hout, dingen met wieltjes… maakt niet uit.
Wij hebben vooral veel krassen bij de eettafel.. door wat er allemaal valt en dan onder stoel pootjes krast. En we stofzuigen elke dag 🤪 en zit vilt onder de poten.. maar toch daar de beschadigingen.